AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA ANDRAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI TANSZÉKÉNEK FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉGE – különös tekintettel a Kulturális Projektciklus Menedzsment.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A kutatási program rövid bemutatása
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TÁMOP / A fogvatartottak többszakaszos, társadalmi és munkaerő-piaci reintegrációja és az intenzív utógondozás modellje A projekt megvalósulása.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
Előadás másolata:

AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA ANDRAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI TANSZÉKÉNEK FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉGE – különös tekintettel a Kulturális Projektciklus Menedzsment képzés tapasztalataira Herpainé Lakó Judit FELNŐTTKÉPZÉS A VÁLTOZÓ GAZDASÁGI ÉS OKTATÁSI RENDSZER KÖRNYEZETÉBEN KONFERENCIA 2011. április 27-28., Eger

1975 Az elmúlt 5 év felnőttképzési tevékenysége (iskolarendszeren kívüli, szakmai célú képzés): Európai Uniós pályázatírás és projekt-menedzsment (120 óra, FAT, KAB) Rendezvénymenedzsment (150 óra, FAT, KAB) Kulturális Projektciklus Menedzsment (180 óra, FAT, KAB) Emelt szintű eTanácsadó (80 óra, FAT, KAB)

Kulturális innováció az Észak-magyarországi régióban TÁMOP 3.2.3/08/2 Kulturális innováció az Észak-magyarországi régióban REKÉP - REgionális Kultúra Építő Projekt A projekt futamideje: 2010. május 1. – 2012. február 28. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP 3.2.3/08/2

A PROJEKT CÉLJAI: Hosszú távú cél: a lakosság nagyobb arányú bekapcsolódása az egész életen át tartó tanulás folyamatába Közvetlen cél: a régió kulturális és közoktatási intézményeinek humán erőforrás fejlesztése, továbbképzése, a non-formális és informális tanulási formák és lehetőségek kibővítése Hosszútávú cél: az Észak-Magyarországi régió lakosságának nagyobb arányú bekapcsolódása az egész életen át tartó tanulás folyamatába a formális rendszerek melletti nonformális, informális tanulási lehetőségek körének szélesítésével a kulturális, közoktatási és felsőoktatási intézmények bevonásával Közvetlen cél: a régió kulturális és közoktatási intézményeinek humán erőforrás fejlesztésével, továbbképzésével az egész életen át tartó tanulás szemléletmódjának, valamint a nonformális és informális tanulási formák és lehetőségek kibővítésének a jegyében

OKTATÁST KIEGÉSZÍTŐ, ISKOLA-RENDSZEREN KÍVÜLI PROGRAMOK B KOMPONENS: OKTATÁST KIEGÉSZÍTŐ, ISKOLA-RENDSZEREN KÍVÜLI PROGRAMOK kompetencia-, készség- és képesség-fejlesztő tréningek, szakmai alapokat adó képzések, szakkörök, valamint táborok, közösségi alkalmak megszervezése és lebonyolítása Együttműk. Partnerek: _EKF Gyakorlóiskola -Megyei Pedagógiai Szakmai és Közművelődési szolgáltató Int.ek 25 fő felkészítése kompetencia alapú nonformális és informális tanulási alkalmak vezetésére 6 szakkör (10 alk) 2 tábor 30 tehetségfejl. Alk. 2 tréning Össz. 200 nonformális képzési alkalom, min. 220 fő részére

2. Ac ALKOMPONENS: A LAKOSSÁG DIGITÁLIS KOMPETENCIÁINAK FEJLESZTÉSÉRE EMELT SZINTŰ eTANÁCSADÓ KÉPZÉS (80 ÓRA) A képzésre a kulturális intézmények felsőfokú végzettséggel rendelkező szakemberei jelentkezhetnek, akik kurzus elvégzésével képessé válnak arra, hogy segítséget tudjanak nyújtani a lakosság számára. A vidéki lakosság bekapcsolódása a digitális társadalomba nagymértékben az eMo pontok segítségével történik, melyek száma a régióban 380 db.

3. Aa ALKOMPONENS: A kulturális szakterület szakemberei számára komplex képzés kidolgozása és megvalósítása a Közművelődési Akkreditációs Bizottság (KAB) és a Felnőttképzési Akkreditáló Testület (FAT) által akkreditált, tanfolyam jellegű szakmai továbbképzés keretében. A pályázati kiírás 5 témaköréből intézményünk 2 komponensben 3 programot pályázott meg.

KULTURÁLIS PROJEKT CIKLUS MENEDZSMENT (KPCM) 180 ÓRÁS, AKKREDITÁLT, KULTURÁLIS PROJEKT CIKLUS MENEDZSMENT (KPCM) KÉPZÉS FŐ TARTALMI ELEMEI: 1. modul: Általános kultúraelmélet (30 ó) 2.modul: KPCM alapjai és az alaprutinok gyakorlata, az általános vezetéselmélettől a projekt ciklus menedzsmentig (60 ó) A képzés tartalmának, tematikájának egyik összeállítója, kidolgozója Dr. Németh János vezető főtanácsos úr. 1. modul: ÁLTALÁNOS KULTÚRAELMÉLET A kultúra fogalmától a LLL-ig 30 ó 2. modul: szervezetfejlesztés, szolgáltatás-tervezés, kulturális projektszervező, menedzserkompetenciák megalapozása 60 ó

3.modul: A pályázatírás és lebonyolítás alapjai – PCM, egy pályázat komplex összeállítása (50 ó) 4.modul: Projekt–gazdálkodás - a kultúra gazdaságtana, disszemináció, fenntarthatóság (40 ó) 3. modul: A pályázatírás és lebonyolítás kompetenciái 50 ó 4. modul: A gazdálkodással, pályázati lebonyolítással, disszeminációval, PR és reklám szakértelemmel összefüggő kompetenciák) 40 ó Az előadókat 3 területről kértük fel: a szakpolitika területéről Megyei művelődési, közoktatási igazgatás és szolgáltatók szakemberei – a gyakorlati és helyi sajátosságok figyelembe vétele! Főiskolai, egyetemi oktatókból álló oktatói kör A csoportok kialakításánál alkalmazkodunk a felnőtt tanulók igényeihez ( időpont, előzetes tudás beszámítása, óra, kontaktóra, távoktatás, egyéni konzultáció lehetősége) Az elkészült tananyagok on-line nyilvánosságra hozása, távoktatási anyag szabad hozzáférhetőségének biztosítása

Tervezési, szervezési szakasz Képzés akkreditációja (KAB – FAT) Tananyag fejlesztése Helyileg illetékes Munkaügyi Központ Célcsoport tájékoztatása (együttműködő partnerek közreműködésével) Jelentkezések adminisztrálása ( 6 csoport 150 fő)

Tervezési, szervezési szakasz Oktatókkal történő folyamatos egyeztetés (szakpolitika; megyei művelődési, közoktatási igazgatás és szolgáltatók szakemberei; főiskolai, egyetemi oktatók) Résztvevők (felnőtt tanulók) speciális igényeinek figyelembe vétele – időpont (napok, fix időpontok), kezdési idő, szünetek, ebédidő Folyamatos kapcsolattartás, tájékoztatás (hallgatók, oktatók, kapcsolattartók)

Lebonyolítás Adminisztratív teendők (felnőttképzési szerződés, jelenléti ívek, átvételi elismervények, oklevél-másolatok, oktatói nyilvántartás, haladási napló) Képzési szolgáltatások -Előzetes tudásmérés – egyénre szabott fejlesztési terv -Képzési tanácsadás Kontakt és nem kontakt órák tervezése, képzési naptár (egyéni konzultáció)

Lebonyolítás A képzés teljes tananyaga digitálisan is rendelkezésre áll – kiegészítő-, háttér-anyagokkal együtt Oktatókkal, együttműködő partnerekkel történő folyamatos egyeztetések (modulzáró tesztek, nyomtatott tananyagok, oktatáshoz szükséges segédeszközök, jelenléti ívek

Vizsga Feltétele: mind a négy modul sikeres zárása, projektterv elkészítése Célja: megszerzett kompetenciák mérése Felkészülés a vizsgára (oktatói támogatás) Bizottság Írásbeli (40 kérdéses tételsor, projektértékelés, Szóbeli ( projektterv megvédése) Hallgatói elégedettség mérése Tanúsítvány Adminisztráció

Utómunka Képzés adminisztrációjának lezárása Egyéb, pályázathoz kötődő adminisztráció OSAP statisztika Elégedettségmérés kiértékelése

Elégedettségi kérdőív (2x25 fő) Pozitívumok Előadók előadásmódja, felkészültsége, tudása (48 fő) Új ismeretek, gyakorlati készségek megszerzése (49 fő) A képzést mindenki hasznosnak ítélte ( 50 fő) Az elvégzett gyakorlati feladat-ok hasznosak voltak (50 fő) 49 fő megfelelőnek tartotta a képzést az időtartam, terem felszereltsége és a tematika szempontjából Negatívumok Még nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a gyakorlatra ( 9 fő) Képzés időbeosztása nem megfelelő (6 fő)

Összegzés - tapasztalatok Korábbi képzéseink tapasztalatai Adminisztráció bonyolultsága (dupla) Képzési helyszínek távolsága – együttműködő partnerek 100 helyre 200 jelentkező (motiváció) Válogatott oktatói kör – minőség biztosítása Felnőtt tanulók igényeihez történő alkalmazkodás Pozitív visszajelzések A képzések félidejéhez közeledve

Köszönöm a figyelmet! Zárszó: Bízom abban, hogy megközelítőleg 2 év múlva, amikor a zárókonferencián találkozunk, a most bemutatott elképzelések magas színvonalú, értékteremtő, értékközvetítő megvalósításáról tudunk majd beszámolni.