A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Aaa. Nők és családon belüli erőszak elleni lépések  től a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (jogelődje ICSSZEM)és a civil szervezetek egyeztetése.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
NEMZETI SZOCIÁLPOLITIKAI KONCEPCIÓ 2011
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
ÖFFK II. projekt keretében megvalósítandó koordinációs kutatás workshop sorozata Hajdú-Bihar megye turisztikai fejlesztéseinek koordinációja Nyíradony.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Gyakorlati megvalósítása
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Hajléktalanokért Közalapítvány
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Magyar Tudományos Művek Tára
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
TÁMOP / FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban kiemelt projekt
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Előadás másolata:

A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése Duráczky Bálint - HÖOK-FETA Dunaújváros, 2016.05.31.

A 6. alprojekt célja A felsőoktatási tanácsadás helyzetének felmérése A tanácsadás hatékonyság maximalizálásához szükséges feltételek feltárása A tanácsadáshoz szorosan kapcsolódó intézményi aktorok szerepe a hatékonyabb működésben Javaslatcsomag kidolgozása

Életvezetési tanácsadás helyzete Szolgáltatás elérhetősége: Mérési nehézségek 52/64 intézmény=81% Évfolyamonként 6 200 főnyi kapacitás Kereslet és kínálat kapcsolata: Alacsony kapacitás Egyenetlen aktív kereslet Nagyon magas látens kereslet Nagyságrendileg 27 000 fő

Országos fejlesztési javaslatok felépítése Hatékony intervenció, amely mérésekkel alátámasztott, központilag támogatott és egységes. Szervezeti háttér Finanszírozás háttér Minőségbiztosítás Központi támogatás Átfogó javaslatok Intézményi aktorok közötti együttműködés erősítése Tanácsadók szakmai támogatása Adatalapú intervenciók alkalmazása Speciális javaslatok

Országos fejlesztés lépései 1. Fázis: helyzetfelmérés, cselekvési terv kidolgozása 2. Fázis: Szabályozás, finanszírozás, szakmai támogatás 3. Fázis: Mérésekkel alátámasztott, központilag támogatott és egységes intervenció működtetés

Központi támogatás szerepe Képzési, kutatási, módszertani központ Képzés Képzések és továbbképzések szervezése (tanácsadók, kortársak, stb.) Szupervízió Szakmai fórum Módszertan Új intézmények létrehozása Jó gyakorlatok implementálása Kutatás Célzott adatgyűjtések Kliens-regisztrációs és monitoring rendszer működtetése

Köszönöm a figyelmet! duraczky.balint@hook.hu