CIB Stafétabot KKV KUTATÁS 2015 Belső piacokra fókuszáló, optimista KKV vezetők GfK | Budapest, 2015. október 20.
A finanszírozási és fejlesztési kérdések tudatos átgondolása mindig is életbevágó tényező volt és lesz a hazai KKV vezetők számára Utólag: mivel kellett volna előbb foglalkozni? n=600
Célok Növekedési célok fontosabbak Legfontosabb cél: stabilitás 42 3,33 3,85 3,90 42 Növekedési célok fontosabbak 3,07 - 2014 2,97 - 2013 Legfontosabb cél: stabilitás n=600
Hogyan teljesít a vállalkozás 5 év múlva…. A vállalkozások döntő része bizakodó a jövőt illetően n=600
Jövőbeni tervek – tervezett piaci lépések Az elért piaci pozíciókra támaszkodnak 2014 37% 2014 23% 27% 2014 27% 2014 profilváltás új termék, szolgáltatás bevezetése új piacra menni jelenlegi kínálattal jelenlegi piacon növekedés nem terveznek változást NT/NV n=600
86% készít Stratégia 44% adott évre Xxx 44% adott évre A KKV-k növekvő arányban készítenek tervet a jövőre Xxx Xxx 2% 5+ év 86% készít 34% 1-2 évre 86% 2015 100m-10mrd 80% 2013 100m-10mrd 82% 2014 100m-10mrd Xxx 10% 3-5 évre 100m-15mrd árbevétel n=600; CIB Stafétabot kutatás 2013, 2014, 2015; n=800 / 600 / 573
A stratégia aktív menedzselése Stratégia módosítás okai enyhült környezeti hatás növekvő szabályozási teher Milyen gyakran szokott a stratégián változtatni? 44% n=519 (van stratégiája); n=290 (szokta módosítani stratégiáját)
Fejlődési pont IGEN NEM 2014 16% 2014 16% IGEN NEM n=399 (vállalkozások vezetői, és vezetésben résztvevő tulajdonosok) n=317 (akik nem gondoltak még az utódlásra)
Utód kijelölése 78% 87% 56% 21% KKV-K VEZETŐI marad családon belül 13.08.2007 Autor / Thema der Präsentation 9 78% marad családon belül 87% személyesen jelölte ki vagy kikérték a véleményét 56% ki van jelölve az utód 21% gondolkodott már az utódláson KKV-K VEZETŐI n=399 (vállalkozások vezetői, és vezetésben résztvevő tulajdonosok), n=82 (utód kijelölése), n=46 (szerep az utód kiválasztásában), n=46 (családi utódlás)
Visszatekintő - jellemzők KKV JELLEMZŐK A ma is működő KKV-k átlagos életkora 15,7 év Átlagosan 15 millió forint tőkével alakultak Legnagyobb részük 5 milliónál kevesebből indult 20%-uk alakult 10 főnél többel 10%-nak volt az első években 10+ millió forint árbevétele Az „áttörésre” átlagosan 2,8 évet vártak n=600
Köszönöm a figyelmet! Bacher János Ügyfélkapcsolati igazgató GfK Hungária janos.bacher@gfk.com