a kifejező és az ábrázoló jelleg

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Segner János András ( Johann Andreass von Segner) ig élt.
Advertisements

Paál Ákos rajzfejlődési elmélete
A kisgyermek vizuális gondolkodása
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
VIZUÁLIS MEGISMERÉS VIZUÁLIS ALKOTÁS - VÁLTOZATOK
Művészet By: Turi Krisztina.
Ajánlott irodalom Klinghammer, Papp-Váry: Füldünk tükre, a térkép. Gondolat, Bp., 1983 Klinghammer, Mosonyi, Török, Zs.: Amiről a térképek mesélnek (CD-ROM).
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
„Egy kép többet mond ezer szónál!”
A szimbolizmus 29/C.
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A tér képi megjelenítése 1. rész Geometriai alapok
A vizuális nyelv fejlődése a kamaszkorban
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
Német reneszánsz.
A szőlő a művészetben.
Térábrázolás különböző életkorokban
6. A képkompozíció, mélységélesség
Kultúra – nemzet – emlékezet
Szövegszerkesztési szabályok
Vizuális kommunikáció bevezetés
Gondolatok a művészet rendszeréről
Szerint a természet értelmetlen rendezetlenségével szemben az emberi kultúrát a szervezettség és fegyelmezett rend jellemzi. A mûvészet célja, hogy új.
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
A 19. századi líra átalakulása
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Matematika a tudományban és a művészetekben
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
B arokk, mint művészettörténeti stílus
Barokk szobrászat.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Kompetenciafejlesztés3
M Ű V É S Z E T.
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Levelezési alapismeretek
Rajzfejlődés-áttekintés
TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR KECSKEMÉTI FŐISKOLA A GYERMEKIRODALOM ÉS A KORTÁRS GYERMEKILLUSZTRÁCIÓK KAPCSOLATA Kovács Hajnalka.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
SZÖVEG ÉS KÉP A KÉPMEZŐBEN
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
vizuális kommunikáció
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Műelemzés festészet, szobrászat →TÉMÁK mi a látott művek ábrázolási témája? a témát hozza kapcsolatba a kompozícióval is! (Sándor Zs., 2013)
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
a kifejező és az ábrázoló jelleg
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A tér képi megjelenítése 2. rész Geometriai alapok
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció I.
Barokk szobrászat.
Tárgyak műszaki ábrázolása Képies ábrázolások
Levelezési alapismeretek
Szecesszió Készítette: Ecseri István.
 Különböző „terek” szinte végtelen sora: › Természeti tér › Gazdasági tér › Társadalmi tér › Politikai tér › Hatalmi tér, stb.  Egy, a sokfajta osztályozás.
2. Tipográfia Tipográfia: kép és szöveg együttes elrendezésével foglalkozik. A tipográfiát hagyományosan a grafikai tervezéssel, főként a nyomdai termékek.
A feladat és a hozzá használható eszközök kiválasztása 2. témakör:
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
A forma fogalom használatai A forma mint elrendezés – A pythagoreusoknál alakult ki. – Rend, arány(ok), mérték („a szépség a részek világosan meghatározott.
VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban
Ajánlott irodalom Klinghammer, Papp-Váry: Füldünk tükre, a térkép. Gondolat, Bp., 1983 Klinghammer, Mosonyi, Török, Zs.: Amiről a térképek mesélnek (CD-ROM).
AZ ÓKERESZTÉNY ÉS A BIZÁNCI MŰVÉSZET
Műszaki ábrázolás alapjai Ábrázoló Geometriai Tanszék
A Biblia és a képzőművészet
Ki mit tud? december óra 330 terem
Előadás másolata:

a kifejező és az ábrázoló jelleg VIZUÁLIS MEGISMERÉS tanár: Sándor Zsuzsa

ábrázoló és kifejező jelleg a kép két összetevője: ábrázoló és kifejező jelleg minden képben valamilyen arányban jelen vannak tényszerű beazonosítható (felismerhető) közérthető ábrázolási szabályok egyéni-személyes többjelentésű a kifejező erőt szolgáló torzítások, átírások jellemzik

a dominancia elv alapján: a) túlsúlyban van az ábrázoló karakter: ábrázolás (mint közlésváltozat) - ilyenek az objektív, különösen a direkt közlések b) túlsúlyban van a kifejező karakter: kifejezés - ilyenek az szubjektív, különösen a személyes közlések

a dominancia elv alapján: a) túlsúlyban van az ábrázoló karakter: ábrázolás (mint közlésváltozat) - ilyenek az objektív, különösen a direkt közlések b) túlsúlyban van a kifejező karakter: kifejezés - ilyenek az szubjektív, különösen a személyes közlések

szerkesztett műszaki ábrázolás ábrázolási „véglet:” ábrázoló geometria szerkesztés; szerkesztett műszaki ábrázolás

kifejezési „véglet”: nonfiguratív alkotás kisgyermek firkarajza absztrakt (nonfiguratív) képzőművészeti alkotások Kandinszkij festménye

közlésváltozatok rendszere „A vizuális nyelv képi világa c közlésváltozatok rendszere „A vizuális nyelv képi világa c. tankönyvből” á PRAKTIKUS KÖZLÉSEK Praktikus céllal 1. Műszaki ábrázolás 1.1. tárgy/építmény (téries) szerkezeti rajza 1.2. nézetrajz 1.3. metszetrajz téries nézeti 1.4. alaprajz 2.5. szerelési rajz 1.6. tervrajz és makett/modell 2. Ábrázoló geometriai (és mértani) szerkesztések 3. Térképészeti ábrázolás 3.1. földrajzi, domborzati …

k MŰVÉSZI KÖZLÉSEK ÉS NEM MŰVÉSZEK DÍSZÍTŐ-SZÉPÍTŐ-EXPRESSZÍV KÖZLÉSEI … 15. Más vizuális művészetekhez kapcsolódó, ill./és/vagy társadalmi vagy vallásos célokat szolgáló 15.1. oltár 15.2. emlékmű és köztéri történelmi szobor 15.3. plakett, érme 15.4. falfestmény, mozaik, pannó, üvegablak 16. Független 16.1. művészfotó 16.2. kisplasztika, "nagyplasztika" (dombormű és kerekszobor) 16.3. táblakép festmény 16.4. sokszorosító grafikai lap (mély-. magas-, síknyomás) 16.5. egyedi grafikai lap (rajz, monotípia) (mindegyiken belül tematikailag: portré, csendélet, tájkép életkép, vallásos, mitológiai élmény, élet/érzés, hangulat, gondolat figuratív ábrázolása élmény, élet/érzés, hangulat, gondolat nonfiguratív ábrázolása) k  tankönyv és Word fájl