A matematikatanítás aktuális kérdései február

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Köznevelési kerekasztal alakuló ülés. A kerekasztal szereplői – érdekeltségi körök azonosítása K ORMÁNY D IÁKOK S ZÜLŐK M UNKAADÓK Fenntartók É RDEKKÉPVISELET.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskola.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
NIIF VoIP projekt aktualitások
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Pályaválasztási tanácsadás
Dr. Kovács László Főtitkár
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Szülői választmány 2016.okt.18.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Hallgatói juttatási rendszer
DARUS.
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Általános iskola eredménye, értékelése
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Programjaink matematikából a es tanévben
Programjaink fizikából a es tanévben
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Rappai Gábor, szeptember 25.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

A matematikatanítás aktuális kérdései 2016. február Katz Sándor A matematikatanítás aktuális kérdései 2016. február

Elérhetőségek e-mail: drkatzsandor@gmail.com Honlapok: Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium matematika honlap: http://www.bomateka.hu/pseg-matek/index.htm http://www.bomateka.hu/ajtp-mat/AJTP-mat.htm

Egy ajánlott lehetőség Erdős Pál Tehetséggondozó Iskola Veszprém Diákoknak, Tanároknak (Két hétvége - 30 óra.) http://erdosiskola.mik.uni-pannon.hu/

Néhány ajánlott könyv www.zalamat.hu

www.zalamat.hu

Pár napon belül megjelenik

Korábbi javaslatok sorsa Nemzeti Tehetségprogram Részben: Pl. Bonis Bona díj KÖMAL támogatás Jelentős részben – meghívásos pályázat Tehetséggondozást segítő tanfolyamok Minden korosztályt tanítóknak van akkreditált tanfolyam Több mint 500 résztvevő volt

Korábbi javaslatok sorsa Kerettanterv: Legyen legalább 3 szint matematikából! Lényegében megvalósult Legyen több óra a kerettantervben matematikából! Alsó tagozaton sikerült megtartani a 4-et A többi évfolyamon semmi emelés nem sikerült.

Korábbi javaslatok sorsa Tankönyvügy: Egyáltalán nem. Folyamatban: ?? Mindenki számára nagyobb választási lehetőség. Emelt szinten tanulók számára. Kiemelkedő teljesítményt nyújtó tanárok minősítése. Részben: Külön eljárással kb. 110 mester- és kutatótanár Folyamatban levő javaslat: A szakmai díjak jelentsenek automatikus előrelépést. Mestertanári cím újragondolása.

Jelenlegi fórumok MTA Matematika Közoktatási Munkabizottság - Kérdőív - Javaslatok Pedagógus Kar BJMT Oktatási Bizottsága

Javaslatok Egy tény: Jelenleg kb. 15 000 mérnök és informatikus hiányzik a gazdaságból. Megoldás: Emelt szintű és óraszámú osztályok. Tanulói jog a képességek szerinti oktatás. Legalább 7. osztályban el kell kezdeni. Sürgős teendők. Mi kell hozzá? Érdekeltség! Szakmai anyagok, Bázisiskolák. (22. utáni órák)

Nem tananyagcsökkentés kell! A tananyagcsökkentések eddigi tapasztalatai Helyette: - Képességek szerinti csoportok - Több érdekesség: Játékok, matematikatörténet - Pedagógusminősítés szakmai alapokon.

További javaslatok Tehetséggondozás támogatása -Szaktáborok, versenyek, regionális szakkörök. - Folyamatos szakmai egyeztetés rendszerének kidolgozása. Pályázati rendszer felülvizsgálata.

Két friss hír A kerekasztal hat munkacsoportot definiált. A bennünket leginkább érdeklő munkacsoport: Tartalomfejlesztési munkacsoport                                         Fő témái: •             tananyagfejlesztés, NAT, kerettantervek •             kimeneti szabályozás •             digitális kompetencia •             módszertan •             tehetséggondozás •             tankönyv •             mindennapos testnevelés    MTA: Csépe Valéria OKT: Veres Pál   

Kérdőív A kérdőívek kiküldése két csatornán történik: - BJMT Okt. Biz. - POK

Várjuk, várják véleményüket, további javaslatokat - Kérdőívben - Pedagógus Kar - Vándorgyűlés (Baja )

Aki valamit űz, S ha felkínálják, nem ragadja meg, Örökre elhalasztja azt. Shakespeare Semmit se szeressek félig csinálni. Bolyai János