Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Készítette: Gondos Borbála
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Gate to Europe Zárókonferencia Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna CSMKIK titkár november 27. Szabadka.
A gyermekek helyzete és az esélynövelés lehetőségei a mai Magyarországon Előadás a „Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián, 2008.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Dr. Kovács László Főtitkár
Kispálné Horváth Mária
Magyarország: logisztikai központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
I N N O V Á C I Ó KUTATÁS-FEJLESZTÉSI HAJLANDÓSÁG A RÉGIÓBAN
Környezetgazdaságtan 1
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Projektmunka Földrajzolok
Innovációs képesség és jólét összefüggései
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
címzetes egyetemi docens
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
A CRM alkalmazásának korlátai a bankszektorban
a hatékonyabb munkába segítésért
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A szociális ellátóintézmények integritási helyzete
Vállalati fenntarthatóság
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Lorem ipsum.
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Családi vállalkozások
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Válság után, válság előtt
Előadás másolata:

Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához MILYEN MARKETINGEK VANNAK? A társadalmi, a nonbusiness és a nonprofit marketing határvonalai Hetesi Erzsébet SZTE-GTK Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához MTA Marketingtudományi Bizottság vitaülése 2016 12. 05.

„Köd terül a tájra, nem látni jól…kilátszik az élet a köd alól.” (Weöres Sándor: Köd)

Milyen marketingek vannak? Klasszikus (4P) marketing Ipari marketing, kereskedelmi marketing- B2B marketing Szolgáltatásmarketing Nemzetközi marketing Sportmarketing, egészségügyi marketing Holisztikus marketing On-line marketing Szolgáltatásközpontú marketing … stb. Társadalmi marketing, nonbusiness marketing, nonprofit marketing ???

Megjegyzések…pontokban 1. Üzleti és nem üzleti marketing…társadalmi beágyazottság… 2. Mit tudunk kezdeni a definiálásokkal? 3. Egy más megközelítés 4. A kutatások következtetéseiről 5. Merre tovább marketing?

1. Üzleti és nem üzleti marketing…társadalmi beágyazottság… Klasszikus marketing paradigmák – piaci szemlélet – a szervezetek célja a profit és a növekedés Beágyazottság – Polányi Károly – új gazdaságszociológia – Mark Granovetter Új jelenségek a marketingben is - Kapcsolati marketing – hosszú távú együttműködés Nem „csupán” üzleti célú marketing – társadalmi, nonbusiness, nonprofit marketing

A FŐ KÉRDÉS: Tudjuk-e mi a társadalmi marketing, mi a nonbusiness marketing, mi a nonprofit marketing, és mi a különbség e kategóriák és definíciók között?

2. Mit tudunk kezdeni a definiálásokkal? Social (társadalmi célú) marketing Societal (társadalmilag felelős) marketing (CSR) – fenntarthatóság Nonbusiness marketing Nonprofit marketing Melyikről szól a tanulmány? „..társadalmi, szociális problémák megoldása..., viselkedések megváltoztatása…, társadalmi érdekek szolgálata” – utóbbi nonprofit is Mi a közjó? Legitim a marketing vagy nem? Érdekeltek – ellenérdekeltek, externális következmények – társadalmi értékrend

NONBUSINESS MARKETING „a nonbusiness marketing az üzleti marketing technikáinak alkalmazása a nonbusiness jellegű tevékenységek kapcsán, vagyis ugyanazokat az elveket felhasználva, amelyeket a termékek, vagy szolgáltatások értékesítésénél alkalmazunk.” (Dinya, 2015) Mi tekinthető nonbusiness tevékenységnek?

3. Egy másik megközelítés A nonbusiness marketing más megközelítése ?????

Mi a nonbusiness marketing? „…mindenütt jelen van, ahol a cél nem a rövidtávú profit, hanem a társadalmi jólét és jóllét elősegítése.”

4. A kutatások következtetéseiről „…az országok társadalmi értékrendje és gazdasági versenyképessége nem függetlenek egymástól, és az összefüggésekre rámutatva további széleskörű, többszintű kutatási feladatok fogalmazhatók meg a társadalmi marketing terén.”

VALÓBAN EZ A TÁRSADALMI MARKETING JÖVŐBENI KÜLDETÉSE? „Így egy „gap-elemzés” révén eldönthető, hogy például Magyarország értékrendjében mely jellemzőket lenne célszerű formálni, erősíteni (vagy tompítani), ami segíthetné a versenyképesség növelését. Ennek alapján pedig kidolgozható egy társadalmi értékrendet formáló, hosszú távú program, …amelynek megvalósítása révén társadalmunkat, amely értékrendjét tekintve még mindig a 21. század küszöbén toporog, átléptethetnénk végre ebbe a századba és alkalmassá tennénk a fejlettebb országokhoz történő valódi, és nem csak óhajok szintjén vissza-visszatérő felzárkózásra.” VALÓBAN EZ A TÁRSADALMI MARKETING JÖVŐBENI KÜLDETÉSE? BEÁGYAZOTTSÁG - FUNKCIONALIZMUS

5. Merre tovább marketing? MAO CE TUNG – „virágozzék minden virág” - korlátozott eszmei sokszínűség

Merre tovább marketing??

Korlátozott sokszínűség? Korlátlan sokszínűség?? KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!