INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A Than mint referencia intézmény
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A pedagógusminősítési rendszer
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szakmai műhelykonferencia Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása, ÁROP
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Szűts József Általános Iskola
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A HUNAGI lehetséges szerepvállalása a térinformatikai oktatás terén Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás „ Az elmélet és gyakorlat találkozása”
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Üzleti Szakközépiskola 12. A osztály "Azokért élünk, akiket szeretünk, azokért, akik igaznak tartanak. A jövőnek élünk: a szépért s jóért, amit.
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
1987 – Magyar Könyvvizsgálók Egyesülete
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
FÉLÉVI ÉRTEKEZLET 2008 / 2009 Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Kápolnásnyék.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Üdvözöljük konferenciánkon!
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„Vásárhelyi Tehetségpont”
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
WEÖRES SÁNDOR GYERMEKSZÍNJÁTSZÓ TALÁLKOZÓ Eredményeink Csillagocska Színkör: Ezüst Minősítés Megtaláltalak? Rendezte: Szabó Antalné Csicsergő Színkör:
A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
(Gerhardinger Mária Terézia alapító anya)
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Petőfi versek képekben városi rajzverseny
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
KGYTK Országos tehetségsegítő módszertani konferencia
,,Önértékelés –Tanfelügyelet – Minősítés”
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
A szervezet alapítói: Elnök: Bokor Ildikó, Tiszteletbeli elnök: Kolcsár József, a kézdivásárhelyi színház igazgatója, Alelnök: Fodor György, Főtitkár:
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Köznevelési Szakértők Országos Egyesülete
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Magyar Rendvédelmi Kar Büntetés-végrehajtási Tagozat
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Nyelv és kultúra I. helyezett: Vas János, Debreceni Egyetem
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Önértékelési projektterv
Prof. emer. Dr. Donáth Tibor köszöntése Semmelweis Egyetem Baráti Köre Dr. Monos Emil fiziológus szakorvos, a Baráti Kör elnöke
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
A Színező Munkacsoport az Aktív Európai Fiatalokért Egyesület szervezésében valósul meg.
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Közoktatási vezető II. félév
Előadás másolata:

INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN SZAKMAI KONFERENCIA 2016.11.17. Budapest Demarcsek Zsuzsa MAMOSZ elnök demarcsekzs@gmail.com

A KONFERENCIA ELŐADÓI SIPOS IMRE HELYETTES ÁLLAMTITKÁR LEBANOV JÓZSEF FŐOSZTÁLYVEZETŐ BOROSÁN BEÁTA FŐOSZTÁLYVEZETŐ - HELYETTES MAROSI KATALIN OSZTÁLYVEZETŐ INNOVATÍV MESTERPEDAGÓGUSOK: SZÉPLAKI ZOLTÁN (zeneművészet) MÓCSÁNNÉ NAGY ÁGNES (szín-és bábművészet) BARANYAI ZOLTÁNNÉ (képzőművészet) DEMARCSEK ZSUZSA (táncművészet) BAJOR PÉTER, MATEHETSZ - ügyvezető elnök Dr. BALOGH LÁSZLÓ, MTT és a MATEHETSZ elnöke SZŰCS TIBOR, MŰ- SZA - elnök ANTALNÉ NYÁRÁDI CSILLA, Nyíregyházi POK DEMARCSEK ZSUZSA, MAMOSZ- elnök TÓTH IMRE, MÁK- referens

A POHARAM FÉLIG TELE VAN

1998 2007 2009-2011 2013 2016

Nézőpontváltás a művészetoktatásban 2013 A SZAKMA ÉS AZ OKTATÁSIRÁNYÍTÁS EGYÜTTMŰKÖDÉSE KOMPETENCIA ALAPÚ TANTERV KÉRDŐÍVES HELYZETFELMÉRÉS SZAKMAI, MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSEK ONLINE SEGÉDANYAGOK EKVIVALENCIA TANULMÁNY SZAKMAI KONFERENCIA TÁMOGATÁSA A MŰVÉSZETI NEVELÉS SZÍNTEREI FUNKCIÓI

A MŰVÉSZETI NEVELÉS SZÍNTEREI MŰVÉSZETI FŐISKOLA, EGYETEM MŰVÉSZETI SZAKGIMNÁZIUM ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLA

Alapfokú művészeti Iskola Művészeti szakgimnázium SZINTEK, FUNKCIÓK Általános iskola Alapfokú művészeti Iskola Művészeti ismeretterjesztés Az érdeklődés felkeltése A tehetség felismerés első szakasza A személyiség fejlesztése és integrálása, képességfejlesztés a művészetpedagógia módszereivel Tehetségazonosítás, fejlesztés Hátránykompenzáció Szakirányú közép-és felsőfokú továbbtanulás segítése Művészeti szakgimnázium Művészeti szakmai képzés A tehetség kibontakoztatása Művészeti pálya előkészítése Felsőfokú képzés Professzionális művész és tanárképzés

BEFEKTETÉS A JÖVŐBE ÚJ KÖZÖSSÉGEK HASZNOS IDŐ HÁTRÁNYBÓL ELŐNY MUNKÁRA NEVEL ÉLETMINŐSÉG VÁLTOZÁS

A MAGYAR MŰVÉSZETOKTATÁS PÉLDAÉRTÉKŰ

RENDSZER SZINTŰ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS 2013-2016 Önfejlesztés egységes szempontrendszer alapján az iskola arculatának megfelelően a helyi értékeket előtérbe helyező módon az intézmény saját maga által meghatározott elvárásrendszere szerint Megváltozott az iskolai dokumentumok jelentősége! ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS

SZÁMÍT A VÉLEMÉNYÜNK! JOGSZABÁLY MÓDOSÍTÁS ELJÁRÁSRENDEK – ÚTMUTATÓK FELÜLVIZSGÁLATA- MÓDOSÍTÁSA A MAGYAR MŰVÉSZETI AKADÉMIA TÁJÉKOZTATÁSA: Dr. Mizerák Katalin, Lázár Zsuzsa, Demarcsek Zsuzsa 62 INDIKÁTOR ÉRTELMEZÉSE MŰVÉSZETI ÁGANKÉNT KERESZASZTAL- DR. CSÉPE VALÉRIA Baranyai Zoltánné, Demarcsek Zsuzsa, Bokor György PEDAGÓGUS KAR – MŰVÉSZETI TAGOZAT Elnök: Szilágyi Zsolt Tagok: Horváth Éva Andrea, Farkasné Szőke Judit, Demarcsek Zsuzsa Titkár. Kiss Papp Csilla ÉRDEKKÉPVISELET: problémák azonosítása- visszajelzés- egyeztetés- párbeszéd

SZAKMAI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉS 2016-2019 FELSŐFOK KÖZÉP- FOK ALAP- FOK

INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN

„Ahhoz, hogy felfedezzünk egy új kontinenst, készen kell lennünk arra, hogy elveszítsük a part biztonságát.” (Brian Tracy)