A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) 2009. július Kovács Attila 2009. 09. 22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
TÁMOP Záró-konferencia Budapest, szeptember Csoportos tanácsadás – műhely Esetbemutatás Garai Zsuzsa, pályaorientációs tanácsadó.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A GINOP kiemelt projekt általános bemutatása, elért eredményei
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Dr. Kovács László Főtitkár
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Párbeszéd a rehabilitációról
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
A magyar LLG Tanács ülése
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
HHR.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Lorem ipsum.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Előadás másolata:

A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) 2009. július Kovács Attila 2009. 09. 22.

A projekthez kapcsolódó kommunikációs terv A kommunikációs tevékenység legfőbb célja a pályaorientációban tevőlegesen résztvevő szakemberek (jelen kutatásban az elsődleges célcsoport) elérése és a program tevékenységeibe való aktív bevonása. A kommunikációs kampány második időszakának kiemelt feladata a program során létrehozott honlap fejlesztés és kibővült személyes pályaorientációs szolgáltatások megismertetése a lehetséges végfelhasználókkal (másodlagos célcsoport), annak érdekében, hogy ezeket a lehetőségeket minél szélesebb körben vegyék igénybe.

A kutatás célcsoportjai Elsődleges célcsoport: A kommunikációs tevékenység elsődleges célcsoportját a pályaorientációval foglalkozó szakemberek alkotják. Ők igen nagy számban pedagógusok, közoktatási intézmények tanárai, de mellettük még a különböző családsegítő szerveztek dolgozói, civil szerveztek és az ÁFSZ dolgozói, valamint a magán munkaerő-közvető és kölcsönző cégek munkatársai is. Másodlagos célcsoport: A kommunikáció másodlagos célcsoportjába a fejlesztés eredményeként létrejövő személyes és önálló információs/tanácsadási szolgáltatást potenciálisan igénybe vevők tartoznak. Ők lehetnek a pályaválasztás kezdeti szakaszában lévő általános iskolás fiatalok, pályaválasztás előtt álló fiatalok, szüleik, és pályaválasztást, pályamódosítást igénylő felnőttek, karrier támogatást, pályavitel megerősítést igénylő aktív korúak stb.

A kutatás célja Az elsődleges és másodlagos célcsoportok részletes megismerése a kommunikációs üzenetek kidolgozásához, illetve a projekt kommunikáción kívüli elemeinek támogatásához. A kutatással a fentieken túl az alábbi kérdésekre kívántunk választ kapni: Hogyan vélekednek a szakmai életút tervezhetőségével kapcsolatban a célcsoportok tagjai? Milyen kritikus pontjait látják a karriernek, életútnak? Milyen tényezőkről gondolják azt, hogy segíthetik, illetve gátolhatják a sikeres pályaválasztást, pályamódosítást? Hogyan képzelik el az érintettek az ideális segítő szolgálatot és az ideális segítő szakembereket? Ez mennyiben, mely pontokon vág egybe az LLG rendszerével? Ezzel összefüggésben a kommunikáció mely elemeinek van kiemelkedő szerepe az aktív bevonódás tekintetében? Mely elnevezések jelenítik meg a célcsoportoknál az LLG szemléletét, valamint az ilyen szolgáltatást végző szakembert? Milyen igények és elvárások befolyásolhatják az LLG rendszer fogadtatását? Milyen viszonyulás várható az LLG szolgáltatással szemben, illetve milyen kommunikációs stratégia az amely az elfogadást és az együttműködést a leginkább előmozdíthatja?

Fontosabb eredmények Az életút vélt tervezhetősége A képzésekkel kapcsolatos benyomások A pályaválasztás, pályamódosítás sikerességét meghatározó tényezők A célcsoportok jellemzése (budapesti másodlagos, debreceni elsődleges célcsoport) A külső segítők észlelése és megnevezéseinek tesztje Az ideális segítő szolgálathoz kapcsolódó elképzelések és az elnevezésekhez fűződő asszociációk Az LLG „fogadtatása”, rejtett érzelmi és kognitív viszonyulások