Egy- vagy kétoldali cochlearis implantáció?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Advertisements

KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Első előadás.
A krónikus parotitis sebészi kezelése
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
A pontos idő: 14:2714:2714:2714:2714:27 ORHIDEÁK ORHIDEÁK Zene: Autumn Rose Kattints.
2012.FEBRUÁR 20-MÁRCIUS 13. Deák Ferenc Általános Iskola, Iregszemcse felső tagozat.
Dr. Nagy Krisztián1, Dr. Nagy A. Péter1, Dr. Borsos Gabriella2, Dr
Congenitalis, nyelvben elhelyezkedő tumor
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
A KONVERGENCIA-FOLYAMATOK FONTOSABB KIHÍVÁSAI 2007-BEN SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR Szeged, február-május (Belyó Pál) „G A Z D A.
Hirschberg Jenő, Hacki Tamás, Mészáros Krisztina Budapest
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
A gazdasági várakozások, mint kaotikus attraktorok a jövő eseményeiben? Vagy egy újabb buborékhatás előidézői?
Üzleti Szakközépiskola 12. A osztály "Azokért élünk, akiket szeretünk, azokért, akik igaznak tartanak. A jövőnek élünk: a szépért s jóért, amit.
Buccalis kenet a connexin-26 gén 35delG mutációjának non-invazív szűrésére kisgyermekeken Torkos Attila 1,2, Magnus Teschner 2, Peter Erfurt 2, Gerrit.
 A visszeresség, az alsó végtagok egyes szakaszainak a tágulata. Kialakulásában örökletes tényezők is szerepet játszanak (pl. az érfal gyengesége). Az.
Gyönyörködni a nök mellein, jó a férfiak egészségének,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Gyermekkori chronicus otitisek kezelése osztályunk gyakorlatában
FESS-sel szerzett tapasztalataink
Chambers hipotézisének érvényessége magyar adatközlők esetén Misits Éva Szegedi Tudományegyetem II. Alkalmazott Nyelvészeti Doktorandusz Konferencia 2008.
Valami aggaszt, vagy idegesít?
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
ARNOLD-CHIARI-MALFORMATIO OTONEUROLÓGIAI KIVIZSGÁLÁSA – ESETISMERTETÉS
Nevelés és nevelői attitűdök
Cochlearis implantátum
A pontos idő: 18:58.
A tanulói jelentés.
Egyenlő Bánásmód Hatóság TAPASZTALATÁTADÓ TALÁLKOZÓ Diszkrimináció és autizmus
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
AZ PÉNZÜGYI SZABADSÁG MEGTEREMTÉSÉNEK ÚTJA
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Mi várható gazdasági téren? - az ország gazdasági helyzetének megítélése Szlovákiában, Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon - Szeitl Blanka.
Gyermek, akit kölcsönkaptál. Anna példája (1Sám 1,11) Erős fogadalmat tett (Anna), Erős fogadalmat tett (Anna), és ezt mondta: és ezt mondta: Seregek.
Valami aggaszt, vagy idegesít? Fáraszt a tanulás? Őket nem kevésbé.
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
Internet a családban Székely Levente –
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A tankötelessé váló gyermekek beíratása 2016 Tanköteles gyermek abban az évben, amelyben augusztus 31. napjáig a 6. életévét betölti (de legkésőbb az.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Hallókészülékek ellenőrzése, gondozása
Valami aggaszt, vagy idegesít?
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Mihalec Gábor és Csizmadia Róbert Adventista Családi Szolgálatok
Csonka Martin A hallókészüléktől a bilaterális cochlea implantációs műtétig Kaposvár,
Sík Ferenc rendezésében
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Műtét előtt- műtét után
DARUS a gyermekekért.
Útmutató hosszú távú túlélőknek
Gyönyörködni a nök mellein, jó a férfiak egészségének,
Márkakereskedői helyzetkép
ÖNKÉNTESSÉGI PROGRAM AZ ORSZÁGOS IDEGENNYELVŰ KÖNYVTÁRBAN
Óvodai és iskolai szociális segítés
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
DARUS a gyermekekért.
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Sját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd a.
Valami aggaszt, vagy idegesít?
Nagy Attila1,2, Rovó László1, Kiss József Géza1
A sziklacsont elhelyezkedésének változása a koponyán belül a gyermekkor során Nagy Attila1,2, Ódor Boglárka1, Beöthy Fehér Orsolya1, Perényi Ádám1, Rovó.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Egy- vagy kétoldali cochlearis implantáció? Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar Fül-Orr-Gégészeti és Fej-Nyaksebészeti Klinika Egy- vagy kétoldali cochlearis implantáció? Szülői érvek, vélemények, tapasztalatok. Szamosközi Alice, Jóri József dr., Tóth Ferenc dr., Kiss József Géza dr., Rovó László dr. Győr, 2014. május 22-24.

A magyar cochlearis implantáció rövid története Magyarországon 1985-ben Ribári vezette be a cochlearis implantációt a Budapesti Fül-Orr-Gégészeti Klinikán Gyermeken, Hirschberg végzett implantációt 1989-ben, a budapesti Heim Pál Gyermekkórházban Szegeden, Czigner és Jóri 1995-ben vezették be az eljárást 1997-től az OEP finanszírozza a beavatkozást 2002-tól a Debreceni (Sziklai) és Pécsi (Pytel) Egyetemi Fül-Orr-Gége Klinikán is végeznek műtéteket 2012-től az OEP a kétoldali beavatkozást is támogatja

2012-től az OEP a kétoldali beavatkozást is támogatja Klinikánkon 2014. február 24-ig 24 gyermeken végeztünk kétoldali cochlearis implantációt 19 gyermek szüleinek küldtünk „szülői kérdőívet” 11 értékelhető választ kaptunk

Miért döntöttek a második CI mellett? „Bíztunk abban, hogy jobban hall zajban és közösségben is és emiatt a beszéde is jobban fejlődik.” „A két készülék biztonságot nyújthat egy esetleges meghibásodás esetén.” „Esetleges irányhallás esetén kevésbé kell koncentrálni, ezért kevésbé fárad el a nap végére a gyermek.” „Hogy mindkét fülére halljon.” „ Olvastuk, hogy az az optimális, ha minél kevesebb idő telik el a két műtét között és arra minél fiatalabb életkorban kerül sor.”

Milyen érvek szóltak a második cochlearis implantáció ellen? „Nem voltak ellenérveink.” „Hagyjuk meg „eredetiben” az egyik fülét, hogyha később más irányba fejlődik az orvostudomány, akkor legyen az egyik füle „érintetlen” . ” „Félelem a műtéttől.” „A műtéti komplikáció lehetősége.” „Gyakorlatilag semmi, valószínűleg az első CI-vel szerzett jó tapasztalatok miatt.”

Mi jelentette a legnagyobb nehézséget a döntés meghozatalában? „ Túl sok idő telt el az első implantáció óta.” „A műtéti kockázat.” „ Dilemma, hogy a gyermek autizmusa miatt vajon mennyire lehetséges a fejlődés.” „Várható-e egy olyan technika a jövőben, amit nem tesz lehetővé a kétoldali CI.”

Az eltelt idő tapasztalata alapján , hogyan ítélik meg: maradéktalanul teljesültek elvárásaik: 5 nagy részt teljesültek elvárásaik: 4 részben teljesültek elvárásaik: 2 többet vártak tőle: 0

Mi az, amiben lehetne sokkal több/jobb a kétoldali CI az Önök véleménye szerint? „A jelenlegi tesztek alapján a térhallás még nem működik. Ez lehetne egy cél.” „A második készülék is biztosítson önálló hallást, ne csak az előzőt segítse – de ez lehet, hogy csak a mi esetünkben van így, sok idő telt el a két műtét között.” „ Több hasznos tapasztalat az uni- és a bilaterális készülék beállítások közötti különbségben, amely komfortosabb érzést biztosíthat.”

Az Önök véleménye szerint, fel lehet-e készíteni a gyermeket a cochlearis implantációra? cochlearis implantáció: igen 6 nem 5 cochlearis implantáció: igen 10 nem 1

Milyen volt az Önök megítélése alapján a gyermekük testi/lelki állapota a műtéteket követően? 1. CI után 2. CI után testi lelki testi lelki Jó: 10 6 11 6 Rossz: 1 5 0 5

A gyermekük cochlearis implantációjával, a készülékkel, illetve annak használatával mi a legnagyobb problémájuk gondjuk? „A készülék cseréje, sérülékenysége,az elem lemerülése, cseréje, utolsó sorban esztétikai , jó lenne, he nem lenne annyira látható.” „Az alkatrészcsere.” „A gyermekkor elhagyása (18 év) után, hogyan, milyen forrásból lehet finanszírozni az elemeket stb.” „A hosszú kihordási idő és drága alkatrészek.” „A kábel sérülékenysége, a vízállóság hiánya.”

Az Önök véleménye szerint, milyen többleteket eredményezett a gyermekük életében a kétoldali cochlearis implantáció? „Zajosabb környezetben biztosabb hallást, szebb, tisztább beszédhangokat.” „Jobb hallást, kitartóbb beszédfigyelmet.” „A zenét is nagy élvezettel hallgatja.” „Teljes életet tud élni.” „A nap végére kevésbé fárad el, nem kell annyira koncentrálnia az iskolában. A hallása, a hallás élménye minőségileg más, sokkal több zenét hallgat, mint korábban.” „Így tud igazán a többi gyermekhez hasonló gyermek lenni, annak ellenére, hogy ő „más”.” „ Még nem rég használja a gyermekem, de megnyugtató tudni, hogy ha az egyik fülével történik valami, még mindig ott a másik és nem akkor kezdünk bele a műtét és a hallástanulás procedúrájába, mert Ő imád hallani.”