Célpiaci marketing.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fogyasztói magatartás I.
Advertisements

Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
A kereskedelmi vállalkozás környezete
STP marketing.
Nemzetközi gazdaságstatisztika
MARKETING.
Marketing és reklám ismeretek
MARKETING 1.ELŐADÁS.
Piac és verseny A piac marketing szemléletű felfogása
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
A piac Szakiskola.
Művelődésmarketing A célpiaci marketingstratégia kialakítása:
Piacszegmentáció és pozicionálás 2. szeminárium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A fogyasztói magatartás
Dr. Piskóti István Marketing Intézet
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Marketingkommunikáció
A külső környezet elemzése
Marketingmenedzsment 2008
A kommunikációs mix elemei
1. A népesség társadalmi nem és életkor szerinti összetétele
Kérdések a ZH-hoz.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Kérdések a második zh-hoz
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Turizmus gazdaságtan 3..
A sztochasztikus kapcsolatok (Folyt). Korreláció, regresszió
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
DEMOGRÁFIA Alapfogalmak, mutatók
A MARKETING FOLYAMATA.
A kombinációs táblák (sztochasztikus kapcsolatok) elemzése
Vállalatgazdaságtan 7. szeminárium
Csak most, különleges ajánlat!
6. PIACSZEGMENTÁLÁS, CÉLPIAC KIVÁLASZTÁS, TERMÉKPOZÍCIONÁLÁS (STP)
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Szegmentáció & pozicionálás.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
1 Üdvözlöm a tanfolyam hallgatóit. Örülök, hogy minket Választottak! A minőség kötelez!
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Attitűdvizsgálat a funkcionális élelmiszerek fogyasztásában klaszterelemzéssel Németh Nikolett Szent István Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Marketing II. előadás Kovács István
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
4. Marketing előadás A piacszegmentáció, és a pozícionálás
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Célpiaci marketing

Célpiaci marketing a piac kiválasztott szegmenseinek megfelelő terméket kifejlesztő, kínáló és e szegmensekre irányuló marketing mixet alkalmazó vállalati magatartás SZEGMENS a piac egyedi keresleti sajátosságait mutató csoport

A CÉLPIACI MARKETING FOLYAMATA SZEGMENTÁCIÓ 2. CÉLPIACOK KIVÁLASZTÁSA 3. TERMÉK POZICIONÁLÁS KUTATÁS Mélyinterjúk Kérdőíves megkérdezés ELEMZÉS Faktoranalízis Clusteranalízis BEHATÁROLÁS Csoporton belül kis k. Csoportok között nagy k.

1. PIACSZEGMENTÁCIÓ PIACSZEGMENTÁCIÓ Olyan eljárás, amellyel egy termék vagy szolgáltatás piacát - jól definiálható ismérvek szerint - homogén részekre osztjuk PIACSZEGMENTÁCIÓ ELŐNYEI a piaci igényeknek megfelelő termék előállítása kisebb szórás, költségtakarékosság piaci rések (ellátatlan területek) felfedezése

Terméktényezők alapján 1. PIACSZEGMENTÁCIÓ Terméktényezők Fogyasztókat jellemző ismérvek Terméktényezők alapján TERMÉK rendeltetése ára ismertsége összetétele

Fogyasztókat jellemző ismérvek 1. PIACSZEGMENTÁCIÓ Fogyasztókat jellemző ismérvek DEMOGRÁFIAI életkor nem családnagyság családi életciklus nemzetiség, vallás TERÜLETI lakóhely típusa település mérete ország

Fogyasztókat jellemző ismérvek 1. PIACSZEGMENTÁCIÓ Fogyasztókat jellemző ismérvek TÁRSADALMI - GAZDASÁGI foglalkozás végzettség jövedelem életmód MAGATARTÁSI termékhasználat márkahűség személyiségjegy

Piacszegmentálás A piac egyedi keresleti sajátosságokat mutató csoportját szegmentumnak, a piac megismerését célzó és azt homogén- a marketingakciók gazdaságos végrehajtását lehetővé tevő- részekre osztó eljárást szegmentálásnak nevezzük. A piac meghatározása 1 A szegmentálás alapjául szolgáló ismérvek megha- tározása Piacszegmentálás folyamata A szegmentumok elemzése 2 4 3 A szegmentumok kialakítása

Egy vidéki építőanyag-kereskedés piacának lehetséges szegmentálása Területi Közületek Magánszemélyek -Építkezők -Barkácsolók -Korszerint csop. -Jövedelem szerint csop. -Ártudatos -Árérzéketlen -Utána járó -Kényelmes -Vállalkozások -Költségvetési sz. -10 km 10-20 km 20-30 km - 30km fölött

Szegmentumok: Ajánlatok: -fiatal, kisjövedelmű, ártudatos, utánajáró építkező -kényelmes, magas- jövedelmű, középkorú árérzéktelen, barkácsoló -kőművesek -40 km fölött Ajánlatok: -olcsó, osztályos árenged- ményes falazóanyagok közvetlen értékesítés -lakásdíszítés, presztister- mékek, kandallók, kerti diszek -tevékenységhez folyamato- san kellő anyagok -csak kurrens cikk

Fogyasztói piac szegmentálásának alapváltozói Csoport Területi Demográfiai Társadalmi- Magatartási gazdasági Változók Lakhely típusa Életkor Foglalkozás Termékhasználat Tájegység Nem Iskolai végzettség Márkahűség Település méret Családnagyság Jövedelem Személyiségjegyek Családi életciklus Életmód Nemzetiség Vallás A piac szegmentáció alaptétele miszerint: a szegmentumok közötti eltérés a lehető legnagyobb, a szegmentumokon belüli különbség a lehető legkisebb legyen.

46 A fogyasztói piac szegmentálásának szempont-rendszere - Földrajzi tényezők - Társadalmi-demográfiai tényezők - Gazdasági tényezők - Pszichológiai és pszichográfiai tényezők - Termékkel kapcsolatos magatartási tényezők A fogyasztói piac szegmentálása több szempontból elvégezhető.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Gondolom mára ennyi elég, remélem sikerült mindenkinek valami kevés újat mondanom. .

Az 5 megfelelő: a megfelelő  termék, a megfelelő  helyen,  időben,  mennyiségben, és a megfelelő  áron!