A válság, mint lehetőség: a motivációs kulcs Marczellné Szilágyi Eszter (Intézetvezető-helyettes, Zsigmond Király Főiskola VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013. március 21. (ISBN : 978-963-89734-0-5)
Gazdasági válság (recesszió): A fizetőképes kereslet visszaesése az áruk és szolgáltatások piacán Vállalati bevételek csökkenése Alkalmazotti létszámok csökkentése Munkanélküliség növekedése A fizetőképes kereslet további visszaesése az áruk és szolgáltatások piacán
A válság közvetlen következményei cég-szinten: Csökkenő képesség a vevők megtartására Csökkenő képesség a munkaerő motiválására
Kreatív energiák felszabadulása Vagy mégsem? Új innovációk a termékek/ szolgáltatások újraértelmezésére: akár a piaci pozíció megerősítése Új / hatékonyabb / személyre szabottabb eszközrendszer az alkalmazottak motiválására Kreatív energiák felszabadulása
A válság-hozta megújulási kényszer lehetőségként való megragadásával. Hogyan? A válság-hozta kifogás-lehetőségek tudatos mellőzésével. A válság-hozta megújulási kényszer lehetőségként való megragadásával.
Motivációs eszközrendszer Anyagi ösztönzők Nem anyagi jellegű ösztönzők Meg tud belőle élni? Rugalmasság? Bevontuk? Ismerjük egyáltalán az igényeit és a képességeit? Méltányos? Engedjük hatni az eredményre? Van még esélyünk a bizalomra? Kreativitás? Hielesek vagyunk?
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!