Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Harmadik típusú találkozások Kérdezők és válaszadók életközelben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Harmadik típusú találkozások Kérdezők és válaszadók életközelben."— Előadás másolata:

1 Harmadik típusú találkozások Kérdezők és válaszadók életközelben

2 A kérdezőbiztos Logisztikai egység, erőforrás – legyen rugalmas és elérhető Munkaerőpiaci szegmens – legyen képzett és elkötelezett Kettős munkafeladat – legyen kreatív és monotóniatűrő A kutató kinyújtott keze, szeme, füle – legyen precíz, igényes Érintkezési felület a fogyasztóval - alkalmazkodjon

3 Módszertani megjegyzések Nem reprezentatív a teljes kérdezőbiztosi populációra Esetszám 290 Retrospekción alapul Ez az elemzés is, mint minden kvantitatív értékelés, egyszerűsítéseket, modelleket tartalmaz – az élet ennél sokkal színesebb!

4 Kik ők? Motivációk, emóciók Komfortérzet, elégedettség Az ideális kérdezőbiztos A kérdezettekhez való viszony Őszinteség, a kutatásba vetett hit

5 Kik ők?

6 A kérdezői tapasztalatokat illetően polarizált közösség Nőies és a középkorúakra jellemző foglalkozás 22% több, mint 5 éve 22% kevesebb, mint 6 hónapja 70% nő 30% felsőfokú végzettségű 30% 45-54 éves 26% 35-44 éves 20% főállásban végzi a kérdezőbiztosi munkát A munkaerőpiaci folyamatok leképeződése Fiatalok - keresetkiegészítés Idősek – felsőfokú végzettségűek Budapest polarizált, vidék homogén

7 Hasonló történetek

8 Motivációk, emóciók

9 Elsődleges motivátor a fizetés. Másodsorban a stimuláció jelent értéket a kérdezőbiztosi munkában. Pénzt keres Kommunikál, megismer Részt vesz

10 Az enervált (12%) Anyagi kényszerből dolgozik kérdezőbiztosként, munkájában a pénzen kívül semmi motiválót nem talál Férfi A csapatjátékos (32%) Általánosan pozitív beállítottságú, a csapat része Intenzív Város és község Egy kutatócég felé elköteleződött A felelős (31%) A munkával járó felelősség a a döntéshozatalban való részvétel motiválja Felsőfokú végzettségű A szabad lélek (24%) Munkájában elsősorban a változatosságot, mozgalmasságot keresi Főállású, több, mint 5 éve Budapest Négy csoportot különböztethetünk meg

11 „Érzelmi munkavégzés” Hullámvasút „Mi a következő cím?” „Hogyan tudnám visszaterelni a kérdőívre?” „Ki fog kijönni?” „Remélem, kedves emberek laknak itt..” „De jó, ez is megvan.” „Be kell jutni.” „Kész a tizedik, jön a tizenegy.”

12 Komfortérzet, elégedettség

13 Közepes szintű azonosulás és kötődés Csapatjátékosok – kisebb települések, kiemelkedő azonosulás és lojalitás

14 Az ideális kérdezőbiztos

15 siker = meggyőző kommunikáció

16 Eltérő eszközrendszerek és stratégiák csapajátékosok – felkészültség + praktikum szabad lelkek – meggyőzés + improvizáció felelősek – rutin

17 Viszony a megkérdezettekhez

18 A választorzítás tipikus mintázatot mutat

19 Zárt ajtók

20 Elsősorban a vagyoni helyzettel kapcsolatos információk a kritikusak

21 …és ennek oka a bizalmatlanság

22 Altruista motívumok a legjellemzőbbek a válaszadókra Szívességet tesz Szórakozik, kommunikál Instrumentális, „üzleti” típusú

23 Őszinteség, a kutatásba vetett hit

24 Összességében szkeptikus hozzáállás Az „enerváltak” csoportja konzisztensen negatív véleményt képvisel és közvetít

25 1977: harmadik típusú találkozások – csak reménykedünk benne, hogy egyszer majd kapcsolatba lépünk velük 2007: itt az idő,amikor már nem is kell kapcsolatba lépnünk velük?

26 1.Szelekció – a megküzdeni képesek kiválasztása 2.Felkészítés – kommunikációs készségek,érzelmi igénybevétel, „még nem is látott, de már nem szeret” 3.Lojalitásépítés – csapatépítés,autonóm munkacsoportok 4.Feldolgozás – bizonyos esetekben a hárítás kizáró formái hatékonyak lehetnek (hosszú távon, nagyvárosi környezetben)


Letölteni ppt "Harmadik típusú találkozások Kérdezők és válaszadók életközelben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések