Lakható Szekszárdért Közhasznú Egyesület

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Advertisements

A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az iskolai szociálismunka
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tehetségpont létrehozása
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS A tehetséggondozás nemzetközi kontextusa Török Balázs.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Referenciaintézmény kialakítása a II
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
főosztályvezető-helyettes
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Lakható Szekszárdért Közhasznú Egyesület N E M Z E T I T E H E T S É G P R O G R A M (NTP-CSSZP-M-17-0010) Lakható Szekszárdért Közhasznú Egyesület Szekszárd, 2017. Szeptember 20.

CÉLOK ∎ A Nemzeti Tehetség Program alapvető célja a Magyarországon és a külhoni magyarlakta területeken a tehetségsegítés fejlesztése ∎ A Nemzeti Tehetség Program elfogadásával az Országgyűlés 2008-2028 között, 20 évre kiemelt lehetőséget ad a tehetséges fiatalok hosszú távú, folyamatos és biztonságos segítésére ∎ A Nemzeti Tehetség Program céljai között szerepel a tehetséggondozás területén tevékenykedő különböző szervezetek tevékenységének összehangolása, koordinációja, átláthatóvá tétele és továbbfejlesztése. A hazai tehetséggondozási rendszer külföldön való népszerűsítése, a külföldi jó gyakorlatok hazai megismertetésének támogatása (exp/imp)

„MI” vagy „KI” A TEHETSÉG? Társadalmi-gazdasági fejlődés legfontosabb forrása: tehetségek ↓ Kik is ők? - Azok, akiknek olyan vízióik vannak, olyan teljesítményeket tudnak elérni, amelyekre nagy szükség van mindenütt a világon. Erre ki képes? - Bizonyos dolgok elérésére „csak” a tehetségek képesek. Nem véletlen → a tehetség hallatlan mértékben felértékelődött az utóbbi évtizedekben.

TEHETSÉGFEJLESZTÉS „Tehetség” ↔ „Nyersanyag” - Mi a teendő a tehetségekkel? → akárcsak a nyersanyag - Elég csak felkutatni? → nem Mi a különbség a kettő között? → mechanikus/pedagógiai módszer Milyen módszert lehet alkalmazni? → pedagógiai programok Az utóbbi időben egyre fontosabbá vált a tehetségprogramok kutatása Fontos megismerni, hogy: ◊ Milyen technikákkal érhető el a legmagasabb színvonal a tehetséggondozásban? ◊ Milyen elméleti alapjai vannak ezeknek a technikáknak? ◊ Milyen környezet logikája formálta őket, s ezekben miképpen tud a tehetséggondozás hatékonyan működni? ◊ Vajon ezek a technikák miként adaptálhatók a mi saját környezetünkhöz; vajon mi miképpen tudnánk a lehető leghasznosabban alkalmazni őket?

TERVEK ÉS ESÉLYEK Hisszük, hogy egyesületünk Magyarország Kormányán, az EPSZI-n és a szakmai megvalósítókon keresztül olyan eszközrendszert és forrást kapott a kezébe, mellyel a célok megvalósulhatnak A szakmai programot a hazai és nemzetközi jó gyakorlatok alapján állítottuk össze A tehetséggondozás ugyanis ma már egyszerre „helyi” és „világegész” dimenziókban értelmezhetők csak Mindannyian egy közös oktatási és gazdasági piacon is vagyunk, nemcsak a sajátunkén: versenyzünk egymással a tehetségekért és általuk hasznát vesszük a többiek eredményeinek is, mint ahogy ők is a mieinknek

A PROGRAM CÉLJA, CÉLCSOPORTJA projekt keretében szemléletformáló, támogató programsorozat megvalósulása Célcsoport: kiemelten a hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, roma tanulók fejlesztését célozza meg a projekt ● egyrészt: a felkészítő/fejlesztő pedagógusok továbbképzése, ● másrészt: a családok bevonása, ● harmadrészt: közvetlenül a gyerekek célzott fejlesztése által.

PÁLYÁZATI PROGRAM CÉLJA A program az eredményes tehetséggondozás azon elvét követi, amely a komplex személyiségfejlesztést helyezi a középpontba. A tevékenységek olyan kompetenciák, készségek, képességek fejlesztését szolgálják, amelyek alapját képezik: ● a tehetség kibontakozásának, ● fejlesztik a szociális kompetenciákat, ● erősítik a motivációt, a kitartást a gyermekekben.

PARTNEREINK Tolna Megyei Tehetségsegítő Tanács: A programok megvalósításában partnereink: Tolna Megyei Tehetségsegítő Tanács, tehetségpontok, iskolák, szakemberek. Tolna Megyei Tehetségsegítő Tanács: olyan szervezet, amely munkájában koordináló, irányt mutató, esetenként szervező feladatokat lát el. elsődleges feladata: a térség nevelési és oktatási intézményeiben és azon kívül megvalósuló különböző szintű, tartalmú tehetséggondozó tevékenység megismerése, támogatása, tájékoztatás nyújtása az ott folyó programokról. a szervezet kiterjedt kapcsolatrendszerrel és ismeretekkel rendelkezik a megye intézményeiben folyó tehetséggondozó munkáról. javaslataikra kerültek kiválasztásra a bevont intézmények, szakemberek.

PROGRAMBA BEVONNI KÍVÁNT CÉLCSOPORT/CÉLKÖZÖNSÉG A projekt célcsoportjai: - általános iskola felső évfolyamú tanulói, valamint a középiskolák 9-10. évfolyamú tanulók és szüleik - ezen diákokkal foglalkozó pedagógusok, tanárok Műhelyfoglalkozások a pedagógusok körében: a köznevelési intézményeken keresztül hirdetjük meg a műhelyfoglalkozásokat, lefedve a megye egészét. Kiválasztás: - A tehetségsegítő tanáccsal együttműködve kerül kiválasztásra az érintett iskola, akik részt vehetnek a csoportfoglalkozásokon. - A tanulókat az intézmények javaslatai alapján választjuk be a programba. - A gyermekek szüleit az intézményeken keresztül érjük el, tájékoztatót juttatunk el hozzájuk a tervezett programmal kapcsolatosan.

EREDMÉNYEI, VÁRT HATÁSA A PROGRAM RÖVID TÁVÚ EREDMÉNYEI, VÁRT HATÁSA 1) a programok által a gyerekek önbizalma, önkifejezése, önismerete megerősödhet 2) képessé válhatnak önmagunk motiválására 3) családi származásukból, kedvezőtlen szociális helyzetükből adódó hátrányaik leküzdésére (amely esetlegesen gátja volt korábban tehetségük kibontakoztatásának) 4) olyan szociális viselkedésformákat sajátíthatnak el, amelyek szükségesek az egészséges önérvényesítéshez, konfliktuskezeléshez 5) hozzásegítheti őket a családi és közösségi alkalmazkodáshoz, a későbbi életút sikeréhez.

A PÁLYÁZAT KÖTELEZŐ ELEMEI: A) MŰHELYMUNKA Tehetséggondozást segítő gyakorlati módszerek A tehetség kibontakoztatását szolgáló műhelyfoglalkozások célja: a résztvevő pedagógusok: gyakorlati módszerek és ismeretek átadása tehetséggondozásról, a tehetség összetevőiről, a tehetségmodellekről , valamint a tehetségfejlődést meghatározó adottságok és képességek fejlődéséről. További cél: különböző technikák elsajátítása tehetségfejlesztésről - pedagógusok a tanulókról/gyermekekről történő információgyűjtés módjairól, a kapott információk feldolgozásáról, azok rendszerezéséről. a problémás és alulteljesítő tehetséges gyermekek/tanulók ismertető jeleinek megismerése

A PÁLYÁZAT KÖTELEZŐ ELEMEI: A) MŰHELYMUNKA Foglalkozások témái: 1) A tehetség kibontakozása és fejlődése. A tehetség összetevői, tehetség-modellek. A tehetség jelei iskolás korban. Tehetségfajták, képességcsoportok, személyiségjellemzők. 2) A tehetség fejlődését befolyásoló tényezők. A tehetség-ígéretek problematikája. A szülők szerepe a tehetségfejlesztésben. Intellektuális és emocionális nehézségek. A támogató szülői attitűd. Játéktanulás. Otthon elkészíthető, fejlesztő játékok. 3) Pedagógus és szülő együttműködése. Segítő szakemberek és segítő szervezetek a tehetség-ígéretek kibontakoztatásában.

A PÁLYÁZAT KÖTELEZŐ ELEMEI: B) TEHETSÉGMŰHELY FOGLALKOZÁSOK - A projekt szerves részét képező foglalkozásokat felső évfolyamos és középiskola első és második évfolyamos tanulók számára hirdetjük meg. A program keretében lehetőséget kívánunk biztosítani ismereteik bővítésére, tehetségük kibontakoztatására 2 játékos, kreatív csoportfoglalkozásokon: nyelvi és mozgás területe A diákok betekintést nyerhetnek a tánc rejtelmeibe. Terv → alapok elsajátítása (az élet későbbi szakaszában hasznosíthatnak) A tanulók megismerkedhetnek: a kialakult szövegszerkesztési fogásokkal és a kreatív írás technikáival.

A PÁLYÁZAT KÖTELEZŐ ELEMEI: B) TEHETSÉGMŰHELY FOGLALKOZÁSOK A HH tanulók esetében jellemző: iskolai teljesítményük alacsony szintű, nehezebben tanulnak, a tantárgyak tekintetében kevésbé sikeresek, szociális hátrányaik is jelentősek. Mindkét terület (mozgás, nyelvi) lehetőséget ad: az önkifejezésre, segíti a szociális kompetenciák fejlesztését, erősíti az identitást, a kulturális otthonosságot. Továbbá: alkalmas lehet, hogy sikerese(bbe)k legyenek, hogy tehetségüket (jobban) kibontakoztathassák. A tehetségsegítés az életkori sajátosságoknak megfelelően, játékos formában valósul meg.

A PÁLYÁZAT KÖTELEZŐ ELEMEI: C) KISCSOPORTOS ÖNISMERETI SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS Tehetség (azonnal?) hosszú és göröngyös út belső tartalom felszínre kerül Célok: - a fiatalok frusztrációjának, kudarcainak feloldása - helyes önismeretének elősegítése - szociális és önreflexiós készségeik fejlesztése - erősségeik, meglévő hiányosságaik felismertetése, melyek alapján formálhatják jövőképüket - szociális viselkedésformák, valamint technikák (pl. együttműködés és az egészséges önérvényesítés) elsajátítása

A PÁLYÁZAT KÖTELEZŐ ELEMEI: C) KISCSOPORTOS ÖNISMERETI SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS Témák: Én és a Világ Én-kép/más-kép A tiszta kommunikáció Érdekérvényesítés, önszabályozás Emberi kapcsolataim útvesztőjében Szabályok és vágyak Felelősség és felelőtlenség Mire tanítanak a problémahelyzetek? A döntés

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!