Jogosulatlan információ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
15. SZABÁLY – A B erugás. 15. SZABÁLY – A BE RUG ÁS A be rug ás a játék újrakezdésének egyik módja. Be rug ást kell ítélni annak a csapatnak a javára,
Advertisements

13. Szabály Szabadrúgások
A foci Varga Dávid.
Vonalbírói tevékenység. Vonalbírók szerepe •Részei a mérkőzés játékvezetői testületének •Magas szintű mérkőzésen elengedhetetlen a működésük •Fontos szerepük.
Büntetőrúgás. Büntetőrúgás jár az ellen a csapat ellen, amely elköveti a közvetlen szabadrúgást maga után vonó tíz szabálytalanság valamelyikét a saját.
Új szabályok Két éves ciklus  A szabályalkotók két éves ciklusban fogják módosítani a szabályokat -> Nem lesznek új szabályok jövőre!  Ettől függetlenül.
Kondicionális Eddig: Boole-konnektívumok ( , ,  ) Ezek igazságkonnektívumok (truth-functional connectives) A megfelelő köznyelvi konnektívumok: nem.
Tájékozódás a földi időben
Csillagászati földrajzzal kapcsolatos feladatok
VETÉLKEDŐ. 1.kérdés H3 játékos gólt lő, a játékvezetők megadják a gólt, de amikor beírnák a jegyzőkönybve, akkor veszik észre, hogy H3-as nem szerepel.
Tárki Európai társadalmi jelentés fejezet Állam és piac Janky Béla.
GRÁFELMÉLET Alapfogalmak 2..
Évszakok váltakozása.
16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS. A kirúgás a játék újrakezdésének egyik módja. Kirúgást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost érintett, majd teljes.
Számitástechnikai alapismeretek
Készítette: Tokai Márk és Tokai Balázs
Szabadrúgások. Szabadrúgások A szabadrúgások fajtái Közvetlen szabadrúgás Ha közvetlen szabadrúgásból a labda közvetlenül az ellenfél kapujába jut, a.
SZABÁLYTALANSÁGOK ÉS SPORTSZERŰTLEN VISELKEDÉS.. A szabálytalanságok és a sportszerűtlen viselkedés büntetése a következő Közvetlen szabadrúgás Büntetőrúgás.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. Kezdőrúgás A játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. Mikor lehet kezdőrúgás? A mérkőzés elején.
Nyilvánvaló gólhelyzetek, szimulálások, büntetőrúgások
17. SZABÁLY A SZÖGLETRÚGÁS. 17. SZABÁLY – A SZÖGLETRÚGÁS A szögletrúgás a játék újrakezdésének egyik módja. Szögletrúgást kell ítélni amikor a labda utoljára.
Barcs Nyári Tábor Somogy megye. KÖVETKEZETES ÍTÉLETEK A FIZIKAI KIHÍVÁSOK ESETÉN Nyilvánvaló gólhelyzet Büntetőterületen belüli lökések-
A les Edzőtábor j úli u s Egy játékos leshelyzetben van ha: közelebb van az ellenfél kapuvonalához, mint a labda és az utolsó előtti ellenfél.
Szabadrúgások.
15. SZABÁLY – A BEDOBÁS. A bedobás a játék újrakezdésének egyik módja. Bedobást kell ítélni annak a csapatnak a javára, amelyiknek ellenfele utoljára.
16. SZABÁLY – A KI DOBÁS. 16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS A ki dobás a játék újrakezdésének egyik módja. Ki dob ást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost.
Büntetőrúgás. Büntetőrúgás jár az ellen a csapat ellen, amely elköveti a közvetlen szabadrúgást maga után vonó tíz szabálytalanság valamelyikét a saját.
SZABÁLYTALANSÁGOK ÉS SPORTSZERŰTLEN VISELKEDÉS.. A szabálytalanságok és a sportszerűtlen viselkedés büntetése a következő Közvetlen szabadrúgás Büntetőrúgás.
A les.
Panaszok kezelése Forgalomból kivonás
Játékelméleti alapfogalmak előadás
CLARK ÁBRÁZOLÓKÉPESSÉG TESZT
Készítette: Cserepes Béla – Heim Attila Chart 1 Szabálytalanságok 8:4 Azonnali 2 perces kiállítás 8:3 Progresszív büntetés 8:5 Kizárás írásos jelentés.
6. szabály – A játékvezető asszisztens. Játékvezető asszisztens kötelességei Az asszisztens kötelessége, hogy jelezze: 1. Labda elhagyta a játékteret.
16. SZABÁLY – A KIRÚGÁS. A kirúgás a játék újrakezdésének egyik módja. Kirúgást kell ítélni, amikor a labda utoljára támadójátékost érintett, majd teljes.
6. szabály – A játékvezető asszisztens
8. szabály – A játék kezdete és újraindítása. A kezdőrúgás meghatározása A kezdőrúgás a játék kezdetének vagy újraindításának egy módja. a mérkőzés elején.
15. SZABÁLY – A BEDOBÁS.
A rómaiak nyomában.
JÁTÉKVEZETŐI TESZTKÉRDÉSEK UTÁNPÓTLÁS KLUB MÁRCIUS BUDAPEST.
10. szabály – A gól. Gólszerzés Gólt kell ítélni, amikor a labda teljes terjedelmével áthalad a kapuvonalon a kapufák között és a keresztléc alatt, feltéve,
A kvantifikáció igazságfeltételei “  xA(x)” akkor és csak akkor igaz, ha van olyan objektum, amely kielégíti az A(x) nyitott mondatot. “  xA(x)” akkor.
2008 EB Pau Open Team 2. nap: sz(l)emmel verés. 4. Wales 20VP-t vitt, nekünk 10 maradt A bal oldali kiosztásban Tedd-Salisbury egyedül a mezőnyben szlemet.
Kérdések az előző óra anyagából? 1. szabály – A játéktér 2. szabály – A labda 3. szabály – A játékosok száma 4. szabály – A játékosok felszerelése.
12. szabály: Szabálytalanságok és sportszerűtlenségek (2. rész) Alapfokú játékvezetői tanfolyam 2015.
6. szabály – A játékvezető-asszisztens
13. szabály Szabadrúgások
1 PLAY FELVEVŐJÁTÉK A szan felvevőjáték tervezése.
1 PLAY FELVEVŐJÁTÉK Színkombinációk kezelése. 2 PLAY Az impassz. Megpróbálunk egy olyan lappal ütni, amelynél az ellenfélnél van magasabb lap. Az impasszolás.
1 PLAY FELVEVŐJÁTÉK Az első ütés fontossága.. 2 PLAY Első ütésben megfontolandó.
1 PLAY FELVEVŐJÁTÉK Az aduk hasznosítása, adu-kontroll.
1 PLAY ELLENJÁTÉK Döntési szempontok szlemliciteknél.
1 PLAY FELVEVŐJÁTÉK A szín felvevőjáték tervezése.
Egy nap három férfi kirándulni indult. Egyszercsak egy erős sodrású folyóhoz értek. Mindenképpen át kellett jutniuk a folyó másik partjára, ám semmi ötletük.
1 PLAY Lapkombinációk az ellenvonalon. ELLENJÁTÉK.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
2.Elnevezés 3.Fő- mellék VT 4.Irányok 5.VT képekben 6.Ábrák 7.Hálózat
HÉL (Hasonló értelmű licit)
A téves felvilágosítás
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
14. Szabály Büntetőrúgás.
2.Elnevezés 3.Fő- mellék VT 4.Irányok 5.VT képekben 6.Ábrák 7.Hálózat
13. szabály: Szabadrúgások
17. szabály - A szögletrúgás
Alapfokú játékvezetői tanfolyam
Alapfokú játékvezetői tanfolyam
Dijkstra algoritmusa: legrövidebb utak
Dijkstra algoritmusa: legrövidebb utak
Dijkstra algoritmusa: legrövidebb utak
Előadás másolata:

Jogosulatlan információ

Felhasználható információk Szabályos licitekből és kijátszásokból származó információk Elfogadott szabálytalan licitekből származó információk Visszavont tevékenységből származó jogos információ (vétlen vonal!) Olyan információ, amellyel a játékos már akkor rendelkezett, mielőtt kivette a lapjait a tokból, és a szabálykönyv nem tiltja a felhasználását Saját eredmény, ellenfél jellegzetessége, versenykiírás

Jogosulatlan információ MINDEN MÁS!

Például… Nem tempóban érkező licit/kijátszás Megjegyzés , hangsúly, modorosság Kopogás/nem kopogás Felvilágosítás (ha helytelen…) Visszavont licit/kijátszás (szabálysértő vonal) …vagy bármi más, ami információhoz juttatja a partnert

Mi a teendő? Kérdezd meg, mi történt! Ellenőrizz! Screen esetén ellenőrizd, hogy honnan származott az információ! Ha még megy a játék, folytassák, és akit kár érhetett, az hívjon vissza, ha kár érte. Ha vége a játéknak, kérdezd meg, milyen kár érte. Kérdezz meg hasonló szintű játékosokat, hogy mit tettek volna az adott helyzetben. Ha (majdnem) mindenki ugyanazt, az eredmény marad. Ha van logikus alternatíva, akkor az eredményt módosítjuk!

Logikus alternatíva „Logikus alternatíva az, amelyet a játékosok szintjén álló játékosok közül a kérdéses pár rendszerét használók jelentős része fontolóra venne, és néhányan közülük ezt választanák.” Irányszám: ha 20% ezt választja, az már logikus alternatíva.

Emberek megkérdezése Ha el kell dönteni, hogy egy licit/kijátszás logikus alternatíva-e, meg kell kérdeznünk embereket. A helyes kérdés: mit licitálnál/hívnál, ebben a helyzetben? Ehhez tudni kell a kérdéses pár rendszerét, az addigi liciteket és a további licitek jelentését. A jogosulatlan információt nem is említjük. Előre elhatározott számú embert kérdezzünk, általában ötöt. Mindig kb. azonos szintű, licitnél pedig inkább azonos nemű/stílusú játékosokat kérdezz!

Mire módosítjuk az eredményt? Ha van logikus alternatíva, akkor a szabálysértő azt kell hogy válassza – és innentől meg kell becsülnünk, mi történhetett volna ez után. Ha súlyozott eredményt ítélünk, nem vehetjük figyelembe a szabálytalanság által elért eredményt! (2017-től benne is van a szabálykönyvben) Eljárási büntetés jogosulatlan információ felhasználása esetén adható!

PÉLDÁK

 Osztó: Észak,K-Ny bellben   A Q 10 4   K Q 7 5   Q 6 2 A Q 9 8 7 6 J 3  6 3 J 9 8 7 2  9 8 6 3 4 2  9 A 8 7 5 10 4 2   K 5 A J 10   K J 10 4 3   Dél Nyugat Észak Kelet 1NT passz 3NT ...passz passz passz Indulás: J, eredmény: -2 Jogosulatlan információ – mivel indulna a nép? Ha nem mindenki pikkel, akkor sajnos ő sem indulhat azzal.

 Osztó: Észak,K-Ny bellben   A Q 10 4   K Q 5   Q 6 2 A Q J 8 7 6 9 3  9 8 J 7 4 3 2  9 8 6 3 4 2  A 9 8 7 5 10 2   K 5 A J 10 7   K J 10 4 3   Dél Nyugat Észak Kelet 1NT passz 3NT ...passz passz passz Indulás: 9, eredmény: -2 Jogosulatlan információ – mivel indulna a nép? Ebből a lapból elég sok pikk indulás lesz várható, ha mázlija van keletnek, megússza.

 Osztó: Észak, É-D bellben   A Q J 7 6   Q 6 3   A Q 9 6 9 8 K Q J 10 7 6 5 4  K 4 3 2 5  J 10 7 5 4 K 2  7 5 J 4  3 2   10 9 8 A 9 8   K 10 8 3 2   Dél Nyugat Észak Kelet 1 * 4 ** x 5 x 5 x körpassz * Precíziós ** Nyugat kopog, hogy timbuktu (treff vagy pirosak). Eredmény: -3, +500 Kelet jogosulatlan információt kapott - 5* -10. Vagy valami ilyesmi. Eljárási büntetés IMP-n már nem is kell.

 Screen, osztó: Nyugat, ált. mans K Q   A 9 6 4 3   K 6 3   9 8 7 9 6 4 2 A J 8 7 5  K Q J 5 2 10 7  Q 8 A 9 5 4 2  J 6 2 10 3   8 J 10 7   A K Q 10 5 4 3   Dél Nyugat Észak Kelet 2* passz 4 ...passz passz x körpassz * Gyenge, majorok legalább 5-4 Indulás: A, eredmény: -1 Kérdezzük meg, mi történt a SW oldalon a 4 után. Ha dél gondolkodott, jogosulatlan információ – a kontrát elvesszük, ÉD-et meg...szidjuk.

 Osztó: Dél, ált. bell  7 6 3   8 6   J 5   A 10 7 6 5 3 Q 9 4 K J 8 5  A 9 4 2 Q J 10 5 3  A 10 6 2  9 4  Q 4  8 2 A 10 2   K 7 K Q 8 7 3   K J 9   Dél Nyugat Észak Kelet 1NT passz* passz 2 ** passz 3 körpassz * Nyugat megkérdezi, hogy milyen erős az 1NT ** majorok Indulás: J, eredmény: = Jogosulatlan információ – mi lett volna az 1NT-ban az eredmény? Talán +1?

Screen, osztó: Nyugat, ált. mans   Q 10 9 8   7 2   A 10 5 3 K J 9 Q 10 8 5 3  A 7 5 3 6  5 4 3 K J  Q 9 4 K 8 7 6 2 7 6   K J 4 2 A Q 10 9 8 6   J   Dél Nyugat Észak Kelet passz passz 2 3 3 ...3NT passz 4 körpassz Indulás: 9, eredmény: = Kérdezzük meg, mi történt a NE oldalon a 3 után. Ha észak gondolkodott, jogosulatlan információ. A felvétel 3NT, az eredmény -1 (pikk-pikk után kelet átüti, és treffre fordul). És ezzel eldöntjük, hogy ki jut az IBBF-en a négy közé....