Készítsünk prezentációt! Alapelvek, célok, módszerek Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar Anyag- és Gyártástudományi Intézet Készítsünk prezentációt! Alapelvek, célok, módszerek Dr. Farkas Gabriella farkas.gabriella@bgk.uni-obuda.hu
A szakdolgozatot prezentálni kell, mert az értékelésben nagy szerepe van; része a Záróvizsgának; a szabályzat is előírja.
A prezentáció célja Bemutatni az elvégzett (saját) munkát. Könnyebb: Információ átadása. Érdeklődés felkeltése. Reakció, interakció.
Mielőtt összeállítjuk, fontos tudni! Mi a célunk? Mennyi idő áll rendelkezésünkre? Mit várnak el Tőlünk? Hol tartjuk? Kinek tartjuk? Milyen technikai eszközök állnak rendelkezésre?
Mielőtt összeállítjuk, fontos tudni! Mi a célunk? A szakdolgozat rövid, tartalmas bemutatása Legyen lényegre törő, a sajátmunka rész legyen a középpontban! Mennyi idő áll rendelkezésünkre? ZVB elnök (is) meghatározhatja (maximum 10 perc). általában 5-8 perc.
Mielőtt összeállítjuk, fontos tudni! Mit várnak el Tőlünk? Az időkeretet tartsuk be. Gyakorolni. Beszéljünk hangosan, értelmesen. Gyakorolni. Beszéljünk a lényegről. Gyakorolni. Legyen érdekes az előadás. Hol tartjuk? Egyetem Népszínház utca. ZVB előtt (folytonos járkálás, zajok).
Mielőtt összeállítjuk, fontos tudni! Kinek tartjuk? ZVB Furcsa, de értenek hozzá! Milyen technikai eszközök állnak rendelkezésre? Számítógép Projektor …
Tartalmi kritériumok lásd. Prezentáció sablon Címlap A célkitűzések alapján a szakdolgozat felépítésének bemutatása. Felvetett problémák, célok megoldásának bemutatása. Érdekességek a szakdolgozattal kapcsolatban. Konklúzió, következtetések, összefoglalás. Zárlap.
A prezentáció készítésének lépései Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar Anyagtudományi és Gyártástudományi Intézet A szakdolgozat címe. Egyetem, Kar és Intézmény megnevezése, logója. A prezentáció készítésének lépései Farkas Gabriella 2015. Köszönjünk! Mutatkozzunk be! Ismertessük a szakdolgozat címét! Továbbá itt elmondhatjuk a dolgozat célkitűzéseit, a téma jelentőségét! Ha szükséges, külön dián is felsorolhatjuk. A szakdolgozat készítője, szakiránya. Esetleg a konzulensek is feltűntethetők. Évszám is feltűntethető.
A célkitűzések alapján a szakdolgozat illetve a prezentáció felépítésének bemutatása Szakirodalom feldolgozása. Az alkalmazott módszerek ismertetése. A számítások bemutatása. Következtetések. Igazodva a szakdolgozat tartalomjegyzékéhez. Itt is elmondhatjuk a dolgozat célkitűzéseit!
Felvetett problémák, célok megoldásának bemutatása Képek, Ábrák, Rövid mondatok segítségével. Több dián keresztül is történhet a bemutatás.
Érdekességek a szakdolgozattal kapcsolatban Képek, Ábrák, Rövid mondatok segítségével. Ha van ilyen csak akkor szükséges.
Konklúzió, következtetések, összefoglalás 1) 2) 3) 4) 5) Felsorolás jelleggel.
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Zárlap KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!
Ütemezés Az előadás ritmusa: Diák száma/perc: Nagyon sietős 2 dia / 1 perc Tempós 1 dia / 1 perc Normál 1 dia / 2 perc Szokásos 8-10 dia / 10 perc
Alkalmazott betűméret Vegyük figyelembe, hogy kivetítéskor nagyon számít! 10 – Ariel betűtípus 12 – Ariel betűtípus 14 – Ariel betűtípus 16 – Ariel betűtípus 18 – Ariel betűtípus 20 – Ariel betűtípus 24 – Ariel betűtípus 28 – Ariel betűtípus 32 – Ariel betűtípus 36 – Ariel betűtípus 40 – Ariel betűtípus 44 – Ariel betűtípus 48 – Ariel betűtípus Szöveg legalább 28; Cím lehet 32.
Alkalmazott betűtípus A szövegelhelyezésnél is vegyük figyelembe! Szöveg –Verdana Szöveg - Comic Sans Ms Szöveg - Letter Gothic Szöveg - Arial Szöveg - New Century Schoolbook Szöveg - Times New Roman Szöveg - Garamond Szabadon választott, de vegyük figyelembe az ékezeteket valamint az eltérő betűméretet!
Alkalmazott kontraszt Sötét háttér – sötét betű Azonos színek Eltérő színek Világos háttér – világos betű Azonos színek Eltérő színek
Alkalmazott kontraszt Helyes Sötét betű Sötét betű Helytelen Világos betű Sötét betű
Alkalmazott képek, ábrák Túl sok a kép! Alkalmazott képek, ábrák Helytelen!
Alkalmazott képek, ábrák Helytelen! Túl nagy a folyamatábra, olvashatatlan a szöveg! „A termékvisszahívás folyamata”
Alkalmazott szöveg Helytelen! Túl sok a szöveg! ÚAz új GC 4225 jelű bevonat jellemzői a következők: - mérsékelt hőmérsékleten felvitt CVD-bevonat (MTCVD), - az új minőség kompromisszumok nélküli megoldást jelent az acél és edzett acél elősimításától kezdve a nagyolásig -- a hagyományos TiCN alapréteg jó tapadású, -- a homlokfelületi kerámia (Al2O3) fedőréteg jól ellenáll a mind az abráziós, mind pedig a magas hőmérsékleten lezajló (kémiai-, diffúziós- és oxidációs) mikrojelenségeknek. -- a hátfelületre felvitt TiN réteg jól felismerhetővé teszi a makrokopásokat. 1. forgácstörés és erővizsgálat 2. a vizsgált lapkák érdesség előállító képessége 3. kopás– és éltartamvizsgálat A vizsgált lapkák: WNMG080408-PM / 4025 – ISO geometriájú („régi”) WNMG080408-PM / 4225 –ISO geometriával („új”) WNMG080408-WM / 4225 – Wiper geometriájú („új”). Felhasznált eszközök: SU50/1500 esztergapad fokozatnélküli hajtással késtartó: DWLNR 25 25 M08 KISTLER erőmérő sztereómikroszkóp + digitális fényképezőgép
A megoldáshoz alkalmazott módszer: FMEA. Túl kevés a szöveg! Alkalmazott szöveg Helytelen! A megoldáshoz alkalmazott módszer: FMEA.
Alkalmazott képek, ábrák Helyes! A dolgozói elégedettség vizsgálata során 100 fő válaszadási aránya az alábbi ábra szerint alakult. Tehát a munkatársak 44 %-a 4-6 órát tölt a számítógép előtt naponta.
Alkalmazott animációk Lassú, vontatott a sok animációtól. Helytelen! A dolgozói elégedettség vizsgálata során 100 fő válaszadási aránya az alábbi ábra szerint alakult. 12%-a több mint 6 órát! Tehát a munkatársak 44 %-a 4-6 órát tölt a számítógép előtt naponta.
Alkalmazott animációk Legyen mértéktartó. Helyes! A dolgozói elégedettség vizsgálata során 100 fő válaszadási aránya az alábbi ábra szerint alakult. 12%-a több mint 6 órát! Tehát a munkatársak 44 %-a 4-6 órát tölt a számítógép előtt naponta.
Néhány jó tanács Tapasztalatból… A fóliákon levő szöveg információ a „hallgatóságnak”, de legyen segítség az előadónak is. Írjunk szöveget az előadáshoz, az egyes fóliákhoz kapcsolva. Mérjük meg, mennyi ideig tart normál tempóban elolvasva. Olvassuk és/vagy mondjuk el a diavetítés mellett.
Néhány jó tanács Mondjuk el az egész előadást „papírlesés” nélkül. Tapasztalatból… Mondjuk el az egész előadást „papírlesés” nélkül. Gyakoroljunk! Ha lehet valakinek/valakiknek is mondjuk el. Öltözzünk fel úgy, mintha a Záróvizsgára mennénk, és tartsuk meg ilyen szituációban az előadást!
Néhány jó tanács Tapasztalatból… A „késznek vélt” prezentációt mutassuk meg a belső konzulensnek, véleményeztessük! Ha megfelel, minél hamarabb jutassuk el, hogy felkerüljön a számítógépre. Ne a Záróvizsgára hozzuk, mert a prezentációkat korábban felteszik a számítógépekre! Ne a Záróvizsgára hozzuk, mert elképzelhető, hogy valamiért nem vagy nem úgy működik ahogy szeretnénk!
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Összefoglalva … Jó munkát kívánok a prezentáció elkészítéséhez és sok sikert a Záróvizsgához! Köszönöm megtisztelő figyelmüket!