Volt egyszer teherautó gyártás is Magyarországon…!
Magomobil truck 1914
Weiss Manfred teherautó, 1927
Rába Krupp locsolóautó, 1928
Csere-felépítményes teherautó a MAVART számára…
Rába L40-es teherautó
MÁVAG-Mercedes-Benz teherautó
A négyhengeres és hathengeres diesel motorokat a Rába Super D és a Rába Speciál D típusokba illetve a budapesti 50 személyes „trambuszokba” építették.
MÁVAG teherautó a Közlekedési Múzeum raktárában
Rába tűzoltóautó, 1923-ból. Prága-licenc alapján készült alig húsz példányban, a végsebessége 40 km/h. Csonka-féle motor hajtotta.
1936 - a RÁBA-AFI alapján megjelennek a RÁBA Super 2,5 tonnás, majd a Speciális 3,5 tonnás, 5 fokozatú, (gyorsító menetes) sebességváltós tehergépkocsik és autóbuszok, első ízben alkalmazva hegesztett acélszerkezetet a faváz helyett. A korszak legsikeresebb járműcsaládjából 1951-ig mintegy 2500 készült.
RG-104 Rába vonuló kocsi
A jobb sorsra érdemes volt legendás Rába Botond
A 38 M. Botond a Magyar Királyi Honvédség 1,5 tonna teherbírású személy- és teherszállító járműve, melyet a győri Magyar Waggon és Gépgyár Rt. (MWG) fejlesztett ki a Rába AFi tehergépjármű alapjain, de 6×4 hajtásképlettel.
Rába Botond
Történelmi pillanat: kézi összeszereléssel készülnek az első D-350-esek. 1950. április 4-én, délelőtt 11 órakor Bíró Ferencné Rákosi Mátyás sógornője az első vezérigazgató vezette ki az első Csepelt a gyárudvarra…
Alaptípus, magas oldalfalú platóval, a dízel típusjele D-350, a benzinesé B-350 volt.
350B jelzéssel futott a billenőplatós kivitel, ennek hossza a rövidebb hátsó túlnyúlás miatt 6700 helyett csak 6353 mm
Csepel és Mávag B5
Az 500. Csepel 1950. augusztus 20-ra, az 1000. november 7-re, a 10000 Az 500. Csepel 1950. augusztus 20-ra, az 1000. november 7-re, a 10000. 1952. augusztus 20-ra, a 20000. pedig 1954. augusztus 20-ra készült el. A dátumok aligha véletlenek, az akkori propagandának megfelelően.
Csepel 350
Csepel D-344
Csepel D344 EZF
Csepel Cs-800
Csepel D420
A HD-420 hegyi dízel fényes, de rövid pályát futott be.
Ma is működő Csepel D-352 Csehországban
Csepel 130 híradós kocsi
Csepel 450
Csepel D450
Ikarus Csepel D 710 tűzoltóautó
Csepel D740 Ikarus Csepel D 710 mosó, locsoló autó
A „Csepel autó” típus családok: D-452 D-462 D-566 B-130 D-464 D-588 D-750 B-300 D-465 D-754 Cs-800 D-469 D-700 D-752 D-352 D-705 D-744 D-420 és HD-420 D-344 D-706 D-755 D-717 D-445 D-707 D-708 D-450 D-710 Csepel-Volvo C 202 Laplander D-455 D-711 D-564 Csepel - MIM tűzoltó
Csepel D706, 1969
Csepel L 566
Csepel Kilimandzsaro expedció, 1969 Csepel D566 6x6
darus katonai gépkocsi Csepel D-566 autómentő darus katonai gépkocsi Csepel D 588 (1974)
Csepel D 750
A Volvo L 3314 Laplander, a Volvo-kooperációval készült terepjárók nyitott és csukott változata áll a Csepel Autógyárban.
RÁBA 831 „ az EDE”
Egy korabeli kép a Rába 832-esről Egy korabeli kép a Rába 832-esről. A győri gyártmányoknál jellemző volt, hogy a hűtőrács feletti sávot általában fehérre fényezték.
Rába Man H9 4x4 Határőrség
MAN F90 fülkés RÁBA tehergépkocsik 1993-1998
Rába vontató, busz-, és kamion mentő.
DAF F231 fülkés RÁBA tehergépkocsik 1998-2002
H18.240DAEL-102 terepjáró tgk.
Billenőplatós teherautó DAF RABA 2500 Turbo 6X4
védett zárt felépítmény RÁBA Honvédségi védett zárt felépítmény
Akármilyenek is voltak, de a mienk volt… DE VOLTAK!!!!
A Rába újra ott van a szeren…? A Renault-motoros és –fülkés, Rába - Heros fecskendő, 2015-ben őszén megkezdték a sorozatgyártás. Hosszú szünet után ismét hazai gyártmányú szerkocsik vehetik fel a harcot a lángokkal.