a vállalati tervezésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Makroökonómia gyakorlat
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Marketing a kozmetikában
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Magyar Tudományos Akadémia IX. Osztály
Stratégiák jövőkutatási megalapozása
A tervezés mint menedzsment funkció
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint eredményeinek bemutatása.
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
A külső környezet elemzése
Stratégiai tervezés.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Hatékony válságmegelőzés a szervezetben:
– A vállalat éves költségvetésének gördülő előrejelzése (rolling forecast), folyamatos aktualizálása –
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Vezetői Információs Rendszer felépítése
Szolgáltatási tevékenység controllingja Az outsourcing, mint értékteremtő folyamat.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
Kultúra-gazdaságtan Takács Dávid
Kérdések a második zh-hoz
HIDEG ÉVA A JÖVŐKUTATÁS OKTATÁSA MAGYARORSZÁGON
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Bauer András - Berács József:
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
TÁMOP B-09/1/KMR Czakó Erzsébet Budapest, április 5. A gazdasági versenyképesség útjelzői Verseny - pálya: A magyar sport versenyképessége.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Jövőkutatás - Tóth Attiláné dr. Jövőkutatás Tóth Attiláné dr.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Vállalkozásmenedzsment I.
Á B R Á Z O L Á S T E C H N I K A ábrázolási módszerek és vizuális alátámasztási technikák az építési projekt menedzsmentben Összeállította: Vidovszky.
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
JÖVŐKUTATÁSI PARADIGMÁK Magyar UNESCO Bizottság Társadalomtudományi Albizottságának Jövőkutatási Bizottsága Budapest, június 4. Dr. Hideg Éva egyetemi.
„R” helyett „Q”? – Új lehetőségek a faktoranalízis alkalmazásában
Japán ösztöndíj Yokohama National University
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
A tényeken alapuló szakpolitikai döntések elősegítése
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Kérdések a második zh-hoz
Magnetic Miskolc Gergely Virág
Üzleti terv.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
Dr. Kovács Géza a hazai jövőkutatás mestere 90. születésnapjára
Üzleti terv.
PowerPoint as a Powerful Tool Tips for Effective Design and Increased Interactivity Luisa F. Castro Department of Natural Resources and Environmental.
Előadás másolata:

a vállalati tervezésben Projekció a vállalati tervezésben Professzorok Szemináriuma 2006. december 11 Suhajda Virág

A jövő projekció definíciója „A jövő kérdésekre a megfigyelési területeken adott válaszokat jövő projekcióknak hívjuk, amelyek a jövő komplex képeinek részleges szcenáriójaként is értelmezhetők” (Tyukodi, 2005) (Micic, 2003).

Miért van szükség a jövő projektálásra? Nagyon gyorsan változó környezet, erős piaci verseny Vállalatoknak proaktívan kell a jövőt szemlélni Ehhez meg kell határozni a vállalat irányvonalait, céljait, vízióját és stratégiáját A stratégiai tervezés már nem tud biztonsággal a múlt elemzésére alapulni

A múltelemzés és a jövőkutatás Dr. Peter C. Bishop, Studies of the Future, UH-Clear Lake A jövőkutatás előnye menedzsment szempontból a jövő többszempontú elemzésén alapuló jobb megismeréséből adódik.

A jövőmenedzsment lépései Mimic, 2001, fordította és idézi Tyukodi, 2005

A jövő radar Előrejelző radar Lehetőség radar Váratlan helyzetek radar Tudományos műhelyek, szakértők, jövőkutatók állításai valószínű és várt jövő fejlődéséről, eseményeiről, amelyekre a stratégiai döntések alapulhatnak Saját és külső szereplők állításai a meglepő jövőbeli üzleti trendekkel és modellekkel kapcsolatosan, melyre a beruházási stratégia alapulhat. Tudományos műhelyek, szakértők, jövőkutatók állításai a nem valószínű és váratlan jövőbeli fejlődéssel és eseményekkel kapcsolatosan FutureManagementGroup AG

A jövő projekciók tervezése Fázis Projektív szkenárió alakítás Tevékenység A létező variábilisok meghatározása Szkenárió fejlesztés Eredmény A kritikus jelek felismerése és meghatározása, ezekből valószínű (projektív) jövő-kérdések és váratlan jövő-kérdések formálása Váratlan és Projektív jövőszkenáriók kialakítása a kérdések – szempontok mentén, Szám 10-30 4-20 Minőség kritérium Lehetséges veszély vagy lehetőség Orientáció és inspiráció

A jövő projekciók megjelenítése Mimic, 2005

Na de miért fontos ez nekünk itt???? A projekció – kivetítés –történhet a jelenből, mint értelmezési tartományból a jövőbe, mint másik értelmezési tartományba A jövőprojekció célja a jövő problémáinak megoldásához szükséges felkészültségek időben történő megszerzésére való felkészülés  Ezt alkalmazhatjuk a saját jövőnk kitalásához is

Mit tegyek, ha jövőkutató akarok lenni? Pl olvasd el ezeket a cikkeket: 0.. TYUKODI GERGELY (2005): Future management – a jövőkutatás gyakorlati megközelítésben, MTA-BCE Komplex Jövőkutatás Kutatócsoport Füzetek 6, szerk. Kristóf Tamás, MTA-BCE Komplex Jövőkutatás Kutatócsoport,Budaoest 1. BISHOP, P. (2000): The Forecasting Enterprise. PowerPoint presentation. University of Houston-Clear Lake, Houston 2. BISHOP, P. (2001): Environmental Scanning. PowerPoint presentation. University of Houston-Clear Lake, Houston 3. DE BONO, E. (1999): Six thinking hats. MICA Management Resources, New York 4. HIDEG ÉVA – NOVÁKY ERZSÉBET (1998): Egyének, társadalmi intézmények jövőorientáltsága. Jövőelméletek 2. BKE Jövőkutatás Tanszék, Budapest 5. KRISTÓF TAMÁS (2002): A szcenárió módszer a jövőkutatásban. Jövőtanulmányok 19. BKÁE Jövőkutatási Kutatóközpont, Budapest 6. MICIC, P. (2001): Der ZukunftsManager – Wie Sie Markchancen vor Ihren Mitbewerbern erkennen und nutzen. Haufe Verlagsgruppe Sachbuch, Freiburg 7. MICIC, P. (2003): Strategy radar. A practical scenario method for entrepreneurial FutureManagement. FutureManagement AG, Eltville 8. NOKIA (2002): The history of Nokia 1865-2002. Available from Internet: www.nokia.hu 9. NOVÁKY ERZSÉBET (SZERK.) (1999): Jövőkutatás. Aula Kiadó, Budapest 10. NOVÁKY ERZSÉBET (2003): A jövőkutatás módszertana stabilitás és instabilitás mellett. Jövőelméletek 10. BKÁE Jövőkutatási Kutatóközpont, Budapest 11. NOVÁKY, E. (2004): Participative Futures Studies. In: NOVÁKY, E. – FRIDRIK SZ. – SZÉL, B. (EDS.): Action for the Future. Papers of Budapest Futures Course 2003. Futures Studies Centre, Budapest University of Economic Sciences and Public Administration, Budapest, 64-75. o. 12. SENGE, P. M. (1990): The fifth discipline. Doubleday, New York 13. SLAUGHTER, R. (1990): Assessing the QUEST for Future Knowledge, Futures, Vol. 22, No. 2, 153-166. o. 14. WOODGATE, D. – PETHRICK, W. (2004): Future frequencies. Fringecore, Austin