A középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája módszertani munkaközössége 2015/2016tanév.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

Tájékoztató a Gróf Széchenyi István Általános Iskoláról
Tanévkezdő tájékoztató
Pályaválasztás 2014/15.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Iskolánkról.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tehetségpont létrehozása
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
Tudatjuk mindenkivel, hogy a Bethlem Gábor Alapkezelő ZRT. Határtalanul! Programigazgatóság által meghirdetett pályázatán az Apáczai Nevelési és ÁMK 2.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A Barcsi Általános Iskola Arany János Tagiskolája bemutatkozik
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Innovációs Munkaközösség beszámolója 2014/2015. tanév
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
Iskola névadója Tagozataink Hagyományaink Iskolánk névadója Vörösmarty Mihály ( ) Magyar költő Fő művei: Lírai: Gondolatok a könyvtárban Dráma:
A tanév rendje 2015/2016-os tanév.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Napközis beszámoló 2009/2010 II. félév.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Diákönkormányzat beszámolója 2009/2010 tanév Alakuló megbeszélés Elnök: Túrós Kata Elnök: Túrós Kata Elnökhelyettes: Raffay Norbert Elnökhelyettes:
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Gyógypedagógiai Óvoda és Fejlesztő nevelés-oktatás munkaközössége tanév.
tanév. Munkaközösségünk tagjai: 19 fő - névváltozás és átalakulás új tagok: Hriczóné Csizmadia Judit Tóth Eszter - Gyermekfelügyelők.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
KÖRNYEZETVÉDELMI-EGÉSZSÉGVÉDELMI MUNKAKÖZÖSSÉG
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Általános iskola eredménye, értékelése
Testnevelés, mozgás, sport szakmai munkaközösség
Általános Iskola tanév
Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása
2018/2019 tanév.
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Örömmel értesítünk mindenkit arról, hogy a Bethlen Gábor Alapkezelő ZRT. Határtalanul! Programigazgatóság által meghirdetett pályázatán az Apáczai Nevelési.
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
Önkéntes tevékenységek
Előadás másolata:

A középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája módszertani munkaközössége 2015/2016tanév

A munkaközösség Barta Zoltánné Bozáné Novák Ibolya Csányiné Bankó Márta Farnady Gábor Hornyeczki Lászlóné Horváthné Farkas Ildikó Jakab Andrea Szabóné Sebők Adrien Vásárhelyiné Vígh Edit Munkaközösség vezető: Várallyay Veronika

A munkaközösség által használt módszerek: Interaktív tábla, számítógép, tablet Kulcsár Mihályné mozgásterápiája Kooperatív módszer elemei Projekt módszer elemei Zenei-művészeti terápiás módszerek, komplex művészeti nevelés elemei, drámajátékok, meseterápiás elemek

Konstruktivista pedagógia elemei Lépésről-lépésre módszer elemei United Way Biztonságos Iskola Béres Mária Montessori adaptációjának elemei Kaland és élményterápia

Szemléltető és fejlesztő eszközök készítése A munkaközösség több tagja is készít saját magának fejlesztő eszközöket Természetesen használjuk a „gyári” eszközöket is

Ami gondot okoz számunkra A kerettanterv tartalma A nagyon magas óraszámok A csoportok heterogén képességszerkezete A pedagógiai asszisztensek hiánya A szülői magatartások

Így telt az évünk

Őszi szavalóverseny

Projekt- Márton naptól adventig

A tudásvágy

Élményekkel gazdagodva

Forrás Szabadidő központ

Gyereknapi kirándulás

XXXII. Koncz Dezső Tanulmányi verseny

Színvarázs csengettyűzenekar 2015. november 23: Mezőkövesd Művelődési Központ Adventi ünnepségén szereplés 2015. december 10. Dobó tér: Adventi rendezvénysorozatán szereplés 2015. december 17. :Iskolai Karácsonyi ünnepségen szereplés- 2016. március 07. Nyugdíjas nőnapi ünnepség – Ostorosi Művelődési Központ 2016. június 06. Intézményi Pedagógusnapi ünnepség - felvétel

Kalamajka Színjátszókör Szent Mártontól – Adventig projekt keretében adtak elő jeleneteket. március 15-i műsor Öko-békakirályfi mese a zöldnyakkendő avatáson Májusban két tanulóval részt vettek a Magyar Speciális Művészeti Műhely Budapesten megrendezett Fesztiválján, ahol az előadott mesével és versekkel nagy sikert arattak. Júniusban a tanév hangulatos befejezéséről gondoskodtak a szakkör résztvevői a tanévzáró ünnepségen.

Mikkamakka bábszakkör Intézményen belül az Adventi projekthét megnyitóján a Suszter manói című darabot adták elő nagy sikerrel.

A munkaközösségi tagok munkájának értékelése A munkaközösségben megfelelő a szakmai kooperáció, dialógus, egymás munkájának segítése. A tanév során az új kollégának sikerült beilleszkednie a munkaközösségbe Elkészítettük az új Kerettantervnek megfelelő tanmeneteket a harmadik és hetedik évfolyamon. A munkaközösség tagjai szükség esetén saját erőforrásokat is felhasználnak az intézményi, pedagógiai célok eléréséhez a közösség érdekében.

Az intézményben működő minőségi körök munkájában is részt veszünk. Továbbfejlődésünkre minden lehetőséget megragadunk. Fejlesztő anyagokat megosztunk egymással, jól működik a belső „továbbképzés” Pályázatok megvalósulásában aktívan szerepet vállalunk

Köszönöm a figyelmet!