Neumann János Informatikai Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Osztály leszármaztatás
Advertisements

Krizsán Zoltán iit 1.1.  Aszinkron történésről értesítés egy vagy több objektum számára.  Delegátumok segítségével valósítja meg a C#.  event típus,
Operációs Rendszerek I.
Programozás III STRING-XML.
Számítógépes ismeretek 5. óra
Öröklődés 2..
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert, Boros Péter, Zana Roland Makan Gergely, Mellár.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Programozás II. 3. Gyakorlat C++ alapok.
Fejlett Programozási Technológiák II. Világos Zsolt 12. gyakorlat.
A Windows grafikus felülete
TARTALOMJEGYZÉK LÉTREHOZÁSA
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 4. rész – Osztályok II. Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/10 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 5. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/12 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 8. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
JSP és JavaBean JavaServer Pages és Java Beans Fabók Zsolt Általános Informatikai Tanszék Miskolci Egyetem.
V 1.0 Szabó Zsolt, Óbudai Egyetem, Haladó Programozás Eseménykezelés ismétlés Névtelen metódusok (anonymous methods)
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mérnöki Informatikus MSc 9. Előadás és.
Delphi programozás Delphi programozás SRTNB előadás - Borland Delphi – fontosabb komponensek tárgyalása Nagyváradi Anett.
Delphi programozás alapjai Nagyváradi Anett PTE PMMK MIT.
Delphi programozás 8. ELŐADÁS ADO ActiveX Data Objects.
Zsombori Balázs Neumann János Számítástechnikai SZKI
Rétegek használata GIMP képszerkesztő programban
Hasonlóságelemzés COCO használatával a MY-X elemzőben
P ROGRAMOZÁS I/O műveletek. S YSTEM.C ONSOLE A programjainknak fontos része a felhasználóval való kommunikáció. Adatokat kell kérni tőle, vagy közölnünk.
Összefüggések modelleken belül Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév.
Vizuális alkalmazások a FoxProban Páll Éva Boglárka.
Űrlapok és keretek.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Delphi Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
V 1.0 Szabó Zsolt, Óbudai Egyetem, Programozási Paradigmák és Technikák Programozási eszközök Interfészek Generikus.
3. előadás.  Apache szerver tudnivalók  Az index.php .htaccess – web-szerverünk beállításai  Konfigurációs állományok  Adatbázis kapcsolódás beállítása.
Visual Basic 2008 Express Edition
Web-grafika II (SVG) 7. gyakorlat Kereszty Gábor.
HF MINTA 2012/2013. ősz. HF Minta  Objektum-orientált program  „Adatvezérelt” alkalmazás írása  Fájl kezelés (olvasás, írás)  Menü készítése  5-6.
RAD Studio XE5: menük felépítése
Az operációs rendszer feladata
Táblázatok.
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk.
Web-grafika (VRML) 5. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Windows Forms alkalmazás készítése Czigléczky Gábor 2009.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Osztályok, objektumok definiálása és alkalmazása. Saját.
Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar.NET Gadgeteer - Bevezetés.
Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar.NET Gadgeteer – Hálózati programozás.
LA C++ programozás Windows környezetben Alkalmazott Informatikai Tanszék MŰSZAKI INFORMATIKA dr.Dudás László 24./0. lA menü elkészítése lA programkód megírása.
Lekérdezések Adott tulajdonságú adatok listázásának módja a lekérdezés. A lekérdezések segítségével az adatbázisból megjeleníthetjük, módosíthatjuk, törölhetjük.
Alkalmazásfejlesztés gyakorlat
Neumann János Informatikai Kar
Nyomógombok szerkesztése
Neumann János Informatikai Kar
ListBox CheckedListBox TextBox
Jelentések Jelentést akkor használunk, ha az adatbázisban letárolt adatokat szeretnénk kinyomtatni. A jelentésben szereplő adatok alapja egy tábla vagy.
Neumann János Informatikai Kar
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
DirectoryEntry & DirectorySearcher
Neumann János Informatikai Kar
Neumann János Informatikai Kar
Kanyó Kristóf Milacski Zoltán
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
Neumann János Informatikai Kar
JavaScript a böngészőben
Az operációs rendszer  Minden jog fenntartva.
Játszunk telefonon Készítette: Homlok Dávid
Neumann János Informatikai Kar
Thread és Task.
Folyamatok.
Előadás másolata:

Neumann János Informatikai Kar Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar .NET Gadgeteer – Egyszerű modulok

Áttekintés Feladat egyszerű modulokkal Időzítés alapjai LED, nyomógombok Időzítés alapjai System.Threading.Timer Gadgeteer.Timer Felkészülést segítő kérdések

1. Feladat egyszerű modulokkal A feladat Készítsen olyan konfigurációt, mely 2 LED-et és 2 nyomógombot tartalmaz (jobb és baloldalra rendezve). Ha a jobboldali gombot nyomva tartjuk, akkor a jobboldali LED-et kell felgyújtani kék színnel, a baloldali gomb nyomva tartásával ugyanez történjen a baloldali LED-del. A két gomb egyidejű nyomva tartása esetén mindkét LED kerüljön felgyújtásra piros színnel. A gombok felengedésének hatására a LED-ek nem világíthatnak (tehát csak a gombok lenyomásának hatására világíthatnak a LED-ek).

1. Feladat egyszerű modulokkal Konfiguráció készítés Az alkatrészek és a szalagkábelek felhasználásával állítsuk össze a következő konfigurációt:

1. Feladat egyszerű modulokkal Az alkalmazás létrehozása Hozzunk létre egy új Gadgeteer projektet, majd a grafikus tervezőben is készítsük el a konfigurációt Nevezzük el az egyes komponenseket a „Properties” ablak „Name” bevitelmező segítségével: Baloldali LED: leftLED Balodali nyomógomb: leftButton Jobboldali LED: rightLED Jobboldali nyomógomb: rightButton Az alkalmazás készítésekor a fenti nevek felhasználásával hivatkozhatunk az egyes komponensekre

1. Feladat egyszerű modulokkal Eseménykezelés Gombnyomás esetén a gombot reprezentáló objektum „ButtonPressed” eseménye kerül végrehajtásra: A gomb felengedését követően a ButtonReleased esemény kerül kiváltásra: Mindkét esemény ButtonEventHandler típusú: sender: a gomb, mely kiváltotta az eseményt state: a gomb állapota Az eseménykezeléshez a ButtonEventHandler-nek megfelelő szignatúrájú metódussal kell feliratkozni

1. Feladat egyszerű modulokkal A Program megírása A „Solution Explorer” ablakban nyissuk meg a Program.cs állományt Ahhoz, hogy a gombok megnyomására, valamint azok felengedésére reagálni tudjon az alkalmazás, fel kell iratkozni a gombok eseménykezelőire a program indításakor Az eseménykezelést célszerű egy közös eseménykezelő metódussal végezni, melyre a ProgramStarted() metóduson belül iratkoztatjuk fel a gombokat:

1. Feladat egyszerű modulokkal Eseménykezelők implementálása (1) A feliratkozást követően az eseménykezelő metódusok implementálása szükséges Az eseménykezelő metódusokon belül lehet ellenőrizni, hogy melyik gomb váltotta ki az eseményt, erre szolgál a „sender” paraméter A gombok állapota lekérdezhető a „Pressed” tulajdonság segítségével. Ennek értéke true nyomva tartott gomb esetén, false egyébként. A LED modulok ki-bekapcsolhatók, valamint megadható, hogy bekacsolás esetén milyen színnel világítsanak. Néhány példa: led. TurnRed(): piros színnel gyújtja ki a LED-et led.TurnBlue(): kék színnel gyújtja ki a LED-et led.TurnColor(Color color): a color paraméterben megadott színnel gyújtja ki a LED-et led.TurnOff(): kikapcsolja a LED-et

1. Feladat egyszerű modulokkal Eseménykezelők implementálása (2) A gombnyomás eseménykezelője:

1. Feladat egyszerű modulokkal Eseménykezelők implementálása (3) A gomb felengedés eseménykezelője: Futtatás segítségével (F5 billentyű) ellenőrizzük az alkalmazás működését

2. Időzítés alapjai Időzítési lehetőségek Az Időzítők segítségével periodikusan ismétlődő, illetve késleltetett metódushívásokat lehet készíteni Kétféle időzítő használható: System.Threading.Timer Gadgeteer.Timer

2. Időzítés alapjai System.Threading.Timer (1) Lehetővé teszi egy metódus adott idő intervallumonkénti hívását: Konstruktor paraméterei: callback: egy TimerCallback delegate, mely a periodikusan hívni kívánt metódust reprezentálja state: tetszőleges objektum, mely felhasználható a callback metódus hívásakor dueTime: az az idő intervallum, amennyit a Timer indítása előtt kivár a rendszer [ms], 0 ha azonnali indítást szeretnénk period: a metódushívások közti időintervallum [ms] A Change metódus segítségével az idővel kapcsolatos paraméterek a példányosítást követően is megváltoztathatók

2. Időzítés alapjai System.Threading.Timer (2) Rövid példa: Figyeljük meg a TimerCallback delegate szignatúráját!

2. Időzítés alapjai Gadgeteer.Timer (1) A Microsoft.SPOT.DispatcherTimer egyszerűsített változata Egyszerűen újraindítható, indítható, leállítható Viselkedéstípusokat definiál (BehaviorType) RunOnce: elindul, meghívja a Tick eseményt a megadott idő elteltével (interval), majd leáll („felhúzható óra”) RunContinuously: folyamatosan hívja a Tick eseményt a megadott időközönként (interval), periodikus üzemmód Mindkét viselkedéstípusnál a Tick esemény kerül hívásra:

2. Időzítés alapjai A Gadgeteer.Timer (2)

2. Időzítés alapjai Gadgeteer.Timer (3) A projekt létrehozását követően a Program.cs állományban számos Gadgeteer névtér hivatkozás látható: Az egyszerű használhatóság, illetve a névütközések elkerülésének érdekében a Gadgeteer névtérre egy rövidített GT „alias” -t definiálható A GT alias használatával a Gadgeteer névtér helyettesíthető GT rövidítéssel, így pl. a Gadgeteer.Timer nevű osztályra GT.Timer-ként is lehet hivatkozni

2. Időzítés alapjai Gadgeteer.Timer (4) Rövid példa: Figyeljük meg a TickEventHandler delegate szignatúráját!

3. Felkészülést segítő kérdések Hogyan észlelhető programkódból a gombnyomás, illetve a gomb felengedésének ténye? Mutassa be a System.Threading.Timer időzítő működését! Mutassa be a Gadgeteer.Timer időzítő működését! Hasonlítsa össze a megismert időzítőket!