SPORTTÖRTÉNET
Sporttörténet oktatásának célja A sport és az emberiség egyidejüségének hangsúlyozása A modern sport fejlődésének vizsgálata A kiemelkedő magyar és nemzetközi sporteredmények ismerete A Fair-play szellemiség kialakítása Felkészítés a testnevelés érettségi szóbeli vizsgára A sport társadalom és politikatörténeti összefüggései
Tananyag felosztása Első félév: A sporttal kapcsolatos fogalmak Elméletek a sport eredetéről Az első sportemlékek Az ókor testkultúrája Pánhellén játékok Az olümpiai játékok története Spártai és athéni nevelés/testi nevelés A középkori egyház ”sportfelfogása” Sport a középkorban Második félév: A modern sport kialakulása A felvilágosodás korának testkultúrális reformjai A sportágak kialakulása Az újkori olimpiai játékok története Az olimpiai eszme újjáélesztése Az újkori olimpiai játékok magyar nézőpontból A legkiemelkedőbb olimpiai teljesítmények. A legnagyobb magyar sportolók
Milyen formában oktassunk? Heti rendszerességgel 1 óra Tömbösitve, 3 nap (18 óra) Vegyes rendszerben az 1. és a 2. pontban említettek
Látogatás a MOB székházban
Látogatás a MOB székházban
Látogatás a MOB székházban
Saját sportág története, jégkorong
Saját sportág története, gyaloglás
Kiselőadások
Összegzés A sport kialakulása A sportágak fejlődése A kiemelkedő sportolók életútjának ismerete A sport/versenysport helye a társadalmunkban Testnevelés érettségire való felkészítés
Összegzés Hatékonyabb oktatás “Vegyes” rendszer: érdekes, izgalmas, változatos külső programok
Köszönöm a figyelmüket!