SPORTTÖRTÉNET.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Advertisements

Beszámoló a SIOSZ eddigi tevékenységéről Összeállította: Fuhrmann Géza.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
A sport és a magyar olimpikonok
{ MSTT – Nyerges Mihály Emlékkonferencia Eredményjelző: Magyar sport 2012.
PÓTFELVÉTELI AUGUSZTUS MŰVÉSZETI, NEVELÉS- ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
A MOB - történet, feladatok, szervezet
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
A nevelés története Bevezetés. Rendszertani felosztás.
Mit jelent a megfejtésül kapott szó?
Felvilágosodás Bevezető óra.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Melléklet az 1. olimpiai TOTÓ-hoz
Pénzügytan II. 2010/2011. II. félév
ALLEN GUTTMANN: A RÍTUSTÓL A REKORDIG
Társadalomtudományi Tanszék
KÖZIGAZGATÁSI URBANISZTIKA I-II.
Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
Fogyatékkal Élők Sportszervezeteinek Magyarországi Szövetsége (FMSZ)
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Történelmi fejl ő dése Antik utazás: római fürdők, olimpiai játékok A kereszténység elterjedése: zarándokhelyek látogatása, iszlámoknál- Mekka és Medina.
 Budapesten, a II. kerületben, a Vízivárosban található  140 éves épület  2002-ben teljes felújítás és bővítés.
Lurkótól a Haladásig Simon Attila Budapest.
Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / A TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEINEK VÁLTOZTATÁSI JAVASLATAI.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Társadalompolitikai és stratégiai célok Dr. Simicskó István.
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
A család történeti alakulásáról
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
Sport és szervezetei január 18.. Személyes tapasztalatok: 3 év tanítási gyakorlat modul rendszerben Oktatás fókuszába, a gyakorlati megvalósíthatóságot.
Sporttörténet.
Bognár Kornél Testnevelő tanár Csik Ferenc Általános Iskola És Gimnázium.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Óceanogárfia Kérdések. 1.Óceanográfia fogalma és vizsgálati területe 2.Óceanográfia jellemzői az ókorban 3.Óceanográfia jellemzői a középkorban, felfedezések.
A pályázat keretében megvalósult Képzések képzői tapasztalatai
DARUS a gyermekekért.
2016. november 12..
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Az olimpia története „ Gyorsabban, Magasabbra, Erősebben” Készítette: Horváth Patrik, Nigovicz Dávid, Porga Dávid.
Tájékoztató AK011 Dr. Szigeti Cecília.
A mesterséges intelligencia alapjai
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Készítette: Lőke Eszter, Váczy Dorottya
Görög-perzsa háborúk
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
Készítette:Bobák Márk D.
Informatika munkaközösség
Közoktatási vezető II. félév
KINCSKERESŐ TEHETSÉGKUTATÓ PROGRAM
Újpesti Bródy Imre Gimnázium
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Előadás másolata:

SPORTTÖRTÉNET

Sporttörténet oktatásának célja A sport és az emberiség egyidejüségének hangsúlyozása A modern sport fejlődésének vizsgálata A kiemelkedő magyar és nemzetközi sporteredmények ismerete A Fair-play szellemiség kialakítása Felkészítés a testnevelés érettségi szóbeli vizsgára A sport társadalom és politikatörténeti összefüggései

Tananyag felosztása Első félév: A sporttal kapcsolatos fogalmak Elméletek a sport eredetéről Az első sportemlékek Az ókor testkultúrája Pánhellén játékok Az olümpiai játékok története Spártai és athéni nevelés/testi nevelés A középkori egyház ”sportfelfogása” Sport a középkorban Második félév: A modern sport kialakulása A felvilágosodás korának testkultúrális reformjai A sportágak kialakulása Az újkori olimpiai játékok története Az olimpiai eszme újjáélesztése Az újkori olimpiai játékok magyar nézőpontból A legkiemelkedőbb olimpiai teljesítmények. A legnagyobb magyar sportolók

Milyen formában oktassunk? Heti rendszerességgel 1 óra Tömbösitve, 3 nap (18 óra) Vegyes rendszerben az 1. és a 2. pontban említettek

Látogatás a MOB székházban

Látogatás a MOB székházban

Látogatás a MOB székházban

Saját sportág története, jégkorong

Saját sportág története, gyaloglás

Kiselőadások

Összegzés A sport kialakulása A sportágak fejlődése A kiemelkedő sportolók életútjának ismerete A sport/versenysport helye a társadalmunkban Testnevelés érettségire való felkészítés

Összegzés Hatékonyabb oktatás “Vegyes” rendszer: érdekes, izgalmas, változatos külső programok

Köszönöm a figyelmüket!