Pedagógusképzők képzése a tananyagfejlesztésről

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Mi a SPORT? Meghatározott szabályok szerint, időtöltésül vagy versenyszerűen folytatott testgyakorlás.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A koordinációfejlesztés lehetősége
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Iskolánkról.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
Angol nyelvi kompetencia
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
A testnevelési tanterv.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
"Legyen az esély egyenlő ..."
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Az egyetemi sport lehetőségei a sportvezetők szemszögéből. Az egyetemi testnevelés feladatai, lehetőségei és fejlesztése. Lehetséges modellek Dr. Balogh.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
SPORTÉLETTAN ALPROJEKT BIOMEDICINÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS TÁMOP E-13/1/KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A pályázat keretében megvalósult Képzések képzői tapasztalatai
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Testnevelés és Sporttudományi Intézet
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Szegedi Tudományegyetem
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Szolnoki Tagintézmény
A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió.
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

Pedagógusképzők képzése a tananyagfejlesztésről TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejleszése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” Pedagógusképzők képzése a tananyagfejlesztésről Sport – tudomány formális (szimb.tart.) funkcionális (cél-eszköz) Sporthoz kapcsolódó innovációs igény - romló egészségi állapot szemben áll a sporttudomány Balogh t.úr által említett hihetetlen technikai fejlődésével – Kérdés? hol születik meg az igény? Az iskolában : Mindennapos testnevelés sport egyesületekben, versenysport ---- nyitás a rekreációs sport felé ---- Itt kanyarodunk vissza az innovációhoz: A mozgás növeli a KREARTIVITÁST ------ Flow

Új eszközök a mindennapos testnevelésben Haladásos step - és zsámolygyakorlatok

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 A tananyag célja, hogy a tanulók és a tanárok megismerkedjenek egy új mozgásformával, amit beépítve a testnevelés óra gyakorlatanyagába, fejlesztő hatású gyakorlatok végrehajtásával, változatossá tegyék a gyermekek számára a mozgást! A NAT-ban (Nemzeti Alaptanterv) már alsó tagozatban a fejlesztési követelmények között szerepel a ritmusképzés, egyszerű táncos mozgáselemek, koordinációs készségfejlesztés, helyes testtartás kialakítása, egyensúly, térérzék-és ritmusfejlesztés és az egyszerű mozgáselemek összekapcsolása.

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Gyakorlat ismertetése, leírása: 8-8 db zsámolyt és steplépcsőt állítottunk fel 1-1 oszlopba egymással párhuzamosan A két oszlop előtt a csoport ketté osztva sorakozott a szerek előtt. Először zene nélkül, majd 128-136 Bpm-es zenére történt a gyakorlatok végrehajtása A gyakorlatok a szerre fel-és lelépésekből, ütemre történő haladásból áll. A gyakorlatokat a fokozatosság elvét követve hajtottuk végre, az egyszerűbb feladatoktól a nehezebb gyakorlatokig. Először mindkét oszlop karmunka nélkül kezdi a gyakorlatokat, később ezt nehezítve, karmunkával. A két oszlop először azonos oldalra hajtja végre a feladatokat, később ezt nehezítve az ellentétes oldalra.

Tapasztalatok A pedagógus továbbképzés résztvevőinek száma elegendő volt a feladatok végrehajtásához A pedagógus továbbképzésben résztvevők életkora vegyes volt, életkortól függetlenül végre tudták hajtani a gyakorlatokat Nagyfokú érdeklődést mutattak a gyakorlatok iránt nemtől és kortól függetlenül, amit a tananyag sokszínűségének, life-time jellegének, és a hangulatos zenének is köszönhető volt.

Sport-és egészségturizmus, wellness 1. Vízi sportok: aquafitnesz, vízi gimnasztika Helyszín: szegedi Aquapolis Napfényfürdő Az aquafitnesz mozgásanyaga, annak bemutatása, szerekkel történő gyakorlatok végrehajtása volt a képzés feladata.

Tananyag rövid ismertetése A résztvevők megismerkedtek az aquafitnesz mozgásanyagával, a mozgás közben használatos szerekkel. Megtapasztalták a vízben történő mozgás tulajdonságait A gyakorlatokat mellkasig érő vízben hajtották végre A gyakorlatokat zenére hajtották végre 3X45 perces időtartamú volt a továbbképzés Dinamikus, jó hangulatú, aktív részesei voltak a pedagógusok

2. Természetes mozgás a vízben Helyszín: szegedi Aquapolis Napfényfürdő A tananyag célja, hogy a tanulók megismerjék a vízben történő tájékozódást, amit beépítve a testnevelés óra gyakorlatanyagába, a testnevelő tanárok változatossá tegyék a gyermekek számára a mozgást, mely alapot ad az úszás oktatásához. A vízhez szoktatás oktatásával a kisgyermekek vízbiztonsága kialakul, a vizet, mint közeget megszeretik, a vízben való tájékozódás természetes mozgássá alakul.

Tananyag ismertetése A pedagógusok megismerkedtek a vízhez szoktatás 5 alapvető gyakorlatelemével, annak módszertani oktatásával A vízhez szoktatás gyakorlatelemeinek játékos formában történő elsajátítása, játékok tanítása Feladatunk, hogy a gyerekeket megismertessük a víz szokatlan, eddig nem ismert hatásaival, a vízben tartózkodás és a mozgás alapvető törvényszerűségeivel Tapasztalatcsere

Vélemények „Minden óra nagyon jó hangulatban telt, ez nagyrészt feledtette velem a fokozódó fáradtságot is. Ilyen magas színvonalú továbbképzésen szívesen részt vennék később is!” „………..köszönetet szeretnék mondani a továbbképzés oktatóinak, amiért nagyon jó hangulatot kialakítva, lelkiismeretes munkájukkal, ötleteikkel, gyakorlatgyűjteményeikkel hozzásegítettek minket ahhoz, hogy a jövőben sokkal változatosabb, színesebb órákat tartva tudjuk megvalósítani a NAT által meghatározott követelményeket. „Problémát jelent az, hogy a megismert eszközök nagy részével a gyerekek sohasem fognak találkozni. Amikor régi (20-30 éves) szálkás tornapadokkal, letört lábú zsámolyokkal, lyukas, szakadt huzatú tornaszőnyegekkel tudunk csak foglalkozásokat tartani, nemhogy új eszközök beszerzésére, a régiek megjavítására vagy kicserélésére sincs anyagi lehetőség.”

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szakmai szempontból nagy jelentőséggel bír, hogy az SZTE-JGYPK képzési kínálata az egész Dél-Alföldi Régió pedagógus és sportszakember társadalma számára a társadalmi és gazdasági igényekhez adaptált képzéseket nyújthat. A továbbképzés kimenete nagymértékben hozzájárul a mindennapos testnevelés feladatainak ellátásához, professzionális és a szabadidősport zavartalan működéséhez, a sportélet fejlődéséhez és a sporttevékenységek társadalmi háttérfeltételeinek kialakulásához.