A kutatási program leírása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Advertisements

„A jegybank kamatcsökkentési hajlandósága” Hamecz István ügyvezető igazgató „Új kormányos – régi gondok” GKI konferencia november 25.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
TeleBus bemutató.
Kvantitatív módszerek
Szervezetfejlesztési Program
Az életminőség mérése Kelemen Rita
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Piackutatás (teszt).
Harmadik típusú találkozások Kérdezők és válaszadók életközelben.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Alapfogalmak.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
3. Előadás Marketing Információs rendszer
A legerősebb magyarországi márkák április 1-én A Braun& Partners és a Gfk Hungária által készített országos reprezentatív mintán elvégzett kutatás.
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
Nominális adat Módusz vagy sűrűsödési középpont Jele: Mo
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
Minőségdíjak.
Bauer András - Berács József:
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Általános lakossági ismeretek a szén-monoxid elleni védekezés vonatkozásában Honeywell Szabályozástechnikai Kft november 11.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
Vállalati stratégia március március március 28.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Marketing információs
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Az IKR zrt által forgalmazott II
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
HAJLÉKTALAN EMBEREK PSZICHOAKTÍV SZEREHASZNÁLATA
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A helyettes szülői ellátás működése
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
SZENVEDÉLYBETEGSÉG ÉS PSZICHOPÁTIA
Retailtainment.
HAJLÉKTALANSÁG ÉS DROGHASZNÁLAT
Bankreklám vagy szappanopera?
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
A vásárlási döntés folyamata
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Márkakereskedői helyzetkép
Mérések adatfeldolgozási gyakorlata vegyész technikusok számára
Előadás másolata:

A kutatási program leírása MagyarBrands kutatás 2016 A kutatási program leírása GfK, 2016.

A kutatás módszertana Lakossági MagyarBrands márkák mérése Módszertan: Online önkitöltős (CAWI) megkérdezés GfK Hungária online paneltagjainak körében Célcsoport: 15-69 éves lakosság Kvótás mintavétel: internet használókra reprezentatív minta: nem, kor és régió alapján, keresztkvóták nélkül Minta mérete: n=500 fő / díjazott márka Kérdőív hossz: 20 perc A díjazott márkák mellett márkánként 2 versenytárs márka is értékelésre kerül. A két versenytárs márkát a díjazott márka választja ki a kutatás kezdete előtt.

A kutatás célja és felépítése A kutatás célja, hogy feltárjuk a lakosság véleményét a MagyarBrands programban díjazott márkákról és fő konkurenseikről. 1 Márkák ismertsége, a márkák helyzete a vásárlási döntés folyamatában 2 Elégedettség és lojalitás 3

Kutatási program részletei

Márkák ismertsége és helyzete a vásárlási döntés folyamatában A módszer célja, hogy meghatározzuk a MagyarBrands márka, illetve a versenytárs márkáknak mennyire erős a helyzete, szerepe a vásárlási döntés folyamatában, és azonosítsuk azokat a stratégiai feladatokat, amelyek erősítik a márka helyzetét. A módszer egy 4 elemből álló kérdés-sorozatra alapul, amely a következő elemeket vizsgálja: A megadott márkák ismertsége (támogatott ismertség) Valaha használta Használta az elmúlt 12 hónapban Leggyakrabban használja Támogatott ismertség Valaha vásárolta Vásárolta az elmúlt 12 hónapban Leggyak-rabban vásárolja A márka tölcsér: 69% 42% 40% 57% 17% 47% 9% Relatív veszteség Relatív veszteség Relatív veszteség Azon megkérdezettek aránya, akik ismerik az adott márkát, de még nem vásárolták Azon megkérdezettek aránya, akik valaha már vásárolták az adott márkát, de az elmúlt 3 hónapban nem vásárolták Azon megkérdezettek aránya, akik az elmúlt 3 hónapban vásárolták az adott márkát, de nem ezt a márkát vásárolják a leggyakrabban

Elégedettség és lojalitás Egy vállalat eredményessége döntő részben a vevői elkötelezettségének a függvénye. Ennek csak egyik eleme a fogyasztói elégedettség. A fogyasztói lojalitás négy elemmel mérhető: a fogyasztó múltbéli és jelenlegi magatartása; várható jövőbeli viselkedése, végül a fogyasztó és a vállalat közötti racionális és érzelmi kötelékek. A módszer segítségével meghatározható, hogy a vállalat és a fogyasztó kapcsolata szempontjából milyen tényezőknek van jelentőségük. Kérdések: Általános elégedettség Szájreklám (pozitív/ negatív) Múltbéli és jelenlegi viselkedés Ajánlás A jövőbeli kapcsolat fenntartásának valószínűsége a szolgáltatóval / termékkel Várható jövőbeli viselkedés Bizalom Tisztelet: a vállalat értékes vásárlóként / fogyasztóként kezel Nekem való/ illik hozzám: kifejezetten olyan embernek való, mint én Érzelmi kötelék Megéri az árát Többletfizetési hajlandóság Racionális kötelék Fogyasztói hűség - jövőbeli magatartás mércéje Fogyasztói Lojalitás Index

A márka és a fogyasztók közötti kapcsolat meghatározása a fogyasztói lojalitás pontszám segítségével A fogyasztói lojalitás pontszám segítségével meghatározható „a fogyasztók és márka közötti kapcsolat”, amely a gyártóval / szolgáltatóval való jelenlegi elégedettség szintjét mutatja. Ahhoz, hogy széles körben bemutassuk a tipikus vásárlói kapcsolatot, a „kapcsolat” mutató számításához mind a 9 kérdést bevonjuk, mivel mind a 9 tényező szerepet játszik a gyártóval / szolgáltatóval való kapcsolat alakulásában. A szegmentálás során a válaszadókat négy csoportra bontjuk, a teljes átlag alapján osztjuk be őket a „kiváló kapcsolat”-tól a „nagyon gyenge kapcsolat”-ig csoportokba. Az értékelés során bemutatjuk a díjazott márka és a versenytársak eredményeit is. A fogyasztó lojalitás alakulásában szerepet játszó tényezők Általános elégedettség Szájreklám Ajánlás Jövőbeli vásárlás valószínűsége Megéri az árát Többlet-fizetési hajlandóság Bizalom Tisztelet Nekem való/ Illik hozzám Átlag Átlag Átlag Átlag Átlag Átlag Átlag Átlag Átlag A márka és a fogyasztók közötti kapcsolatot leíró mutató 10% Kiváló Nagyon gyenge 50% Jó 30% Gyenge

Általános elégedettség Top2Box elégedettség 25% 26% 24% Low2Box elégedettség Átlag 2% 25% 10% 3,5 4,1 2,5

A márkák ajánlási valószínűsége Promoterek (akik különösen ajánlanák a márkát/szolgáltató) 25% 26% 24% Dectractorok (akik nem különösebben ajánlanák a márkát/szolgáltatás) Bázis: Total 22% 19% 16% n=xx

Fogyasztói Lojalitás Index A Fogyasztói Lojalitás Index értéke: >84,75 Kiváló <42,74 Nagyon gyenge 60,25-84,74 Jó 42,75 -60,24 Gyenge Kiváló/ jó kapcsolat : 75% 51% 17% Bázis: Total n=x

Fogyasztói Lojalitás Index elemei MB márka Versenytárs márka 1 Versenytárs márka 2 Fogyasztói lojalitás index Múltbéli és jelenlegi viselkedés Várható jövőbeli viselkedés Racionális kötelék Érzelmi kötelék A Fogyasztói Lojalitás Index elemei

Kapcsolat Csillag-Vella Rita Ügyfélkapcsolati Igazgató +36 30 676 6629 Rita.Vella@gfk.com Hungary