Tervezett győri intermodális közösségi közlekedési csomópont koncepciójának vizsgálata
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései Példák külföldi intermodális csomópontokra: Salt Lake City IM Hub (Utah, Egyesült Államok) A csomópontban megálló tömegközlekedési eszközök: Frontrunner (vasút) Blue line TRAX (villamos) California Zephyr („távolsági vasút”) Greyhound Lines (távolsági busz) UhaulCarShare (autó bérlő szolgáltatás)
Célok: Teljes akadálymentesítés Parkolóhely létesítés Energiahatékonyság Miami Intermodal Center (MIC) (2014) MIA (Miami International Airport) RCC (Rental Car Center) (2010) MCS (Miami Central Station) MIA Mover (2011) Miami DADE
Duisburg-tól 10km-re (Németország) Áruszállítási/rakodási/tárolási feladat Vízen/szárazföldön Csomóponton belül sokféle szállító eszköz
Hazai példák (Kecskemét) Busz- és vasúti közlekedés összehangolása Sugárút meghosszabbítása PR, BR rendszer bővítése
Hazai példák (Székesfehérvár) Busz- és vasúti közlekedés összehangolása Kritikus közlekedési csomópontok elkerülése 4 változat
Győri intermodális csomópont ismertetése Győr demográfiai jellemzői 130.000 lakos, előrehaladott urbanizációs szint Jövőbeni fejlesztések potenciális helyszíne Egyetemi város AUDI Illeszkedés a vasúti infrastruktúrába 60.000 utas naponta
Jelenlegi állapot Parkolási lehetőségek (PR, BR, KR) Akadálymentesség Kiszolgáló helységek Utastájékoztatás Átszállási útvonalak minősége
Győr tömegközlekedési rendszere 50 km-es vonzáskörzetben lévő nagyobb városok elérhetősége 2009: átmérős tömegközlekedési vonalak létrehozása Helyi buszpályaudvar kialakítási problémái Település Győrtől való távolság (km) Menetidő különböző közlekedési eszközökkel Vonat Autóbusz Személygépjárm ű Mosonmagyaróvár 41 25 perc 1 óra 18 perc 33 perc Kapuvár 50 59 perc 1 óra 1 perc 43 perc Pápa 49 1 óra 52 perc Veszprémvarsány 35 45 perc 36 perc Kisbér 39 56 perc (71km) 38 perc 37 perc Komárom 45 20 perc 49 perc 34 perc
Tervezett állapot Parkolási lehetőségek bővítése (PR, BR, KR) Akadálymentesség Kiszolgáló helységek bővítése Teljeskörű utastájékoztatás Átszállás időigényének csökken Felszabaduló területek Elővárosi vasútállomások létesítése, fölöslegesek megszüntetése
Tervezési/kivitelezési szempontok Magas talajvíz okozta kivitelezési nehézségek Talajmechanikai jellemzők Lehetséges alapozási technológiák Kivitelezés organizációs kérdései
Köszönöm a figyelmet!