Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1.
Advertisements

Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
1 „Varratmentes Európa” program célja és tartalma Rajnai Gábor Miniszterelnöki Hivatala Stratégiai és Fejlesztéspolitikai Osztály Kárpát-medence Kincsei.
Közlekedéstudományi Konferencia SUPERNOVA Komplex közforgalmú közlekedési modell Thomas Epp – dr. Horváth Balázs PTV AustriaSzéchenyi István Egyetem
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Budapest Airport, a T1 bezárása Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója május 24.
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
A közúti felmérés eredményei (2013. október) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető TREPPER Endréné,
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
1 Minőségmenedzsment - Beadandó feladat. 2 Kidolgozandó tartalmi vonatkozások és ( pontértékek ): 1.részfeladat: A választott szolgáltatástermék-csomag,
2016. A helyközi autóbusz-közlekedés A helyközi autóbusz- közlekedésről általában.
XXIV. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Wi-Fi és HD kamerarendszer Borbély Olivér
Győri intermodális csomópont felülvizsgálata
MÁV-START Zrt. Budapest, december
Integrált közlekedés Hálózat-menetrend
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
Protheus projekt Protheus Smart Grid Project for Urban e-Mobility
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Dr. Kovács László Főtitkár
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
Az LMP helyi programja a klímaváltozás elleni küzdelemben
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Kockázat és megbízhatóság
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között
„B” komponens Az SZTE informatikai infrastruktúrájának fejlesztése
Új autóbusz-hálózat Székesfehérváron
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Új megoldások a közösségi közlekedésben
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Levegőtisztaság-védelem
Vidéki repülőterek fejlesztési lehetőségei
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Élj ökosan – generációkon át II.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
műszaki osztályvezető
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
beruházás-tervezési ABCD
Járműtelepi rendszermodell 2.
Magyarország települései
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Erasmus élmény Vicben.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
A tudáspiacok.
A társadalmi egyeztetés számokban
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Tervezett győri intermodális közösségi közlekedési csomópont koncepciójának vizsgálata

Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései Példák külföldi intermodális csomópontokra: Salt Lake City IM Hub (Utah, Egyesült Államok) A csomópontban megálló tömegközlekedési eszközök: Frontrunner (vasút) Blue line TRAX (villamos) California Zephyr („távolsági vasút”) Greyhound Lines (távolsági busz) UhaulCarShare (autó bérlő szolgáltatás)

Célok: Teljes akadálymentesítés Parkolóhely létesítés Energiahatékonyság Miami Intermodal Center (MIC) (2014) MIA (Miami International Airport) RCC (Rental Car Center) (2010) MCS (Miami Central Station) MIA Mover (2011) Miami DADE

Duisburg-tól 10km-re (Németország) Áruszállítási/rakodási/tárolási feladat Vízen/szárazföldön Csomóponton belül sokféle szállító eszköz

Hazai példák (Kecskemét) Busz- és vasúti közlekedés összehangolása Sugárút meghosszabbítása PR, BR rendszer bővítése

Hazai példák (Székesfehérvár) Busz- és vasúti közlekedés összehangolása Kritikus közlekedési csomópontok elkerülése 4 változat

Győri intermodális csomópont ismertetése Győr demográfiai jellemzői 130.000 lakos, előrehaladott urbanizációs szint Jövőbeni fejlesztések potenciális helyszíne Egyetemi város AUDI Illeszkedés a vasúti infrastruktúrába 60.000 utas naponta

Jelenlegi állapot Parkolási lehetőségek (PR, BR, KR) Akadálymentesség Kiszolgáló helységek Utastájékoztatás Átszállási útvonalak minősége

Győr tömegközlekedési rendszere 50 km-es vonzáskörzetben lévő nagyobb városok elérhetősége 2009: átmérős tömegközlekedési vonalak létrehozása Helyi buszpályaudvar kialakítási problémái Település Győrtől való távolság (km) Menetidő különböző közlekedési eszközökkel Vonat Autóbusz Személygépjárm ű Mosonmagyaróvár 41 25 perc 1 óra 18 perc 33 perc Kapuvár 50 59 perc 1 óra 1 perc 43 perc Pápa 49 1 óra 52 perc Veszprémvarsány 35 45 perc 36 perc Kisbér 39 56 perc (71km) 38 perc 37 perc Komárom 45 20 perc 49 perc 34 perc

Tervezett állapot Parkolási lehetőségek bővítése (PR, BR, KR) Akadálymentesség Kiszolgáló helységek bővítése Teljeskörű utastájékoztatás Átszállás időigényének csökken Felszabaduló területek Elővárosi vasútállomások létesítése, fölöslegesek megszüntetése

Tervezési/kivitelezési szempontok Magas talajvíz okozta kivitelezési nehézségek Talajmechanikai jellemzők Lehetséges alapozási technológiák Kivitelezés organizációs kérdései

Köszönöm a figyelmet!