Elmélet helyett gyakorlatban – mit tehetnek a gyógyszeripari vállalatok? A gyógyszerszedés folyamatának támogatása; a gyógyszerszedés hasznosságának elfogadtatása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
Advertisements

Mi a marketing?.
Coach az egészségügyben
Dr. Matejka Zsuzsanna „Gyógyszerterápiás gondozás”
Szervezetfejlesztési Program
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Didaktika a gyógyításban
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Lobbizás az egészségügyben
Dr. Kincses Gyula szept. 1/16 A Nemzeti Rákellenes Program összefoglalása Dr. Kincses Gyula.
M I A HASZNA A KLASZTEREKNEK A GYORS FEJLŐDÉSBEN ? A Z AKKREDITÁLT KLASZTER KKV - K SZÁMÁRA KIHASZNÁLHATÓ ELŐNYEI, AZ INNOVÁCIÓ MENEDZSMENT LEHETŐSÉGEI.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Tabletták helyett egészségnyereség Együttműködésre épülő új modellek „Egészségközpontú egészségügy” Szakmai konferencia Jakab Zoltán.
Néhány kategória, mely a köz- és vállalat gazdaságtan alapja Vörös József MTA, november 21.
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
Az együttműködés nem más, mint... Vangen, S. and Huxham, C. (2003) 'Nurturing collaborative relations: building trust in inter-organizational collaboration',
A határmenti együttműködés szerepe a két megye élelmiszeriparának fejlődésében Dr. Máthé Endre.
A képzőművészet-terápia
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
Hipertóniagondozás folyamata és stratégiája I.
AKUT BETEGSÉGEK ELLÁTÁSA
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr.
Kommunikáció beteg gyermekekkel
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Az innováció forrásai.
Az innováció-átvételi döntési folyamat
CIM tevékenységmodellek CIM technikai és technológiai eszközrendszerének rendkívül gyors fejlődése és terjedésének növekvő üteme szükségessé teszi a gépgyártási.
Adómentes juttatási elemek: egészségbiztosítás
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Egészségesebb egészségügyért.
A jövő trendjei: okos gyógyszerek, új esélyek dr. Jakab Zoltán elnök.
Betegközpontú innováció a gyógyszeriparban
Leletrendező, betegtámogató applikáció Szász Levente – Laborom
INNOVÁCIÓ A GYAKORLATBAN Alapellátás új minőségben
Magyar Közgazdasági Társaság Vándorgyűlése, Pécs, 2011 szeptember 30.
Gyógyszeripar tegnap ma holnap Milyen vevőkre kell felkészülnünk? Dr. Lantos Zoltán, GYEMSZI.
Személyes és kitartó Marketing a hálózati társadalomban Hammer Ferenc ELTE BTK Média és Kommunikáció Tanszék.
GYÓGYSZERÉSZ-BETEG KAPCSOLAT avagy „mely eszközöket használjuk betegeinkkel való kapcsolat erősítéséhez és hogyan csináljuk?” Nagy Károly Budapest
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kapcsolat a gyógyító emberrel Kreatív megoldások az orvosok elérésében.
A terápiás siker kulcsa a betegadherencia
Betegközpontú terápiatámogatás a compliance hatékony javítására: tapasztalatok és eredmények a magyar piacon Stenzel-Kiss Katalin, DayMed Kft október.
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
Okos városok – buta márkák?!
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Közösségi egészségügyi szolgáltatások jólléti szerepe Egy hazai kísérlet tapasztalatai Marketingtudományi Évkönyv koreferátum Marketingtudományi Disputa.
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
A képzőművészet-terápia
Tartalomszolgáltatás compliance programokban
Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program RSZTOP-3 Tájékoztatás a Kísérő Intézkedések részprogram Adatszolgáltatási folyamatairól Hajléktalanokért.
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
….mert a ritka betegségek ellátása
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Elmélet helyett gyakorlatban – mit tehetnek a gyógyszeripari vállalatok? A gyógyszerszedés folyamatának támogatása; a gyógyszerszedés hasznosságának elfogadtatása Dr. Lantos Zoltán Közös nevezőn – compliance, adherence a gyógyításban A Medical Tribune, 2010. május 11.

A gazdasági fejlődés motorja az egészségpiac Kondratieff cycles – innovációk, gazdasági hajtóerők, alkalmazási területek Steam engine, Railways, Electricity, Automobile, Information Psychosocial Textile industry Steel Chemistry Petrochemicals technology Health Biotechnologies Clothing Public transport Mass Individual Information, Integral Health consumption mobility Communication 1780 1830-1850 1870-1890 1920-1935 1950-1980 2000-2005 2

EGÉSZség: emberenként különböző jelentések imádni való? boldog? normális? EGÉSZség: emberenként különböző jelentések sportos?

Egészségérték előállításának modellje After Porter (Porter, M.E., Teisberg, E.O.(2006): Redefining Health Care, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts)

Publikált tapasztalatok Hgmm Kezdőpont 6 hónap 1997 % Kezdőpont 6 hónap Szirmai, J Hypertens. 2005

Terápiahűség – Márkahűség Forrás: IMS View (pharmacy only)

informálás, tanácsadás, emlékeztetők, önmonitorozás, megerősítés, Programelemek Az eredményes beavatkozások a következő megoldások különböző kombinációiból alakulnak ki: fokozott törődés, informálás, tanácsadás, emlékeztetők, önmonitorozás, megerősítés, a család bevonása és kiegészítő szupervíziók. McDonald és Haynes, JAMA 2002

Korábbi sikeres üzleti modell „Nagy és erős” modell „In sales we trust” Gyógyszergyár Hatóanyag – EBM ígérete Tömegcikk Sales Force Üzenet eljuttatása Termékközpontúság Célcsoport 9

Új üzleti modell szükséges – más a hatékony „Nagy és erős” modell Egészséggazdaság Gyógyszergyár Hatóanyag – EBM ígérete Tömegcikk Sales Force Üzenet eljuttatása Termékközpontúság Célcsoport „Healthcare Company” Egészségbeli eredmény Kezelés folyamata Tanácsadó Terápiás tapasztalat Új technológiák kombinálása Terápiás közösség Sales vezérelt Sajátélmény vezérelt A kapcsolatok átalakítására van szükség 10

Ügyfélközpontú?

Saját életének folyamata A kezelés három szakértője Páciens Saját életének folyamata Terápia Orvos Finanszírozó Terápiás folyamat

Ma még három külön világ

Gyógyszertől tartó (45%) A gyógyszer nem népszerű Aktív (38%) Egészségtudatos Gyógyszertől tartó (45%) Jobb gyógyszer nélkül Olvas és vár (3%) Orvos tegye rendbe (14%) N=663

A betegek egészségélménye rendkívül szubjektív Health Belief Model Rosenstock 1966 Ogden 2007

Kulcs a személyes élmény és a személyesség 16

Márka „A márka nem objektív, hanem milliónyi egyéni és szubjektív értékelésből alakul ki, igazából a szubjektivitás konszenzusa.”

Terápiás közösség Win-Win Egyértelmű terápiás jelentés Gondolatközösség Biztosító, orvosok, a páciensek terápiás igényei Terápia és a betegút menedzselése Egyszerű, világos, átlátható Egyszerű a kommunikáció Nyitott folyamat

Mérési és kontrolling rendszert kell kidolgozni

Programmenedzsment Nyomon követés Megtérülés monitorozása Folyamatok menedzselése interakciók információ eszközök Ellenőrzés Beavatkozási lehetőségek Fejlesztés Források

Innováció az információn keresztül Jobb illeszkedés a terápiás folyamathoz Diagnózis Terápiás döntés Gondozás Felülvizsgálat Továbbfejlesztett terápiás sajátélmény Szakemberek Páciensek Továbbfejlesztett Szakember – Páciens interakciók

Egészségérték előállításának modellje After Porter (Porter, M.E., Teisberg, E.O.(2006): Redefining Health Care, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts)

Megoldás a terápiás szolgáltatás