A nemzetközi üzleti élet etikája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Advertisements

A Huawei Technologies Hungary Kft. a Huawei globális vállalati stratégiájában Készítette: Molnár Péter ZSKF NGG végzős mester szakos hallgató március.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
A gazdasági növekedés hosszú távú előrejelzése. A gazdasági szerkezet termelékenység, munkaerő-kereslet, globális előrejelzés.
Készítette: Gondos Borbála
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
A vállalkozási környezet és kilátásaink elején S Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 2013.április 18. Prof. Bod Péter Ákos Budapesti.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
A nemzetközi erőviszonyokban várható változások Magyarország 2025 (2050) Gáspár Tamás – Antalóczy Katalin - Majoros Pál-Moldicz Csaba-Novák Tamás-Pólyi.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
Esélyek a munkaerőpiacon
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
A nagyhatalmak versengése és az első világháború
A közigazgatás személyi állománya
SZÁMVITEL.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Környezetgazdaságtan 1
A Nyugat-Balkán az EU és Oroszország között
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Képzési modul Nemzetközivé válás
Európai Uniós ismeretek
Kisvállalkozások finanszírozása, pénzügyei.
A külső környezet elemei
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A gazdasági növekedés hosszú távú előrejelzése.

Munkanélküliség.
13. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
Nemzetközi politikai gazdaságtan II.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
egyutcás /szalagtelkes falu /útifalu
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
37. AZ EURÓPAI UNIÓ.
Gazdaságpolitika 7. ea.
36. AZ EURÓPAI UNIÓ.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Négy vállalkozási alaptípus
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A bevándorlás hatása a hazai munkavállalók munkapiaci helyzetére Európában – összefoglaló az empirikus eredményekről Bördős Katalin, Csillag Márton, Orosz.
Baranya Megyei Önkormányzat
Társadalmi integráció kistelepüléseken
Készítette: Koleszár Gábor
A gazdasági fejlettség mérőszámai
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
THE INDUSTRY CONTEXT 8 CHAPTER AZ IPARI KÖRNYEZET
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Oféliák színháza.
Előadás másolata:

A nemzetközi üzleti élet etikája

Korunkat a globalizáció határozza meg. Kialakulásáról két vélemény: Elmúlt évtizedek terméke Egyközpontú világ kialakulásával, USA Egyidős az emberiséggel Perzsák – közigazgatás megszervezése Római Birodalom – közigazgatás, latin nyelv

Mi a globalizáció és melyek a jellemvonásai? a nyugati civilizáció kezdeményezésére történő világszintű egységesedési folyamatokat, és azok következményeit értjük az élet számos területén: gazdasági globalizáció pénzügyi globalizáció kulturális globalizáció szimbólumok globalizációja információs globalizáció nyelvi globalizáció

Transznacionális vállalat Multinacionális vállalat

Multinacionális vállalatok: (a 20. sz. végén vált meghatározóvá) 1970-es évek elején 7.000, 1999 körül meg már 44.000 ilyen vállalat működött (+280.000 külföldi leányvállalat). 1995 körül a multi cégek bonyolították le a világkereskedelem 40%-át és az iparcikk- kereskedelem ¾-ét.

A globalizáció ”számai” A transznacionális vállalatok adják: - a világ ipari termelésének több mint felét - a nemzetközi kereskedelem 2/3-át (ennek felét a vállalatokon belüli áramlás teszi ki) - a világ GDP-jének 1/4-ét.

A nemzetközi vállalatok kialakulásának és működésének főbb ismérvei Miért válnak nemzetközivi a cégek? Hagyományos okok: Nyersanyag forrás Új piac Olcsó munkaerő Új okok: Adó-, vámkedvezmény Külkereskedelem szabályozása

Multinacionális céget amerikai japán europai unió béli Az amerikai cégek közül kerül ki a „legtöbb” nagy. A kétszáz legnagyobb vállalat közül 82 amerikai. A második Japán (41 cég), harmadikok a németek (20), és a negyedikek a franciák (17).

Multinacionális vállalat menedzselése Figyelembe kell vennie a stratégia kialakításánál a különböző országok: Munkavállalóinak Kultúrájának Jogrendjének sajátosságait

Multinacionális vállalat menedzselésének módszerei Vezetők – anyaországiak Vezetők - helyiek

Multinaciónális vállalatok általános stratégiája Alacsony költségű, magas hatékonyságú működés Megújulás és megújítás Termék elérhetőség: bármikor- bárhol- bárhogy A fogyasztóknak szóló kommunikáció

A globalizáció előnyei, hátrányai Előnyök Hátrányok tőkebeáramlás új munkahelyek új technológiák új menedzsment módszerek helyi iparok elsorvasztása tőke repatriálás nemzetközi cégek globális hatalma

„kulturális globalizáció” USA-ból származik Kulturális termékel 50% Mozifilmek 70% Kultura és értékrendek uniformizálódása Fogyasztás uniformizálódása: gyorséttermek, „pláza-életmód”

Kulturális különbségek Testbeszéd Időhöz való viszonyulás Vallási hagyományok különbözősége