Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vidéki repülőterek fejlesztési lehetőségei

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vidéki repülőterek fejlesztési lehetőségei"— Előadás másolata:

1 Vidéki repülőterek fejlesztési lehetőségei
Utazás kiállítás 2018. Előadó: Papp Gábor Hévíz város polgármestere

2 Története - A területet eredetileg katonai célokra jelölték ki és 1990-ig a szovjet légierő légitámaszpontja volt, ami máig alapvetően meghatározza technikai adottságait. ban egy m hosszú és 60 m széles kifutópályát építettek, amelyet 1982-ben 500 m- rel meghosszabbítottak, illetve a korábbi 22 cm vastag betonpályát további 24 cm vastag bazalt- beton burkolattal látták el. - A repülőtér 1991 júniusa óta üzemel polgári repülőtérként. április 14-től a repülőteret a Hévíz Város Önkormányzatának 100%-os tulajdonában lévő Hévíz-Balaton Airport Kft. üzemelteti.

3 A Hévíz-Balaton Airport elhelyezkedése
- A Hévíz-Balaton Airport Nyugat-Magyarország turisztikailag kiemelkedő jelentőségű és vonzerejű régiójában fekszik, közvetlenül a Hévízi-tó és a Balaton mellett (mindössze km-re tőlük) és 5 fővárostól (Budapest, Bécs, Bratislava, Zágráb, Ljubljana) majdnem egyformán kb km távolságra. - A Sármellék település területén elhelyezkedő repülőtér Nyugat-Magyarország egyetlen nagyméretű repülőgépek fogadására is alkalmas nemzetközi kereskedelmi repülőtere és így potenciálisan a teljes nyugat-magyarországi turizmus, benne a rendkívül fejlett és nemzetközileg elismert és népszerű termál- gyógy- turizmus fogadó és indító állomása.

4 A reptér jellemzői - 4 jegykezelő pult
m² hasznos területű utas terminál 1 Schengen és 1 Non-Schengen váróval, hozzátartozó beszállító kapukkal - 4 jegykezelő pult - 2 induló útlevélkezelő pult a Schengenen kívüli járatok utasai részére és 4 érkező útlevél kezelő pult a a Schengenen kívüli érkező utasok részére - Gépjármű parkoló a terminál épület előtti területen 10 busz és 180 személy gépjármű részére - Engedélyezett forgalom típusa IFR / VFR / Night VFR - Vámkezelés 24 órás, Biztonsági szolgálat 24 órás,; Mentő és tűzoltó szolgálat ICAO CAT3, kérésre CAT7- ig m2 forgalmi előtér kereskedelmi repülőgépek számára - 4 BOEING vagy kisebb méretű gép parkolása egy időben

5 Régió Hévíz vendégéjszaka számának alakulása (2000-2017 között)
A Hévíz-Balaton Airport 100 km-es körzetében a különleges magyarországi gyógyvíz potenciál 4 kiemelkedő fontosságú, nemzetközileg is magasan értékelt és népszerű termál-városa található meg: - Hévíz (évi vendégéjszaka), - Sárvár (évi vendégéjszaka), - Bükfürdő (évi vendégéjszaka) - Zalakaros (évi vendégéjszaka) Összegezve a Balaton és a nyugat-magyarországi fürdővárosok turisztikai vonzerejét, a főváros vendégforgalmát meghaladó éves forgalmat kapunk, melynek nagy része a földrajzi távolságok miatt igényli a légi közlekedés lehetőségét.

6 Régió - Európában is egyedülálló, önvezető járművek vizsgálatára is alkalmas járműipari tesztpálya épül Zalaegerszegen. - A reptér működtetésében, az ebben rejlő lehetőségek felismerésében, a térségi együttműködés megvalósításában Zalaegerszeg élen jár és ennek az  együttműködésnek nyertese lehet a térség.

7 Állami támogatások ben 200 millió forint támogatást biztosított a magyar állam a repülőtér üzemeltetéséhez. ban elindulhat a kormányhatározattal biztosított 6,6 milliárdos fejlesztés, amely az infrastrukturális beruházások következményeként elhozhatja a várva várt légijárat-fejlődéseket is. - Számításaink szerint 3 éven belül több menetrendszerinti és cargo járatot fogad majd az infrastruktúrájában, környezetében és technikájában megújult repülőtér. - Jelenlegi városok, ahova és ahonnan fogad járatokat: Berlin, Drezda, Düsseldorf, Erfurt, Frankfurt, Hamburg és Lipcse

8 Tervezett célállomások
A tervezett célállomások tekintetében az indulás évére határozott elképzelésekkel rendelkezünk. A további évek tekintetében az előzetesen tervezett célállomások a turizmus változása és a lehetőségek tükrében változhat. London 2018 tavasztól Frankfurt 2018 tavasztól Brüsszel, Tel Aviv vagy Moszkva 2019 tavaszától Skandináv régió 2020 évtől éves járatszám növelése a fenti városokból, illetve a turisztikai irányzat változásának függvényében további célállomások beindítása A járatfejlesztésekhez köthető forgalom és vonzatai: Idegen turisták száma a teljes beutazó forgalom 60%-a. Vendégéj/év Angol, Belga 3.5éj/fő Német 8éj/fő Orosz 10éj/fő

9 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Vidéki repülőterek fejlesztési lehetőségei"

Hasonló előadás


Google Hirdetések