SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Pásztor Tibor főosztályvezető
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Határon túli tanulmányutak diákoknak Csete Örs az Apáczai Közalapítvány igazgatója.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
Tóth Gergely Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola Informatikai jellegű szakképzés iránti igények és elhelyezkedési.
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1300 diák, folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok a kor követelményeinek.
A papír alapú egzisztenciától a személyre szabott értékelés igényéig: a munkaköröket meghatározó szabályozás hatásai huszonkét év tükrében Dr. Horváth.
Képzés és végzettség szerepe a munkaerő-piaci elhelyezkedésben Képzés és végzettség szerepe a munkaerő-piaci elhelyezkedésben Cséfalvay Ágnes Szakképzési.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
ÜDVÖZÖLJÜK A DEÁK-SZÉCHENYI SZKI ÉPÜLETGÉPÉSZ SZAK BEMUTATÓJÁN.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Pályaválasztási szülői értekezlet
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
1 A munkaerőpiac aktuális kérdései és a szakképzés helyzete különös tekintettel a duális képzésre Cseresnyés Péter munkaerőpiacért és képzésért felelős.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
KAPOSVÁRI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM NAGYATÁDI ADY ENDRE GIMNÁZIUMA, SZAKGIMNÁZIUMA, SZAKKÖZÉPISKOLÁJA.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁRSADALMI HATÁSOK.
Szakképzési pályaorientációs fórum
Felvételi a középfokú iskolákba TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
„Az egyetlen igazi boldogságot akkor találjuk meg, ha szüntelenül befelé növekszünk, és igazabbá, nagylelkűbbé, egyszerűbbé, emberibbé, kedvesebbé és tevékenyebbé.
Határokon átívelő projektek.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Kompetencia alapú szakoktatás
Beiskolázás a „Gundel”-ben
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
Válassz pályát, válassz szakmát. Dönts jól
Az Intern Kft 1994-ben alakult fő tevékenységek: fémszerkezet gyártás
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN Felvetések, megoldási javaslatok Feketű Béla igazgató Szegedi SZC Móravárosi Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Budapest, 2016. december 2.

„MINDEN TECHNIKA MŰVÉSZETTÉ NEMESEDIK A TUDÁS LEGMAGASABB FOKÁN.”

szakképesítés megnevezése létszám (nappali) létszám (esti) 59 10 34 582 09 Központifűtés- és gázhálózat rendszerszerelő 59 10 35 582 01 Gáz- és hőtermelő berendezés-szerelő 13 34 582 05 Hűtő- és légtechnikai rendszerszerelő 5 54 582 01 Épületgépész technikus 16 33

Szakemberhiány Óraszámok, terhelés Életpálya-modell Tankönyvek

Szakemberhiány minőségi szakképzés csak jól képzett oktatóval lehetséges kényszernyugdíjazás – jogszabály-módosítás egyedi elbírálás anyagi megbecsülés (béremelés a megoldás?) sikerélmény hiánya – magunknak teremtjük képzési/továbbképzési lehetőségek – egyetemek (felelősségvállalás a térség fejlődéséért) újabb diploma, mesterképzés belső igény a tudásbővítésre pedagógiai képzés mindenkinek finanszírozás (állam? munkáltató taníttat?)

Középfokú végzettség Főiskolai diploma Egyetemi Pedagógus I. / 10. 200.300,- 292.200,- 323.600,- Pedagógus II. /10. 218.500,- 318.800,- 353.000,- Mesterpedagógus 10. 267.000,- 389.700,- 431.400,- Pedagógusbérek 2016.09.01.

Óraszámok, terhelés növekvő óraszám – kevesebb oktató – komplexebb szakmai tudás Változni kell a pedagógusnak! új módszerek (élményközpontúság) kivinni az oktatást az iskola falain kívülre – együtt tanulunk a diákkal nincsenek NOKS munkakörben dolgozók asszisztensek, előkészítők

Életpálya-modell a szakképzésben oktatók számára is formálódik mindenki Pedagógus I. Pedagógus II. – pedagógus végzettség vagy további szakirányú szakképzettség Mesterpedagógus – egyedi feltételek bérfeszültség az elméleti tanárok és a szakoktatók között (kiegyenlítés nem megoldás, alacsonyabb bér motiválhat) nem vonzó a tanítás (anyagiak) épületgépészeti humán életpálya modell kialakítása

Tankönyvek hiányoznak (nincs konszenzus) felsőoktatásban rendelkezésre állnak középfokú képzésben szakkönyvek igen tankönyvek kevésbé elektronikus tananyagok vállalkozások szakmai kiadványai szaklapok cikkei

Minél több jelentkezőt várunk! Munkahelyet keresek! Piacképesek-e az oktatott szakmáink? FELNŐTTKÉPZÉS PÁLYAKEZDŐK SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK Alkalmazható tudást kérek! Piacképes szakmákat finanszírozzunk inkább! DÖNTÉSHOZÓK MUNKÁLTATÓK 10

ÁLLÁSKERESŐK DÖNTÉSHOZÓK SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK FEJLESZTÉSI PROGRAMOK MUNKÁLTATÓK PÁLYAKEZDŐK SZÜLŐK FELNŐTTKÉPZÉS

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!