„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési menedzser Origo Zrt.
Megéri-e saját adatbázist építeni? Igen! Miért? Egyszer kell érte fizetni Saját tulajdon Saját igény szerinti mélység Bármikor lehet használni Mindig a saját célcsoportot érjük el 2018.04.11. 2
Saját média megjelenés Vásárolt adatbázis, majd saját Vásárolt adatbázis Előny: Rugalmas, bármikor rendelkezésre áll Új közönség Megbízhatóság, sokrétű statisztika Hátrány: Egyedi struktúra Nem saját Saját adatbázis Struktúra Saját Szoftver IT Technológia Költség Folyamatos kezelés és karbantartás Munkaerő Saját média megjelenés alacsony egységáron 2018.04.11. 3
Adatbázis Honnan? Céges adatbázis gyűjtés saját weboldalról, minél több adat Saját oldalon hírlevél feliratkozás fontos: folyamatos levél küldés Nyereményjátékból nehéz mély adatbázist építeni Fizetett adatbázisból meg kell vizsgálni, hogy jogilag rendben van e? teszt több kreatívval! Kérdőív offline, online 2018.04.11. 4
Adatok minősége / Adat mélysége Adatok bekérése előtt Célok definiálása (név, cím, e-mail, lakhely, kor, végzettség, stb) Mire fogjuk használni az adatokat? Közvetlen vásárlás Tájékoztatás Online építésnél az előny Mérhető, nincs utómunka (adatrögzítés), azonnal rendelkezésre áll az adatbázis Frissítés: Regisztrációs űrlap frissítésének felajánlása Ösztönzés: Nyereményjátékkal, Plusz szolgáltatással
[o]ptimail e-DM Legnagyobb hazai online e-DM adatbázis Több, mint 2.600.000 e-mail cím Elérés (teljes) és targetált (szűrt) kampányokra Több, mint 50 szűrési lehetőség holtszórás mentes & költséghatékony Alapdemográfia Iskolai végzettség Foglalkozás Érdeklődési körök Van-e mobiltelefonja Honnan internetezik és havi hány órát 2018.04.11. 6 VMR, Median/Webaudit
Regisztráció növelése Nyereményjáték Jó célcsoport Jó tárgy, - jó kreatív, jó időzítés, - vonzó nyeremény, - jó mikro site Optimail újdonság Előre kitöltött regisztrációs mikro site E-mail cím tulajdonos adatai az adatmezőben OK vagy frissít (a mikro site az optimail szerverén van, így képes az adatokat beilleszteni)
Esettanulmány TESCO – Adatbázis építés BEVEZETÉS: hírlevél adatbázis építés nyeremények segítségével Mire használja a TESCO: aktuális ajánlatok kiküldése CÉL: a teljes adatbázis kiküldésből minél több regisztráló SZEGMENSEK MEGHATÁROZÁSA: 7 különböző szegmens: státusz, kor és nem alapján TESZTELÉS: 7 célcsoportnak 3 féle levél, 3 féle tárggyal TESZT KIÉRTÉKELÉSE A KIVÁLASZTOTT LEVELEK ÉS TÁRGYAK KIKÜLDÉSE
Tesztelés 3 ütemben I. Tárgy teszt II. Kreatív teszt 7 szegmens Szegmensenként 3 tárgy Cél: a lehető legjobb tárgy megtalálása II. Kreatív teszt Szegmensenként 3 kreatív Cél: a lehető legjobb kreatív megtalálása III. Konverziós teszt Konverzió szerinti párosítás alapján
I. Tárgy teszt Győztes tárgy a tesztelés során: A pénzt mi adjuk Önnek: költsön el 1 millió forintot a Tescoban! Megnyitás: 97,33% Közepes tárgy eredménye: Igen, ajándékba adunk 3 Sony autóhifi-t! Mire vár? Megnyitás: 60,25% Leggyengébb tárgy: Így még soha nem szólt az autórádiód! 3 Sony autóhifi ajándékba! Megnyitás: 43,95%
II. Kreatív teszt Szöveges Grafikus HTML 1 Grafikus HTML 2
III. A legjobb tárgy és a legjobb kreatív összehangolása a konverzióval Legjobb tárgy: Szeretne 1 millió forintért vásárolni? Legjobb kreatív
Végeredmény szegmensenként
Éles kampány kiértékelése Legjobb eredmény: 55,86 % CTR Összesített eredmény: 42,98% CTR Teszt nélkül a leggyengébb kreatívval 19,39% -os klikk eredményre számíthattunk volna Fontos! időt adni a tesztre (tárgy, kreatív, konverzió) energiát és büdzsét fordítani a nagy kampányra előkészületeire 2018.04.11. 14
Köszönöm a figyelmet Kattanjon ránk! www.origo.hu/adhouse 2018.04.11. 15