A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
A szakképzés helyzete Magyarországon
A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás szabályai
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Rábapatona Község Önkormányzat 2011 évi költségvetés végrehajtása.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A járási rendszer megújítása
Kiskőrösi Tankerületi Központ
TOP vas megyei aktualitásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
BESZÁMOLÓ A BTK Kari Tanácsának részére
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Közoktatási alapismeretek
Lorem ipsum.
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Előadás másolata:

A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései Szakmai Tanévnyitó 2017. Nyíregyháza A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései Hajnal Gabriella elnökhelyettes

Az állami fenntartói modell átalakítása Decentralizált a döntések helyben, az iskolához közel születnek Gyors információáramlás A szükséges forrás rendelkezésre áll tervezés A fenntartás és a működtetés újra egy kézbe kerül Az állam teljes körű felelősséget vállal az oktatási intézményekért egyértelmű felelősségi viszonyok Az intézményvezetők irányítói szerepének megerősítése kibővült jogkörök

Szervezeti modell Klebelsberg Központ Tankerületi Központ Fenntartói feladatok Klebelsberg Központ Tankerületi Központ Intézmény Klebelsberg Központ középirányító tervezés informatikai háttér működtetője, fejlesztője Költségvetés tervezés Munkáltatói jogkör gyakorlása Gazdálkodás Tankerületi Központ Informatika költségvetési szerv fenntartói feladatok operatív része gazdálkodás, beruházás,projektek szakmai fenntartói feladatok. Létesítménygazdálkodás Beszerzés Személyügyi adminisztráció Gazdasági adminisztráció Ellenőrzés Köznevelési intézmény Beruházások Projektek szakmai önállóság bizonyos kiadástípusok esetében gazdálkodó kis értékű beszerzések részleges munkáltatói jogkör Elsődleges Másodlagos Nincsen

Előzmények 2016. I. félév 198 TK 2016. II félév 19858 TK 59 TK + 1 középirányító -Központosított gazdálkodás -Likviditási problémák -Növekvő adósság -Módosuló jogszabályi környezet -Költségvetési konszolidáció -Tankerületi rendszer átalakítása -Keretgazdálkodás bevezetése -Szervezetfejlesztés -Tartozásállomány megszűntetése 2016. November 30.- 58 TK -önkormányzati működtetés átvétele -szakszolgálati intézményrendszerrel gyógypedagógiai ellátással kapcsolatos javaslatok -intézményi alapdokumentumok vizsgálata -ingatlan-beruházási és felújítási terv készítése -a Klebelsberg Központ és a tankerületi központok szabályzatrendszere -a tankerületi igazgatók munkájának az értékelése

A 2016/2017-es tanév értékelése Az állami fenntartói modell átalakítása befejeződött A szabályozási és szervezeti keretek kialakultak Az új középirányító szerv létrejött A működéséhez szükséges forrás rendelkezésre áll Az iskolák fenntartása, működtetése és a működtetésükkel járó felelősség is egy kézben van Az intézményvezető és tankerületi igazgató kapcsolata is kialakult, az intézményvezető irányító, tervező szerepe – és ezáltal a felelőssége is - megerősödött

2017/2018. évi feladatok I. A tankerületi központok és a KK közti feladat- és hatáskörmegosztás mélyítése A tankerületi központok működési stabilitásának megőrzése, megteremtése a stabil működtetés (szervezet, infrastruktúra, humánerőforrás) erősítése, a stabil finanszírozás megőrzése szabályzati struktúra véglegesítése A különböző szakmapolitikai döntések végrehajtása és finanszírozása (pótlékok, életpályamodell, szakszolgálat) 2018. évi költségvetés tervezése Az európai uniós fejlesztések koordinációs mechanizmusainak kialakítása, a pályázati sikeresség növelése

2017. évi feladatok II. Tankerületi Központok fejlesztési terveinek jóváhagyása, ehhez kapcsolódóan Infrastruktúra-fejlesztések előkészítése, megvalósítás megkezdése (EFOP 4.1.2 és 4.1.3, TTT források) Informatikai fejlesztések előkészítése, megvalósítás megkezdése (EFOP 3.2.4, KÖFOP, KMR eszköz- és hálózatfejlesztés) Önkormányzatokkal történő együttműködés erősítése (formalizálás), ehhez kapcsolódóan a Tankerületi Tanácsok megalakítása és működtetése

- 44 tankerületi központ Pályázati eredmények - 1000+ támogatási kérelem - 129 milliárd forint igényelt támogatás

Költségvetési gazdálkodás 2016-2018

Kiemelt kiadási előirányzatok A költségvetési gazdálkodás keretei (2016–2018) milliárd forint Kiemelt kiadási előirányzatok 2016. évi tény 2017. évi költségvetési tv. 2018. évi költségvetési tv. Személyi juttatások 361,1 399,5 419,6 Munkaadókat terhelő járulékok 103,3 105,7 83,3 Dologi kiadások 51,3 82,0 77,8 Beruházások, felújítás, egyéb 16,9 8,4 11,1 Összesen 532,6 595,6 591,8

A költségvetési gazdálkodás keretei (2016-2018)

Az önkormányzati működtetés átvételének eredményei Fenntartói működtetési feladatok teljes körű ellátása – Önkormányzati feladatátvétel 483 átvételi megállapodás az önkormányzatokkal 1 250 intézmény, 2 760 ingatlan átvétele 9 700 fő átvett foglalkoztatott 55 milliárd forint működési költség (48,3 milliárd forint támogatás, 6,4 milliárd forint bevétel)

Iskolabútor beszerzés 2017/2018-as tanév 2017/2018-as tanévre 500 millió forint értékű iskola bútor beszerzés történt 470 iskola és feladat-ellátási hely kap korszerű berendezést 33 000 bútor (szék iskolapad, tábla, öltözőszekrény) beszerzése történt meg: Iskolabútor típus Beszerzett darabszám Iskolapad 10 683 Tanulói szék 21 603 Fali tábla 409 Öltöző szekrény 321 Együtt 33 016

2017.évi nyári karbantartások 2017. nyarán mintegy 2 milliárd forint értékben valósulnak meg szükséges karbantartások: Karbantartások Érintett feladatellátási helyek száma (db) Költség (millió Ft) Burkolat karbantartás 803 313,7 Bútorzat karbantartása 384 43,2 Festés, mázolás 2 971 818,9 Fűtés korszerűsítés 235 59,2 Nyílászárók karbantartása 587 99,4 Tető, kémény, eresz karbantartása 258 84,3 Udvar, kerítés, sportpálya 460 95,8 Villanyszerelés 555 105,9 Vizesblokk, vízvezetékek karbantartása 750 208,4 Egyéb karbantartások 791 149,5 Együtt   1 978,3

Illetmények, pótlékok

Differenciált illetményemelés 2017. szeptember 1-jétől (Nkt. 65. § (1a) lehetősége nyílik az intézményeknek a differenciált illetmény emelésre (átlagosan 3,5%) a béremelésre szánt összeg felhasználásáról az intézmények döntenek kompetencia és teljesítményalapú értékelés alapján eltérő juttatások a pedagógusoknak egyenlő mértékben osztják el a forrást a pedagógusok között

Pedagógusokat megillető pótlékok megállapítása A 2017/2018. tanévben az alábbi pótlékok esetében elérendő cél a pótlék alsó és felső határa közötti munkáltatói döntésen alapuló differenciálás (átlagosan a középértéken): osztályfőnöki (kollégiumban csoportvezetői) munkaközösség-vezetői intézményvezető-helyettesi gyakorlati oktatás vezetői

Differenciált illetményemelés Köszönöm a figyelmet!