Diákok a „második” sorból

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az intézményes nevelés stratégiái
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Tudományos és …együttműködés Magyarország – Szerbia
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Határtalanul!.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Honnan hová? – az oktatási stratégiánk megvalósításának négy éve Joó Horti Lívia Magyar Nemzeti Tanács
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Tehetséggondozó jó gyakorlatok a hazai köznevelési rendszerben Dr. Péter-Szarka Szilvia - Fuszek Csilla.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Tervezési folyamat.
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
Napjaink magyar nyelvű oktatása Vajdaságban
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Mindent lehet még jobban tenni
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Diákok a „második” sorból XII. KLEBELSBERG PEDAGÓGIAI NAP TEHETSÉG KONFERENCIA Kaposvár 2016. Diákok a „második” sorból Mengyán Pletikoszity Ildikó Dositej Obradovic GKI, Dózsa György ÁI Topolya

Személyes tapasztalataim a szakszolgálatban és a tehetséggondozásban fókuszban a mentor és a mentorált diák találkozása A “második” sorban ülő diákok A tehetséggondozás vajdasági (magyar) jellegzetességei Hogyan alakult az elmúlt 20-30 évben a tehetséggondozás a Vajdaságban illetve a vajdasági magyarság körében? Miként hat a társadalmi értékrend a tehetségre? Hogyan alakítja a demográfia a tehetséggondozást? Milyen lehetőségek állnak ma a vajdasági diákok rendelkezésére? Miként tekint a tehetségre a szerbiai társadalom?

Feladatkörök Tervezés és programozás Az oktatói nevelői munka kísérése és értékelése Közvetett és közvetlen tanári asszisztencia A diákokkal való közvetlen és közvetett munka Közvetett és közvetlen munka a szülőkkel Szakszolgálati tevékenység Szakcsoportok, munkacsoportok és teamek koordinálása, a munkájukban való részvétel Intézményekkel történő együttműködés Dokumentáció vezetése és továbbképzési kötelezettségek Az iskolapszichológus szakmunkatársi feladatkörei 65 minőségellenőrzési kritériummal

A tehetség „utat tör magának”? Osztály 1999 (5) % (n= 4*6) 1999 (4) % (n=4*6) 2001 (5) % (n=4*4) 2001 (4) 2 62 55 65 47 3 57 56 70 4 72 69 67 63 5 75 59 61 66,5 62,5 65,25 58,25

Az iskolai átlageredmény és a záróvizsga eredményének összefüggései ( 2015.) osztály átlagosztályzat Záróvizsgán elért eredmény standard pontszámokban kifejezve

1993 1995

2003

Vajdasági középiskolák magyar nyelvű elsős tagozatai 2016. helység iskolák tagozat hely betöltött szakir. gim. hely gimn. betöltött 1 Ada 6 147 118 - 2 Törökkanizsa 60 45 3 Magyaranizsa 150 101 4 Csóka 13 5 Zenta 8 220 197 120 97 100 Nagybecskerek 105 64 75 49 30 15 7 Topolya 252 187 222 157 Szabadka 22 642 487 504 386 138 9 Zombor 117 87 39 10 Újvidék 110 68 80 55 11 Futak 12 Temerin 21 31 72 1788 1355 (70%) 1580 1086 (69 %) 358 271 (76%)

2010. Szerbia általános helyzet IOP 1 Egyéni oktatási terv a tanulási nehézségekkel küzdőknek IOP 2 Egyéni oktatási terv a sajátos nevelési igényű diákok számára – teljes inklúzió IOP 3 Egyéni oktatási terv tehetséges diákok számára

Kutatómunkák mentorálása év Mentorált munka öszesen Mentorált diák összesen TUDOK döntős munka/diák TUDOK döntős díjazott munka/diák 2006/07 2 4 2/4 2007/08 3 2/2 - 2008/09 6 8 1/1 2009/10 5 2/3 2010/11 12 1/2 2011/12 2012/13 2013/14 9 2014/15 11 3/4 2015/16 4/6 42 69 20/30 (23) 9/14

Készségek Motiváció Érzelmi intelligencia visszajelzések Készségek Motiváció Érzelmi intelligencia