Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaorientáció Miért fontos már most? Honnan tudok tájékozódni?
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar bemutatása Oktatás-kutatás-innováció Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A szociálpedagógia színterei
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
HHR.
Ifjúságsegítés értékközvetítéssel
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK
Lorem ipsum.
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Intézmény minőségirányítási programja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézete nevében!

Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet ) Pedagógia Intézeti Tanszék PEDAGÓGIA ALAPSZAK (BA) Szociálpedagógia Intézeti Tanszék SZOCIÁLPEDAGÓGIA (BA) Pszichológia Tanszék CSECSEMŐ ÉS KISGYERMEKNEVELŐ ALAPKÉPZÉSI SZAK (BA) Szociálpedagógia Intézeti Tanszék Közösségszervező alapszak (BA) – ifjúsági közösségszervező szakirány

PEDAGÓGIA ALAPSZAK Pedagógia alapszak: 6 félév Szakképzettség: pedagógia alapszakos bölcsész Az alapfokozat megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 180 kredit Az intézet és tanszék tanárai, docensei, adjunktusai várják azokat az ifjú érdeklődőket, akik hivatásuknak tekintik a felnövekvő generáció, a gyerekek és fiatalok nevelésében való közreműködést.

PEDAGÓGIA ALAPSZAK A képzés szakmai jellemzői: Gyakorlatorientáció Bölcsészettudományi és társadalomtudományi ismeretek - A nevelés és oktatás alapjai A pedagógiai tevékenység szervezeti keretei, főbb területei, A pedagógiai praxis kutatásának módszerei, formái, eszközei - Szakmai gyakorlat - Szakdolgozat Idegen nyelvi követelmény: Egy idegen nyelvből államilag elismert, középfokú (B2) komplex típusú nyelvvizsga vagy azzal egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél.

PEDAGÓGIA ALAPSZAK A képzés után elhelyezkedési lehetőségek: iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli nevelési, oktatási feladatok segítésében való közreműködés, nevelési, oktatási intézményekben, szakmai és civil szervezetekben, oktatási ügyekkel foglalkozó szervezetekben csoportok, egyének tanulását segítő folyamatokban való részvétel.  Továbbtanulási lehetőségek: neveléstudományi diszciplináris mesterképzési szakon.

Szociálpedagógia Az alapképzési szak megnevezése: Szociálpedagógia Képzési idő félévekben: 6 félév +1 félév összefüggő szakmai gyakorlat, összesen: 7 félév, Szociálpedagógia szak idegen nyelvi követelménye: legalább egy élő idegen nyelvből államilag elismert középfokú (B2), komplex típusú nyelvvizsga vagy azzal egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél megszerzése szükséges,

A szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése: Szociálpedagógus SZOCIÁLPEDAGÓGIA A felvételihez 1 tárgyból emelt szintű érettségi kell, választható tárgyak: egy idegen nyelv (angol, francia, német, olasz, orosz, spanyol) vagy magyar nyelv és irodalom vagy matematika vagy társadalomismeret vagy történelem). A szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése: Szociálpedagógus

Szociálpedagógia SZOCIÁLPEDAGÓGIA Az alapképzési szak képzési célja: Szociálpedagógusok képzése, akik képesek elsősorban a gyermek és ifjúsági korosztály tanulási, szociális és mentális problémáit komplex rendszerben kezelni és az érintett személyekkel együttműködésben segíteni, továbbá a gyermek, a fiatal és környezete egyensúlyát fenntartani, helyreállítani, fejleszteni. Képességeik, készségeik és értékrendjük alapján hatékonyan működnek közre a szociális problémák megelőzésében, megoldásában és az érintettek társadalmi integrációjának az elősegítésében. Felkészültek tanulmányaik mesterképzésben történő folytatására.

Szociálpedagógia SZOCIÁLPEDAGÓGIA a gyermek- és ifjúságvédelemben, Elhelyezkedési lehetőségek: a gyermek- és ifjúságvédelemben, a szociális ellátásban, a speciális szükségletű,sérült,halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket és fiatalokat segítő szolgálatokban, a helyettes- és nevelőszülői hálózatokban, gyermekvédelmi központokban, a családsegítésben, a gyermekjóléti szolgálatokban, a kisebbségi intézményekben, a nevelési-oktatási intézményekben, kollégiumokban, a gyermek és ifjúsági szabadidős és üdülési programokban, a fogyatékossággal élők intézményrendszerében, a bűnmegelőzési és büntetésvégrehajtási intézetekben szociálpedagógiai szakmai munka végzése.

A képzés főbb tantárgyai SZOCIÁLPEDAGÓGIA A képzés főbb tantárgyai Alapozó tárgyak: A szociális professzió alapjai, Pedagógia alapjai, Általános és fejlődéslélektan, Társadalomismereti alapok, Jogi alapok. Szakmai törzstárgyak: Egyéni esetkezelés elmélete és gyakorlata, Közösségi szociális munka, Nevelésszociológia, Filozófia, Etika, Közgazdaságtan, Szociális gondoskodás története, Politológia, Az EU társadalompolitikai rendszere, Drogprevenció, Mentálhigiéné, Szociálpszichológia, Személyiségfejlődés és viselkedési zavarok, Közjog, Magánjog, Európa jog, Szociálpedagógia, Gyógypedagógiai alapismeretek, Kisebbségszociológia, Felnőttképzési alapismeretek, Egészségpedagógia, Intézetben nevelkedő gyermekek pedagógiája, Gyermekvédelmi ismeretek. Társadalomtudományi kutatások

CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ Szociálpedagógia CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ A képzés besorolása: Pedagógusképzés képzési terület, képzési ág: óvodapedagógus, tanító Megszerezhető végzettség: alapfokozat, BA Megszerezhető szakképzettség: Csecsemő és kisgyermeknevelő Képzési idő: 6 félév

CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ Szociálpedagógia CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ A képzés célja Olyan pedagógiai szakemberek képzése, akik megfelelő fejlesztési és nevelési módszereket alkalmaznak az újszülöttkortól a 3 (legfeljebb 5) éves korig terjedő életszakaszban ellátásra szoruló csecsemők és kisgyermekek gondozása és fejlesztése érdekében. Hallgatóink a képzésük során komplex gondozási, pedagógiai, pszichológiai és egészségügyi ismeretek birtokába juthatnak.

CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ Szociálpedagógia CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELŐ A képzés célja Segítik a célzott korosztály: egészséges testi és lelki fejlődését; érzelmi és társas kapcsolataik kialakítását, szocializációját; beszédkészségük és értelmi képességük fejlődését; támogatják a kisgyermekes családok nevelési tevékenységét. Az alapképzést elvégző hallgatók számára lehetőség van tanulmányaikat mesterszakon folytatni.

Közösségszervező alapszak (BA) – Ifjúsági közösségszervező szakirány A szak megnevezése: Közösségszervezés Szakképzettség: Ifjúsági közösségszervező Képzési cél: kulturális, humán, közösségi alapú társadalom- és gazdaság- szervező munkát végző szakemberek képzése, aki el tudják látni művelődési, egyházi, civil, vállalkozói és nonprofit szervezetek, állami vagy önkormányzati intézmények, integrált, többfunkciós szervezetek, intézmények működtetését, képesek helyi, közösségi szinten a művelődés, az ifjúság, a felnőttképzés társadalmi és gazdasági helyzetének fejlesztésével összefüggő állami feladat-ellátást megszervezni, meghatározott intézményszintek esetében azt irányítani. A közösségszervező szakember a közösségi művelődés, az ifjúságsegítés és a humánfejlesztés területén, településeken, intézményekben, szervezetek-ben, közösségekben és a közösségi művelődés, az ifjúsági szolgáltatás, a felnőttképzés különböző színterein közvetlen tervező, szervező, értékelő, irányító ill. animátori, koordinátori munkaköröket, feladatokat lát el.

Közösségszervező alapszak (BA) – Ifjúsági közösségszervező szakirány Emelt szintű érettségi: Egy vizsgatárgyat emelt szinten kell teljesíteni (angol, biológia, francia, magyar nyelv és irodalom, matematika, német, orosz, társadalomismeret, történelem) Idegennyelvi követelmény: egy idegen nyelvből államilag elismert, középfokú (B2), komplex típusú nyelvvizsga, vagy azzal egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél szükséges A képzéshez szakmai gyakorlat társul.

Közösségszervező alapszak (BA) – Ifjúsági közösségszervező szakirány A szakképzettséghez vezető tudományágak, szakterületek, amelyekből a szak felépül: filozófiatörténet, társadalmi ismeretek, nyelvtudomány, irodalomtudomány, kommunikáció, informatika, könyvtárismeret művelődéselmélet- és történet, közművelődés közösségi fejlesztés kultúraközvetítés és ifjúsági kultúra ifjúsági- és humánfejlesztés, felnőttképzés Ijfúságsegítő szakirány (50 kredit) Társadalomtudományi kutatások, Az Eu társadalompolitikai rendszere, Egyéni esetkezelés, Közösségi szociális munka, A tanulás formális és nem formális színterei, Tanácsadás kommunikációs alapja, Multikulturális nevelés, Ifjúságszociológia, Szakmai gyakorlat

Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Kapcsolat: a jelentkezőket érdeklődéssel és tisztelettel várja az oktatói kar nevében: Pedagógia alapszak: Dr. Márton Sára főiskolai tanár marton.sara@nye.hu Szociálpedagógia alapszak: Dr. Baracsi Ágnes főiskolai docens baracsi.agnes@nye.hu Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapszak: Szatmári Ágnes főiskolai tanársegéd szatmari.agnes@nye.hu

DIÁKÉLET SPORT (sokféle testedzési lehetőség, sítábor, lovaglás) KULTÚRA (kiállítások, koncertek, színház) ÖNMŰVELŐDÉS (könyvtár, internet) TUDOMÁNY (önképzőkörök, OTDK) ÖSZTÖNDÍJ PROGRAM TANULMÁNYI KIRÁNDULÁS

ISKOLAI GYAKORLATOK

HALLGATÓINK ÉLETÉBŐL HALLGATÓINK ÉLETÉBŐL

DIÁKÉLET

SZEMINÁRIUMI ÉLETKÉPEK

KÜLFÖLDI TANULMÁNYI ÖSZTÖNDÍJ Erasmus, Campus Mundi, CEEPUS Freemover

Terepgyakorlat

BULI A Nyíregyházi Egyetem nemcsak a tanulásról szól, hanem a hallgatók életéhez a bulik is hozzátartoznak: szakestek, gólyanap, gólyabál, tánc verseny, farsang. FŐHE  Szórakozó helyek : Campus Café, Club Seven, Index.

Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Köszönjük a figyelmet!