Járműhely igény, parkolás, rakodás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

A külföldi forgalmi rendszámú gépjárművek ellenőrzése Budapest, november 23.
Hulladékgazdálkodás állami irányítása Dr. Dióssy László c. egyetemi docens.
Ma –mintegy erdélyi magyar számára vált lehetségessé az internetes kommunikáció –160 hozzáférési pontból álló hálózat –közvetlen kapcsolat jöhet.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
VIKI Konferencia, október 30. Budapest 1 AZ ENERGIAFELHASZNÁLÁS CSÖKKENTÉSE VÍZIKÖZMŰ ÜZEMELTETŐKNÉL Szücs István Előadó: Szücs István Dombóvár és.
Értékesítési csatornák
Stratégiai javaslatok a nehézségeinek megoldására
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
ITS Budapesten.
Logisztika 6.előadás.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Logisztika és ipari parkok kapcsolata
Kovács József elnökhelyettes Településszolgáltatási Egyesület Hajdúszoboszló, október 13.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Szociális regiszter publikus felület használata
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Intelligens közúti kereszteződés
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
Forgalomcsillapítás- Gyalogos Zónák Élhető Belváros
TWIST Workshop MTA Regionális Kutatások Központja
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
Városi külső energia bevitel csökkentésének lehetőségei Energetikus energetikusok 2015 Csató Bálint Kaszás Ádám Keszthelyi Gergely.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Varga Zoltán ügyvezető AGRIAPIPE Kft.. Agriapipe Kft. főbb tevékenységei: Szaktanácsadás Csővezetékek mechanikus tisztítása Csővezeték hálózatok vizsgálata.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Kereskedők Napja Az Önkormányzati üzlethelységek kiadásának tapasztalatai Szombati Bertold.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
Az elektromobilitást támogató utazói információs szolgátlatások fejlesztése Csonka Bálint, Dr. Csiszár Csaba Közlekedéstudományi Konferencia, Győr 2016.
Intelligens közlekedési rendszerek
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Európa átalakuló városi terei
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Városi közlekedés, forgalomtechnika 1. előadás
Városi közlekedés, forgalomtechnika 6. előadás
Forgalomcsillapítás elvei, sebesség szabályozás eszközei
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 11. előadás.
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Előadás másolata:

Járműhely igény, parkolás, rakodás Városi közlekedés, forgalomtechnika 12. előadás dr. habil Gulyás András ny. egyetemi docens

Az előadás tartalma A parkolási igények és lehetőségek Parkolóhelyek kialakítása P+R rendszerek létesítése, előnyei Díjszedési megoldások és példák Garázsok, automatizált parkolóházak A parkolóhelyet kereső forgalom irányítása A városi rakodás megoldása: city logisztika 2/22

Parkolás - igények A parkolási igény-normákat tartalmazza az OTÉK (253/1997. (XII. 20.) kormányrendelet az országos település-rendezési és építési követelményekről) – személygépkocsikra a 4. számú melléklet vonatkozik. A rendelet szövege az autóbuszok elhelyezésére is ad előírásokat. Helyi önkormányzati rendelet eltérő igényeket határozhat meg, és lehetőséget adhat a pénzbeli megváltásra (pl. Érd, de ez valójában nem oldja meg a helyzetet). 3/22

Parkolási lehetőségek 4/22 Forrás: MAÚT

Forrás: MAÚT 5/22

Parkolás – P+R rendszerek A park and ride (rövidítve: P+R, jelentése parkolni és utazni vagy parkolj és utazz) olyan parkolók megnevezése, melyek közvetlenül egy busz-, vasúti-, vagy egyéb közforgalmú közlekedési eszköz megállója, vagy pálya-udvara mellett, vagy annak közvetlen közelében kerültek kialakításra azon célzattal, hogy a városba utazók ott letehessék a gépjárművüket és átszállhassanak a város-központba tartó közforgalmú közlekedési eszközre. 6/22

Parkolás – P+R rendszerek Előnyök: a központban nem szükséges újabb parkolóhely, a közforgalmú közlekedéssel megtett utazás környezetkímélőbb, a parkolás ingyenes, a teljes utazás költsége egy személy esetén kisebb, a központba vezető utak és a központban lévő utak forgalmi terhelése mérséklődik. Hátrányok: kissé hosszabb utazási idő, alacsonyabb kényelmi szint, a teljes utazás költsége több személy esetén nagyobb lehet, a parkoló gépkocsi biztonsága kérdésessé válhat. 7/22

Parkolás - díjszedés Parkolási díj szedése: kézi úton, díjfizető automatával, mobilkommunikáció segítségével. Lehetséges, sőt gyakran szükséges a fizető parkolás időtartamának korlátozása. Szükséges a mozgás-korlátozottak részére ingyenes parkolóhely biztosítása. 8/22

Parkolás – díjszedés Pécs 9/22

Parkolás - garázsok A szintkülönbség legyőzése rámpákon haladva, vagy mechanikus berendezés segítségével történik. Személygépjármű elhelyezéséhez szükséges felület 24 - 30 m2 (rámpás megoldás esetén). Íves rámpa külső sugara Rmin = 9 m Rámpa legnagyobb emelkedője: közlekedőrámpák esetében 10 - 20%, parkolórámpák esetében 5%. 10/22

Parkolás - garázsok Megnyílt Budapest belvárosában Európa első, úgynevezett robot-technológiával működő parkolóháza; a beruházás értéke 2,5 milliárd forint volt, 15-20 éves megtérülést várnak. A VII. kerületben, az Akácfa utcában lévő épület alapterülete 721 négyzetméter, ahol hagyományos módszerrel mindössze 140 autó elhelyezésére alkalmas parkolóházat tudtak volna kialakítani. Az alkalmazott robot-technológiával azonban több mint 340 jármű tud parkolni. 11/22

Parkolás - garázsok 12/22

Parkolás - garázsok 13/22

Parkolás - irányítás A parkolóhelyet kereső forgalom szükségtelenül megnöveli a szűk városközponti utak forgalmát. Indokolt a megfelelő tájékoztatás, irányítás már a városközpontba bevezető útszakaszokon. A szabad férőhelyek dinamikus kijelzése segíti a megfelelő parkolási létesítmény kiválasztását. Fontos a bejárathoz történő egyértelmű és következetes, jó forgalomtechnikai odavezetés. Nagy garázsokban a belső jelzés is lényeges. 14/22

Parkolás - irányítás Budapest XIII. kerületben telepített kísérleti parkolás-irányítási rendszer gyűjtő-táblája a Váci út – Árpád út csomópontban. Finanszírozása az Easyway EU programból történt. Forrás: Jenovai Zoltán – Rónai Gergely: A Budapesti Forgalomirányító Központ funkcióinak bővítése intelligens eszközökkel Közlekedésépítési Szemle 2010. 4. szám http://szemle.lrg.hu 15/22

Rakodás - city logisztika A city-logisztika, mint nevében is mutatja a városi, illetve városon belüli logisztikai szolgáltatásokat jelenti. Magába foglalja a városi áruszállítás összehangolását a kereskedő cégek között, illetve a közös raktározási feladatok ellátását. A city-logisztikai központ, mint a város áruellátó bázisa lehetővé teszi a városba irányuló áruáramlatok összefogását és koordinációját a városi tehergépkocsi-forgalom és ez által a környezeti terhelés csökkentését. 16/22

Rakodás - city logisztika Hagyományos mód City logisztika 17/22

Rakodás - city logisztika A city logisztika működésének, üzemeltetésének méreteit meghatározó tényezők között az alábbiakat kell figyelembe venni: Szállítást generáló gazdasági egységek: termelők, raktárak, elosztóhelyek Szállítási célpontként az alábbiak jöhetnek szóba: üzletek, szolgáltatók, intézmények, lakások Szállítók: fuvarozó vállalkozások, saját járművek Forrás: Keller Gábor: A Kaposvári Urbanizálódó Térség city-logisztika fejlesztési koncepciója MAGYAR LOGISZTIKAI EGYESÜLET DÉL- DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS SZERVEZETE, 2005. 18/22

Rakodás – city logisztika 19/22

20/22

Összefoglalás A parkolási igény-normákat rendelet írja elő. A nagyvárosokban a P+R rendszerek előnyösek. A parkolási díjszedés korszerű technológiát és szervezést igényel. A garázsok automatizálása jó megoldást ad. A city logisztika a városi áruszállítás összehangolásával, továbbá a közös raktározási feladatok ellátásával jól szolgálja a történelmi városrészek megóvását, illetve a környezeti terhelés csökkentését. 21/22

e-mail: gulyasandras@hotmail.com Köszönöm figyelmüket! Dr. habil Gulyás András e-mail: gulyasandras@hotmail.com 22/22