A képek szerepe és felhasználási lehetőségeik a közoktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Advertisements

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Zalaegerszeg, február 16. Bíróné Bondor Katalin
Tanárok és diákok a Facebookon
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
Lelkigondozás Dr.Veres Sándor 1.
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer TISZKIR Térségi Integrált Szakképző Központ Információs Rendszer Fővárosi Oktatástechnológiai.
Dr. Élő Gábor július 9. MKE HKSZ 15. Országos Konferenciája
Alap és járulékos szolgáltatások A dokumentumok és szolgáltatások rendelkezésre bocsátásának formái és eszközei.
Hivatkozás könyvfejezetre
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
TUDÁSALAPÚ RENDSZEREK Tudnivalók ILCV441 Előadó: Kovács Zita 2013/2014. I. félév.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Fejlesztési koncepció
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Bevezetés a pszichológiába
A PEDAGÓGIA ALPJAI.
NEVELÉSELMÉLET.
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Hogyan éltek a gyerekek a XIX. századi Angliában? Internet a nyelvórán Kóbor Annamária.
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Innovatív felsőoktatási módszerek
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
A pszichológiai mérés alapjai
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
folytatott bibliográfia elemzéséről
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Online közösségek pedagógusoknak
Tudásalapú rendszerek
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
A konferencia megszervezéséhez és lebonyolításához a támogatást a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH), valamint a Kutatás-fejlesztési Pályázati.
Előadás másolata:

A képek szerepe és felhasználási lehetőségeik a közoktatásban Bonyai Gábor ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskola Germanisztikai Nyelvtudomány

Érintett témakörök Képi információk feldolgozása Képek didaktikai funkciói Képek az információs társadalomban Néprajzi képadatbázis koncepció kapcsolódási pontok INFO Éra 2016

Képi információk feldolgozása Alkalmazhatóság és megjelenési formák A képek észlelésének kognitív elmélete a befogadás kötöttsége az előismeretekhez fizikai paraméterek ↔ asszociációk INFO Éra 2016

Képek didaktikai funkciói Scherling és Schuckall: „Tanulás képekkel” motiváció – pl. mit készít a társunk? differenciálás a valóság helyettesítése → osztályterem szemléltetés – vázlatos rajz lehetősége az emlékezet támogatása – Bransford és Johnson (1973) Egyéb csoportosítási lehetőségek INFO Éra 2016

Képek az információs társadalomban Információszerzés és a vizuális ingerek A kép alapú információbefogadás dimenziói 9GAG.com Facebook Képek szerepe a közoktatásban INFO Éra 2016

9GAG statisztika INFO Éra 2016

Facebook statisztika Aktív Facebook felhasználók száma 1,31 milliárd – 2015 Facebook newsroom Regisztrált képek száma napi 350 millió – összesen 250 milliárd – 2013 Business Insider Egy főre jutó barátok száma átlagosan 190 – 2011 Lars Backstrom tanulmánya INFO Éra 2016

Néprajzi képadatbázis - koncepció Már meglévő alapelvek használata Közös bővíthetőség Forrásközpontúság Modularitás INFO Éra 2016

Kapcsolódási pontok - módszertan Módszer neve   Szemléltető kép Időigény Szükséges eszközök Munkaforma Oktatási módszer A módszer leírása Egyéb INFO Éra 2016

Kapcsolódási pontok - segédlet INFO Éra 2016

Köszönöm a figyelmet! Az oldal elérhetősége: Ajánlott irodalom: http://tetlabor.inf.elte.hu/neprajziadatbazis Ajánlott irodalom: Bujdosné, Dani Erzsébet (2012): Neumann kontra Gutenberg-galaxis?. In: Könyv és Nevelés (2012/4). Szerif Kiadó. Budapest. Ollé, János – Papp-Danka, Adrienn – Lévai, Dóra – Tóth-Mózer, Szilvia – Virányi, Anita (2013): Oktatásinformatikai módszerek. Tanítás és tanulás az információs társadalomban. ELTE Eötvös Kiadó. Budapest. Petry, Annamária (2013): Tanítás és tanulása az információs társadalomban. In: Neveléstudomány. Oktatás – Kutatás – Innováció. (2013/3) 91-95. o. INFO Éra 2016