Agresszív magatartásformák a közoktatási intézményekben Ádám Ágnes Klebelsberg Tehetségpont - Kaposvár Kutató Diákok Önszerveződő Köre
Konfliktus gerjesztő, mélyítő tényezők Gyűlölködés Féltékenység Irigység Igazságtalanság Bántás Megalázás Zaklatás
Tanár – diák viszony (iszony?)
Antiszociális viselkedés Ellenségeskedés Agresszió Pedagógus Diák Szülő Antiszociális viselkedés Szabályszegés
Az iskolai agresszió típusai Rangsorképző agresszió Antiszociális agresszió Kötekedő agresszió
Rangsorképző agresszió „Legyőzzem a másikat” Nem akar fájdalmat okozni Sportolói attitűd kialakulása
Antiszociális agresszió Legfőbb célja az agresszivitás, az elégtétel Általában népszerűtlen emberek alkalmazzák Nem szeretnek, nem tanulnak, nincs bűntudatuk
Kötekedő agresszió Az agresszorok népszerűsége (!!!) Fölényes viselkedés Áldozat típusok: gyengébb, fiatalabb, kiszolgáltatottabb
Agresszivitás központja, kutatások, fehér foltok
Kutatási terv A vizsgálat célja A vizsgált populáció bemutatása A vizsgálat módszerei A vizsgálat menete Hipotézisek Mennyiségi és minőségi elemzés Összegzés
Vizsgált populáció Culverhay school - Bath Klebelsberg Középiskolai Kollégium- Kaposvár
Vizsgálat módszerei Kérdőív (Tanulók, szülők, pedagógusok) Interjú (Fókuszcsoportos interjú diáktársakkal) Megfigyelés (Szabadidő, közösségi terek)
(Prof. Ranschburg Jenő) „Amióta a világon iskola van, mindig volt benne agresszió, és higgyék el nekem, hogy amíg iskola lesz, addig lesz is benne agresszió.” (Prof. Ranschburg Jenő)
Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségeim: Ádám Ágnes agnes.adam04@gmail.com