moduláris szakképzési szerkezet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet.
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Gubicza Zsanett képzési referens Budapest,
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre.
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Székely István fejlesztési tanácsadó
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
Modularizáció és közös tantervi rendszer kialakítása Bikal, február 11. Sári lajos Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Ön hol képeztethETI a kollégáit?
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Informatikai Szakképzési Portál
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Onkológiai szakdolgozók képzése
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
OKJ A szakmai vizsgák. Szakmai vizsga I. Fogalmak II. A szakmai vizsga időtartama és keretei III. A szakmai vizsga feladatai, tevékenységei, és.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A megújult OKJ és ami ebből következik A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A képzett szakemberekért Hogyan szolgálja a modulrendszerű képzés a gyorsan változó kötött pályás piaci igényeket? Kiszter István osztályvezető június.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
Innovációk a szakképzésben OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
OKJ Szakmai- és vizsgakövetelmények. Szakképesítések modularizációja AB C
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Előadás másolata:

moduláris szakképzési szerkezet OKJ - 2006. A kompetencia alapú, moduláris szakképzési szerkezet

Szakképesítések modularizációja B 8. 17. 55. 48. 78. 92. C

Szakképesítések és követelménymodulok 1. B:2 C:3 1 2 3

Szakképesítések és követelménymodulok 2. 1 A:1+4 B:2+4 C:3 3 4 2

Szakképesítések és követelménymodulok 3. B:2+4+5 C:3+5 1 3 4 2 5

Szakképesítések és követelménymodulok 4. B:2+4+5+6 C:3+5+6+7 1 7 3 2 4 6 5

Két foglalkozás/munkakör tartalmának átfedése Részleges átfedés

Két foglalkozás/munkakör tartalmának átfedése Halmaz – részhalmaz kapcsolat

Szakképesítések lehetséges átfedései

Szakképesítések felépítése funkcionális részekből Vizsgált szakképesítés 3. szakképesítés 4. szakképesítés

Szakképesítések felépítése átfedő részekből Vizsgált szakképesítés

Szakképesítés felépítése additív részekből Vizsgált szakképesítés

Szakképesítés csoportok B C D A Csoportokon belüli közös követelmények

Csoportba tartozó foglalkozások/munkakörök összevetése, a párok közötti, alap-modulcsoportot meghaladó átfedések behatárolása Kiegészítő modulcsoport Alap modulcsoport

Egyedi, csoportba nem tartozó foglalkozások/munkakörök összevetése 1. egyedi modulcsoport 1. foglalkozás / munkakör 2. egyedi modulcsoport 2. foglalkozás / munkakör 3. egyedi modulcsoport 3. foglalkozás / munkakör 4. foglalkozás / munkakör 4. egyedi modulcsoport 5. egyedi modulcsoport 5. foglalkozás / munkakör 6. egyedi modulcsoport 6. foglalkozás / munkakör

Szakképesítések követelményeinek felépítése Kiegészítő modulcsoport Egyedi modulcsoport Alap modulcsoport

Szakképesítések, rész-szakképesítések, elágazások és ráépülések modulrendszere

Példa egy szakképesítés-csoport moduláris felépítésére

Példa egy szakképesítés-csoport moduláris felépítésére

7 4 1 5 6 2 3 Fémipari anyagvizsgáló Szerkezetlakatos szakképesítés csoport 4 van legalább egy közös moduljuk alap-modulcsoportjaik azonosak Géplakatos a kiegészítő modul- csoportban is van közös 1 5 6 2 3 Épületlakatos Hegesztő Építő- és szállítógép szerelő csak az alap-modulcsoportban van közös Felvonószerelő a kiegészítő modulcsoportban is van közös

Szakképesítések közötti kapcsolatok A két szakképesítés közös alap-modulcsoportján kívül a kiegészítő modul-csoportban is van közös modul (az ábrán vastag piros vonal) alap-modulcsoportja a közös (az ábrán vékony piros vonal) alap-modulcsoportjának és kiegészítő modulcsoportjának is van közös része (az ábrán vastag kék vonal) alap-modulcsoportjának van közös része (az ábrán vékony kék vonal) legalább egyike egyedi modulcsoporttal jellemezhető és van közös moduljuk (az ábrán vékony barna vonal)

OKJ - 2005. Javaslat az új szerkezetű OKJ bevezetésére Kompetencia alapú, moduláris szerkezet Jellemzői: Szakképesítések Rész-szakképesítések Elágazások Ráépülések Átjárható, átlátható Rugalmas ugyanakkor stabil

OKJ – 2006.

Összhang az Európai Képesítési Kerettel Ismeret Készség Személyes és szakmai kompetencia Szakmai kompetenciák Módszer kompetenciák Társas, szociális kompetenciák Személyes kompetenciák

További feladatok Az előzetes tudás mérése, értékelése, beszámítása módszereinek kidolgozása 2006. február 28. A foglalkozáscsoportok elemzése alapján modulárisan kialakított dokumentumrendszer elkészítése (képzési programmodulok, vizsgakövetelmények; eszközjegyzék) 2006. július 31. Pedagógusok, gyakorlati oktatók felkészítése, továbbképzése a moduláris képzési programok bevezetésére 2006. december 31

A modernizáció lényege A szakképzési rendszer modernizációjának legfontosabb eleme a MODULARIZÁCIÓ Szakmai és vizsgakövetelmények Központi programok Tankönyvek, digitális tananyagok HEFOP 3.2.1

Köszönöm a figyelmet NAGY LÁSZLÓ nagy.laszlo@nszi.hu www.nszi.hu