Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Állattartás mindenkinek. Mi a probléma? • Nagyon fontos lenne állatot tartani, mivel – Több, mint 2 millió kutya van Magyarországon – Ez előfutára lehet.
Advertisements

Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
V. Országos Tanácsadói Konferencia Budapest, BKIK Tanoszt.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Innováció konferencia
OTP Kockázati Tőkealap I.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Nemzeti Innovációs Hivatal
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Dél-alföldi Regionális Innovációs Ügynökség KhE. (Regional Innovation Agency of South Great Plain Association of Public Utility) Dr. Molnár István Igazgató.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Innováció az ifjúsági munkanélküliség kezelésében III. Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Budapest, október 27. Ifjúsági munkanélküliséget kezel ő.
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
My-X Hírlevél: március A tartalomból: SCORE vs. FRAMINGHAM: Egyedi „biometriai” elemzések rendszerszintű kockázata Médiatorta a meteorológiai előrejelzések.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte? Hetyei József Certified Management Consultant (CMC) NJSZT szakértő főiskolai vezető oktató, szakvezető.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest, 2014.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Mit jelent az innováció Európának? Herczog Edit Képviselő - Európai Parlament.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Pirolízis szakmai konferencia TÁMOP A-11/1/KONV
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Nem minden az aminek látszik…
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Város, egyetem, gazdaság A PTE KTK hozzájárulása a város és a régió fejlődéséhez Erdős Katalin PTE-KTK KRTI, adjunktus MTA-PTE Innováció és Gazdasági Növekedés.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Innováció-átok vagy lehetőség a felsőoktatásban? Dr. Urbányi Béla Egyetemi tanár.
Vállalkozások versenyképességének biztosítása az európai uniós forrásokkal Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Modus -Vitalae Gazdasági Tanácsadó Kft. „Pénzügyek-másként, mint eddig”
A duális képzés szakmát adó alternatívája az üzletviteli tanácsadók levelező képzésében Prof. Dr. Noszkay Erzsébet MTA GB Tudásmenedzsment Munkabizottság,
„Virtuális Genom Projekt” Richnovszky Ádám – menedzsment Pitlik László (PhD) – tudásmérnökség Szöllössy Dániel – forráskutatás Kócs Róbert – rendszerszervezés.
Vakok és Gyengénlátók Közép- Magyarországi Regionális Egyesülete Cím: 1146 Budapest, Hermina út 57. Tel: (1) Web:
Új képzési eszköz. Teknikcollege - Munkához kötött emelt szintű műszaki képzés Teknikcollege új fajta regionális kompetencia központ az ipari/műszaki.
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
SZIE GTK TTI KFI-csoport
Start-up vállalkozások kommunikációjának
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
A válság, mint lehetőség: a motivációs kulcs
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
Milovecz Ágnes–PTE KTK Király Ágnes–PTE KTK Poór József–SJE GTK
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)
Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Műszaki- és Reáltudományi Tematikus Konferencia 2016/17
„Aperitif” Innovációs potenciál az Arany János Kollégiumi és Kollégiumi Szakiskolai Programba programban AJKP-AJKSZP ORSZÁGOS TANÉVNYITÓ Kiskunfélegyháza.
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Előadás másolata:

Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how startup-okban való hasznosítási lehetőségei kapcsán (Pitlik László) Budapest, 2016. október 26. VIII. Országos Tanácsadói Konferencia

Mottó: …tudás az, ami forráskódba átírható – minden más művészet…

Tartalomjegyzék Bevezetés Gondolatkísérlet Intézményi know-how Magán know-how Összefoglalás

Start-up = Ideális konstellációk sorozata Bevezetés I. Tehetségkutatás vs. Innovációs tanácsadás 1000+ tanácsadási élethelyzet 100+ kiváló ötlet 10+ esztendő 1+ siker Start-up = Ideális konstellációk sorozata

Bevezetés II. Nem statisztikai kiértékelés Tanácsadói benyomások Start-up minden, ami létezik… (Innovációs potenciál-becslő robot hosszú távú megalapozása)

Gondolatkísérlet Ha sok innovációs folyamatról szóló írásos nyomok korpuszán az egyes innovációk, mint objektumok számos attribútummal jellemzésre kerülnek (pl. kísérletek száma), akkor speciális modellezési eredmény-paraméterekből konzisztens alakzatokat elvárva lehet arra következtetni, vajon igaz-e, hogy tényleg csak speciális input-együttállások vezethetnek nagy sikerességi szintekhez?

Alkotás <?=?> Publikáció vs. IPR Intézményi know-how A felsőoktatás (doktori iskolák, TDK-mozgalom, szak/diploma-dolgozatok rendszere) nem tekinti mindenkor és mindenhol az innovációt prioritásnak. Az állandó minőségbiztosítási kényszernek való intézményi megfelelni akarás/tudás is know-how?! Az innováció a szemléletformáló oktatással, újszerű módszertanokkal, az alkotási vágy felébresztésével, ill. az önellenőrzés akarásával kezdődik és az állandó javulás képességébe torkollik… Alkotás <?=?> Publikáció vs. IPR

Magán know-how A felelősség mindenkor az egyéné – akár a maga nevében, akár egy intézmény képviseletében jár el... Az egyedre hárul minden teher: el kell viselnie az ideális konstellációk hiányát (vagyis azt, hogy az ötlet lehet jó, de ott és akkor még sem kell)… Nem attól kell félni, mit lopnak el esetleg majd egyszer talán valakitől, hanem attól, ha sosem lesz mit „ellopni” tőle… Nem minden know-how kerül a felszínre, vagyis meg lehet élni a háttérben is szürke eminenciásként…

Összefoglalás A tanácsadás egyelőre emberi tevékenység marad… Az ideális konstellációk intuitív megérzése művészet… A magánszemélyek fejlődése korlátosan korlátlan… Az intézményi adaptáció, mint olyan: „korlátolt”? Folytatás: 2016.11.11. MTA Gazdálkodástudományi Bizottsága Kommunikációmenedzsment Munkabizottsága és a Gazdasági és Vállalati Kommunikáció Intézményközi Szellemi Műhely (a GVKM) PTE KTK szervezésében: A STARTUP VÁLLALKOZÁSOK KOMMUNIKÁCIÓJA

Köszönöm a figyelmet! Email - pitlik@miau.gau.hu PPT/PDF - http://miau.gau.hu/miau/218