„Fenntartható” utak K+F bizottság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A nemek közötti egyenlőség Magyarországon
Egészségügyi Menedzserképző Központ
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Csongrád Megyei Önkormányzat Gyarmati Zoltán
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Baranya Megyei Paktum Konferencia
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Az EU támogatások ellenőrzésének rendszere
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A kohéziós politika jövője
Baranya Megyei Önkormányzat
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Erdőtelepítések, fásítások támogatási lehetőségeinek várható alakulása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum 2014. február 19. 10:00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője

Ágazati stratégiai célok A közlekedési hálózat fejlesztése, a gazdaság- és a közlekedéspolitika megvalósításának stratégiai kulcseleme, mivel a közlekedés azon túlmenően, hogy a különböző tevékenységi helyek közti elérhetőség biztosításával a társadalmi-gazdasági élet működését szolgálja, javuló adottságai által, a jövőben születő telephely-választási döntések révén letelepülő tevékenységek eredményeképpen jelentős terület- és gazdaságformáló erő és - kedvezőtlen működési körülményei révén - meghatározó környezetalakító tényező is.

Ágazati stratégiai célok A közlekedési hálózat-fejlesztések célja illetve indokai is kettősek: a közlekedési és az áruszállítási igények jobb és fenntartható kielégítése a meglevő kapacitások bővítésével, a hiányzó kapcsolatok pótlásával, a kedvezőtlen kísérő folyamatok feszültségeinek mérséklésére, a társadalmi-gazdasági élet területi folyamatainak segítése és számukra kedvezőbb feltételek biztosítása, az elérhetőségek javítása révén.

Kitűzött célok eléréséhez szükséges szerepkörök, kutatási irányok Az útügyi részrendszerek (résztevékenységek) művelői közül a következők a legfontosabbak: a.) a közút tulajdonosa, b.) megrendelő (megbízó), c.) tervező, d.) kivitelező, e.) minőségellenőr, f.) fenntartó-üzemeltető, g.) kutató, h.) oktató.

Kitűzött célok eléréséhez szükséges szerepkörök, kutatási irányok Lehetséges kutatási irányok, amelyekhez kapcsolódó konkrét kutatási munkák eredményei alapján a különböző „stakeholder”-ek társadalmi hasznossága növekedhet: • A közúti intézményrendszer • Közúti vagyongazdálkodás • Teljesítményi (alapú) szabályozás • Korszerű vállalkozói szerződések • Közúti minőségbiztosítás • A klímaváltozás útügyi következményei és adaptációs feladatai • Az útépítés a nemzetgazdaságban • A fenntartható útgazdálkodás.

Innovációhoz tartozó szabályozás A hazai K+F jogszabályi háttere A kutatás-fejlesztésről és a technológiai innovációról szóló 2004. évi CXXXIV. törvény A hazai K+F szervezeti háttere A kísérleti építések helyzete Az innováció szabályozásának szükségessége Az innováció megvalósításának szabályai Az innovációs folyamat elemei Az innováció értékelése értékelő szervezet létrehozása vagy kijelölése és az értékelési folyamat szabályozása.

Intézményrendszer Értékelő szervezet működtetéséhez pénzügyi keret szükséges. Az innováció az egész útügyi rendszert érinti, ezért célszerű, ha az értékelő szervezetben az útügyi részrendszerek képviseltetik magukat. A fenti szervezetek képviseletében a következő intézmények részéről 1-1 fő javasolható (összesen 10 fő): - a közút tulajdonosa – NFM és KKK - megrendelő – NIF, Magyar Közút, önkormányzatok képviseletében BKK Közút - tervező, minőségellenőr – Magyar Útügyi Társaság - kivitelező – HAPA - fenntartó-üzemeltető – Magyar Közút - kutató – KTI - oktató – egyetemek és főiskolák képviselője

Finanszírozás A Bizottság az Alapok mindegyikére vonatkozó, több közös alapelvet is javasol. Ezek közé tartozik a partnerség és a többszintű irányítás, a vonatkozó uniós és nemzeti jogszabályoknak való megfelelés, a férfiak és nők közötti egyenlőség előmozdítása, a diszkriminációmentesség, valamint a fenntartható fejlődés. Alapok: Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) Európai Szociális Alap (ESZA) Kohéziós Alap (KA) Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap (EAFRD) Európai Tengerpolitikai és Halászati Alap (EMFF)

Finanszírozás Operatív program (indikatív megnevezés) Forrás Szakmai tartalom meghatározásáért első helyen felelős tárca Irányító Hatóság elhelyezése Gazdaságfejlesztési és Innovációs OP (GINOP) ERFA NGM Versenyképes Közép-Magyarország OP (VEKOP) Terület- és Településfejlesztési OP (TOP) Intelligens Közlekedésfejlesztési OP (IKOP) ERFA, KA NFM Környezeti és Energetikai Hatékonysági OP (KEHOP) NFM, VM Emberi Erőforrás Fejlesztési OP (EFOP) ERFA, ESZA EMMI Koordinációs OP (KOP) KA ME „Vidékfejlesztés, halászat” OP EMVA, ETHA VM

EU célkitűzéseknek megfelelés kutatás, technológiai fejlesztés és innováció erősítése közlekedésbiztonság tranzitforgalom, TEN-T közlekedésszervezés, ITS környezetvédelem éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodás, kockázatkezelés fenntarthatóság védtelen közlekedők segítése akadálymentesítés, stb., stb.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet Holnapy László laszlo.holnapy@nfm.gov.hu