Agresszív magatartásformák a közoktatási intézményekben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Agresszió az iskolában
Advertisements

Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
A tanulók fegyelmi felelősségre vonásának aktuális előírásai
Kapcsolatok. Kapcsolat Kapcsolat: Két egyedtípus egyedelőfordulásai közötti viszony.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Az iskolai erőszakkal kapcsolatban előforduló magatartásminták
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Az iskolai szociálismunka
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Az iskolai agresszió megelőzése, kezelése
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A matematikatanítási kutatások néhány kutatás-módszertani kérdése Mennyire zavarja az oktatási folyamatot az oktatási kísérlet? Dr. Munkácsy Katalin ELTE.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
A nevelés stílusa.
Szükséges és hiányzó tanári kompetenciák a szakiskolai tanulók képzésében. Nemzetközi összehasonlítás VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2008.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
Agresszivitás az iskolákban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A kutatásban közreműködtek: Kiss Judit, Simon Mária, Singer Péter, Vágó Irén,
AZ AGRESSZIÓ.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
A pedagógus.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet
Fókuszban a terep VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia november 13. Mogyorósi Zsolt, Tóth Tibor Eszterházy Károly Főiskola.
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Integráció, inkluzió PPK,
„Értsünk szót!” – szülők iskolája 2.
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Honnan hová? – az oktatási stratégiánk megvalósításának négy éve Joó Horti Lívia Magyar Nemzeti Tanács
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
A pszichológiai mérés alapjai
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
A szakiskola jelene és jövője
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Pálfi Erika főosztályvezető Köznevelési Tartalomfejlesztési Főosztály
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Előadás másolata:

Agresszív magatartásformák a közoktatási intézményekben Ádám Ágnes Klebelsberg Tehetségpont - Kaposvár Kutató Diákok Önszerveződő Köre

Konfliktus gerjesztő, mélyítő tényezők Gyűlölködés Féltékenység Irigység Igazságtalanság Bántás Megalázás Zaklatás

Tanár – diák viszony (iszony?)

Antiszociális viselkedés Ellenségeskedés Agresszió Pedagógus Diák Szülő Antiszociális viselkedés Szabályszegés

Az iskolai agresszió típusai Rangsorképző agresszió Antiszociális agresszió Kötekedő agresszió

Rangsorképző agresszió „Legyőzzem a másikat” Nem akar fájdalmat okozni Sportolói attitűd kialakulása

Antiszociális agresszió Legfőbb célja az agresszivitás, az elégtétel Általában népszerűtlen emberek alkalmazzák Nem szeretnek, nem tanulnak, nincs bűntudatuk

Kötekedő agresszió Az agresszorok népszerűsége (!!!) Fölényes viselkedés Áldozat típusok: gyengébb, fiatalabb, kiszolgáltatottabb

Agresszivitás központja, kutatások, fehér foltok

Kutatási terv A vizsgálat célja A vizsgált populáció bemutatása A vizsgálat módszerei A vizsgálat menete Hipotézisek Mennyiségi és minőségi elemzés Összegzés

Vizsgált populáció Culverhay school - Bath Klebelsberg Középiskolai Kollégium- Kaposvár

Vizsgálat módszerei Kérdőív (Tanulók, szülők, pedagógusok) Interjú (Fókuszcsoportos interjú diáktársakkal) Megfigyelés (Szabadidő, közösségi terek)

(Prof. Ranschburg Jenő) „Amióta a világon iskola van, mindig volt benne agresszió, és higgyék el nekem, hogy amíg iskola lesz, addig lesz is benne agresszió.” (Prof. Ranschburg Jenő)

Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségeim: Ádám Ágnes agnes.adam04@gmail.com