EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A Nemzeti Tehetség Programról Budapest, március 24. Dr. Szvathné Dr. Szalay Márta mb. tudományos és szakmai főigazgató-helyettes.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
„Az én könyvtáram” a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek A könyvtári fejlesztéseket bemutató programismertető Fodor Péter előadása 2017.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
A projektek jelentősége a Műegyetemen
HHR.
Intézményvezetői célkitűzések
A nemzeti tehetség program szakmai irányai t. é. m. a
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Felnőttképzés a közművelődésben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Pályázati lehetőségek
Előadás másolata:

EFOP 3.2.1-15 „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt

Alapadatok A pályázat benyújtása: 2016. február 8. Keretösszeg: 6,5 Mrd Ft A pályázat benyújtása: 2016. február 8. Megvalósítás: 2016. január 4. – 2020. december 31. Célcsoport I.: gyermek, tanuló, fiatal 5–25 év között (köznevelési fókusz) Célcsoport II.: pedagógusok, szakemberek Hatókör: Konvergencia régiók (KMR: NTP) Konzorcium: ÚNK, MATEHETSZ Projektirányítás: Partnerenként önálló Forrásfelhasználás megoszlása: 50–50%

EU-támogatású kiemelt projektek hangsúlyai, illeszkedése Magyar Géniusz Program: szakmai alapozás: képzés, szakirodalom, társadalmi és hálózatos együttműködés ösztönzése; szakmai kommunikáció; gyerekek, tanulók fejlesztése helyi programok/igény szerint. Tehetséghidak Program: korszerű alapokon nagy volumenű csoportos fejlesztések; pilot: egyéni fejlesztések, esélynövelő webes fejlesztések; társadalmi kommunikáció, nemzetközi kapcsolatok. Tehetségek Magyarországa Program: személyesség: mérés, egyéni fejlesztés és támogatás; minőségi erősítés és volumen növelés minden téren: intézményi programok, kommunikáció, képzés, esélynövelés.

A projekt formai újdonsága Korábbinál erősebb projektkeretű állami szerepvállalás Állami és civil munkamegosztás, együttműködés Hazai és EU fejlesztési források összeillesztése

A projekt kiemelt céljai Tehetségek támogatása, fejlesztése Tehetségbarát társadalmi környezet támogatása Egyenlő hozzáférés, esélyteremtés előmozdítása Az elmúlt évek projekteredményeinek kiterjesztése

Szakmai tevékenységcsoportok 1. A tehetségszűrés, - azonosítás rendszereinek, komplex eszközeinek fejlesztése, pilot programok megvalósítása (ÚNK) 2. Kutatások és jó gyakorlatok azonosítása a tehetséggondozásban (ÚNK) 3. Tehetségtámogató környezet kialakítása: rendezvények, műhelyek, képzések, kommunikáció (ÚNK, Matehetsz) 4. Speciális csoportos tömbösített tehetségfejlesztő programok: készségfejlesztés, versenyfelkészítés, táborok stb. (Matehetsz, ÚNK) 5. Egyéni támogatások: egyéni fejlesztés, mentor, mentális támogatás, utazás (Matehetsz, ÚNK)

Szakmai tevékenységcsoportok 6. Minősített Tehetséggondozó Műhelyek támogatása (ÚNK) 7. A tehetségsegítés regionális rendszereinek, koordinációja, fejlesztése (ÚNK, Matehetsz) 8. Tutor segítői szolgáltatás kialakítása a tehetségek támogatása érdekében, tutorhálózat – teljes területi lefedettséggel (Matehetsz) 9. Ösztöndíjak a programokba bevont fiatalok részére (Matehetsz)

Tehetségszűrési, -azonosítási rendszer kialakítása, pilotok

Minősített Tehetséggondozó Műhelyek (30+8) létrehozása, támogatása 9

Tutorszolgáltatás kialakítása

Csoportos és speciális egyéni támogatások Speciális csoportos tömbösített tehetségfejlesztő programok készségfejlesztés, versenyfelkészítés, táborok stb. Egyéni tanácsadás és fejlesztés: tehetség- és pályatanácsadás, személyiségfejlesztés Mentor- programok Mobilitás Diák- ügyfélszolgálat Kortárscsoportok önszerveződése 11

Képzések, műhelybeszélgetések és együttműködések Köznevelésben dolgozó pedagógusok, óvodapedagógusok Pedagógiai szakszolgálati intézmények munkatársai Tehetségsegítésben közvetlenül közreműködő szakemberek Szülők, családtagok, érdeklődők Képzések, műhelybeszélgetések célcsoportjai

Indikátorok és néhány számszerűsített szakmai elvárás Komplex támogatásban részesülő, kiemelt tehetségek száma 1.000 fő, Egyéni fejlesztésben részesülő tehetségek száma 7.500 fő, Csoportos fejlesztésben részesülő tehetségek száma 44.500 fő, Ösztöndíjban részesített tehetségek száma 2.000 fő, Továbbképzésbe, szakmai műhelymunkába bevont pedagógusok, további szakemberek, szülők száma 39.000 fő. Képzéseken résztvevő pedagógusok száma: 10 000 fő Programokban résztvevő tanulók száma: 50 000 fő

A művészetoktatás pályázatos lehetőségei Alapesetben is tehetséggondozó tevékenységek! NTP-pályázatok: „a hazai és határon túli művészeti tehetséggondozó programok” támogatása További, különböző célú pályázatok Nemzeti Fiatal Tehetségeiért ösztöndíj

A művészetoktatás pályázatos lehetőségei EFOP – Tehetségek Magyarországa konvergencia régiókban: Csoportos programok támogatása; a legjobbak számára nyári táborok; Egyéni támogatások: tutor segítői rendszer, tehetség-tanácsadás, mentori kapcsolat, ösztöndíj a bevont tanulók számára; Bemutatkozási lehetőség támogatása itthon, külföldön. ÚNK: zenei programok kiemelt támogatása.

tehetseg.hu ujnemzedek.hu/tehetseg