BusExpo 2017 Zsámbék, 2017.április 26. Zsákay László György BKV Zrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Advertisements

2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Budapest, május 19.SAJTÓBESZÉLGETÉS. A bliccelők által okozott kárt a fizető utasok szenvedik el.
Béren kívüli jutatások 2012 IVSZ Badak Béla okl.könyvvizsgáló
A közszolgáltatás finanszírozási kérdései Előadó: Dr. Kocsis István vezérigazgató Harkány, február 05.
Budapest, május 5.KOMBIJEGYEK RENDEZVÉNYEKHEZ KAPCSOLÓDÓ JEGYEK A BKV-TÓL Előadó: Priegl Gábor értékesítési igazgató, BKV Zrt.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
Nemzeti Civil Alapprogram 2010-es pályázati év Költségvetés tervezése.
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Fényképes típusismertető Készítette: Ferencz Tamás
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Budapest turisztikai marketingje
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Gazdasági és vagyoni helyzet, gazdálkodás, költségvetés.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
Bolla Tibor vezérigazgató előadása
Vállalkozási feltételek Németországban vállalkozási szerződések teljesítéséhez Koji László elnök Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége 1013.
Kovács Györgyi Budapest Kártya Divízió Vezető BFTK Nonprofit Kft.
XVII. Nemzetközi Közlekedési XVII. Nemzetközi KözlekedésiKonferencia Szeged, Gondolatok a magyarországi fuvarozó vállalkozások helyzetéről,
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
Összehasonlító példák ‏ 2015/2016 II. Dr Lakatos Mária: ADÓZÁS I.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
A magyarországi vasúti jogszabályok aktuális változásai november 30. MVMSZ Dr. Rácz Gábor, NFM.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
Társasági adó 2011, évi változások  Adókulcsváltozás 10% 500 M Ft-ig 19% 500 M Ft felett  Megszűnik a külföldi szervezet társasági adó-kötelezettsége.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI KONFERENCIA KITÖRÉSI PONTOK A KÜLÖNJÁRATI AUTÓBUSZOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSBAN Moderátor: Tóth Mihály független marketing.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
Együttműködésen alapuló gazdaság és társadalomfejlesztés Herpainé Márkus Ágnes Társadalmi Összetartozásért Alapítvány SOPRO hálózat.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Tisóczki Zita XXIII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI KONFERENCIA
Utazási Irodák Speciális Felelősségbiztosítás 2017
Összehasonlító példák
PÉLDÁK.
SZEGÉNYSÉG ÉS A SZEGÉNYEKET ÉRINTŐ NÉHÁNY VÁLTOZTATÁS
A BKV Zrt. pozícionálása
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
„Budapest RETRO” Közlekedés
KÜLÖNJÁRATI SZEKCIÓ Dr. Erdei Bálint Moderátor:
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Bérszámfejtési ismeretek
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
A magán munka-közvetítők és munkaerő kölcsönzők évi tevékenysége
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
SAJTÓBESZÉLGETÉS Budapest, május 19..
A kormány és a szociális partnerek megállapodása a bérek emelésére
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Előadás másolata:

A különjárati autóbuszos személyszállítás gazdaságossági megfontolásai a BKV Zrt.-nél BusExpo 2017 Zsámbék, 2017.április 26. Zsákay László György BKV Zrt. turisztikai divízióvezető

BKV Zrt. Közszolgáltatási tömegközlekedés: autóbusz, trolibusz, metró (+MillFav), villamos (+fogaskerekű), hajó+komp, HÉV Nem közszolgáltatási közlekedés: Budavári Sikló, Zugligeti Libegő, Budapesti Sétajárat, különjárat Munkaerő állomány: 9.161 fő (2017.03.31.) Szellemi: 1.494 fő Egyéb fizikai: 4.033 fő Járművezető: 3.634 fő

Ágazati eredmények a közszolgáltatást végző ágazatok esetében Millió Ft Az összegek a 2014-es és 2015-ös év eredménykimutatásában szereplő adózás előtti eredményeket mutatja be

Ágazati eredmények a Turisztikai Divízió tevékenységei esetében A számok a 2014-es, 2015-ös és 2016-os év eredménykimutatásában szereplő adózás előtti eredményeket reprezentálják

A Sikló és a Libegő utasszámainak alakulása az elmúlt 3 évben 2014. (ezer fő) 2015. 2016. Budavári Sikló 637 754 Zugligeti Libegő 199 175 216

A Turisztikai Divízió non-public hajózási bevételei az elmúlt években mFt Tárgyi eszközök bérbeadásából származó bevételek (hajó, ponton, ingatlan, szerszám bérbeadása, alkalmi kikötések bevételei)

A BKV Zrt. különjárati árképzési rendszere A BKV járműveit és szolgáltatásait különjárati üzemben is kínálja, általánosan költségalapú az árképzés. A 2016/17-ben érvényes díjtáblázat: AUTÓBUSZ TROLIBUSZ (4) SIKLÓ METRÓ (4) Villamos (4) HÉV (4)   Helyi (2) Helyi, Helyközi, Távolsági (1) Külföldi (1) Típus Ft/óra Ft/ félóra Vonal Szóló 25 000 Csúcsidőben 170 000 M1 (3) 60 000 Combino 54 000 H3 90 000 Szóló autóbusz V9900, V9700 GVM 35 000 Csúcsidőn kívül 120 000 Nosztalgia 130 000 Csatolt Ganz H6 MFAV (3) Ft / km 1 100 295 * IK435/MAN 45 000 Üzemidőn kívül 200.000 M2 (K-Ny) (4) 200 000 Tátra 3-as Szerelvény erősítés Ft / óra 11 000 10 000 ** Nosztalgia Trolibusz (4) Csúcsidő:10.00-18.00-ig M3 (É-D) (4) T5C5/T5C5K Nosztalgia HÉV 210 000 Csúcsidőn kívül: 7:30-11.00-ig min. díj ( 4óra vagy 40km ) 44 000 * min. 250 km/nap/busz ** min. 5 óra/nap/busz ZIU9, 260T 80 000 Csúcsidőn kívül: 18.00-22.00-ig M4 (4) TW6000 Üzemidőn kívül: 22.00-07.30-ig Csuklós autóbusz Renault speciális kialakítású minibusz UAZ sétajárat (4) ICS/KCSV7 HAJÓ (3) IK.180 LIBEGŐ FOGASKEREKŰ (3) 1 200 2 500 Nosztalgia Villamos (4) 30.000-40.000.-Ft/üzemóra ( típustól függően ) + áfa Helyközi (Ft/km) Helyi (Ft/km) Helyi (Ft/óra) 12 000 550* 180 000 FOGASKEREKŰ 85 000 UV, Bengáli 17.500.-Ft/óra+áfa várakozási díj min. díj (4óra vagy 40km) 48 000 100 000 min. fizetendő 4 óra vagy 40 km Csúcsidő:10.00-17.00-ig 95 000 Favázas, Acélvázas * + járulékos költségek (napidíj,útdíj stb.) Nyári időszak: 03.01-10.31-ig Fogaskerekű hétvége, ünnepnap és (1) a díjtétel az utazás járulékos költségeit nem tartalmazza (napidíj, útdíj stb.) Kedvezményes szabad ár (BKV Zrt. dolgozóknak családi eseményekre) (2) munkaszüneti nap (2) Minimum fizetendő 4 óra vagy 40 km (3) minimálisan fizetendő 1 óra Helyi, Helyközi, Távolsági (4) minimálisan fizetendő 2 óra Téli időszak: 11.01-02.28-ig Üzemidőn kívüli közlekedés esetén fizetendő felár : 25% 315 6 000 340 7 000 250 8 000 ÁFA mértéke 27 %

A BKV Zrt. különjárati árképzési rendszere A különjárati rendszerben a díjkalkulációhoz 4 kategóriát különböztet meg a vállalat (1) a díjtételek az utazás járulékos költségeit nem tartalmazzák (napidíj, útdíj stb.)   (2) Minimum fizetendő 4 óra vagy 40 km (3) minimálisan fizetendő 1 óra (4) minimálisan fizetendő 2 óra Üzemidőn kívüli közlekedés esetén fizetendő felár: +25% Az áfa mértéke belföldön: 27 %

A kedvezményadás alapesetei Társasági felelősségvállalás (CSR) A BKK Zrt.-vel közösen szervezett – nonprofit – események (nyílt napok, BusExpo, Múzeumok éjszakája, stb.) Transzferszolgáltatás (a BKV múzeumok között: Deák tér – Szentendre, iskolások eseti szállításai) Sikló-Libegő-Sétajárat jegyösszekapcsolás újfajta kedvezmény A közlekedési társaságok munkavállalói és hozzátartozóik részére (Zugligeti Libegő, Budapesti Sétajárat)

Speciális különjáratok Piaci megrendelés Filmforgatás (főként hajókon, évente párszor a Budavári Siklón, buszokon, villamosokon) Sportesemények (védelmi szervek megrendelései, menekültszállítás, mentesítőjáratok) Speciális megrendelések (pl.: Sikló  esküvői helyszín, hajó  óvodai csoportok, busz  MVGyOSz: jármű-felszállási gyakorlat) Protokolláris szállítások (sikló, hajó, busz, MillFav) Promóciós rendezvények (új járművek/útvonalak átadási rendezvénye, nosztalgia együttműködések (DH, TH)

Árképzés Alapvető szempont a költségek megtérítésén túl némi nyereség realizálása Az árképzés módszertana: utókalkulált adatok alapján egyedi árak típuscsalád egységköltségeire képezett díj (átlagár, pl.: Volvo-buszok) Kedvezményes ár képzése: vezetői jogosultságokhoz igazított díjkedvezmények (vállalati szabályozás) Helyettesítő árképzés (az elvesztett jegybevétel kompenzálásával, pl. a Siklónál, vagy menetjegyek megváltatásával, pl. a Libegőnél)

A BKV különjárati árképzésének rendszere A BKV turistabuszait (1 db 44, 2 db 49, 1 db 51 fős) csoportok számára optimalizálja. Megbízható partnerekkel dolgozunk, de egyre korosabbak a járművek (2002-es beszerzés), emiatt egyre nehezebb sikeres promotálásuk. A VOLVO V9900 és V9700 különjárati buszok díjtételei (áfa nélkül): Helyi, helyközi, távolsági Külföldi Ft / km 299 Ft / óra 10.000 - A díjtáblázat alapján ezek az árak min. 250 km/nap/busz, illetve idő alapú számításnál min. 4 óra/nap/busz teljesítményhez vannak kötve. Benchmark: 1-5 éves buszok: 300-310 Ft/km 7 000-7 500 Ft/óra 5 éves kor felett: 270-280 Ft/km 6 600-7 000 Ft/óra

Különjárati árképzés Önköltségből számított fedezeti pont (gazdasági profit) A korábbi évek tapasztalataiból meghatározzuk a piaccal elfogadtatható árszintet Mutatók: Teljesítményelvárás: Nettó bevétel / teljesített km-re vetítve Eredményképzés: Nettó bevétel / számlázott km alapján ( a min. 250 km, vagy 4 óra számlázandó) Amennyiben az 1 km-re vetített számlázott teljesítmény nagyobb, mint 299 Ft/km, akkor keletkezik Profit

Különjárati árképzés A legnagyobb partnerünk megrendeléseinek teljesítménye és bevételei 2016-ban 2016.év MB.Travel Időszak Telj.km Elsz.km nettó bev. Ft Telj.km alapján 1 km-re jutó Ft Elsz.km alapján 1 km-re jutó Ft I.negyedév 17 040 17 479 5 437 488 319 311   II.negyedév 35 780 38 458 14 185 886 396 369 III.negyedév 31 618 33 397 11 922 105 377 357 IV.negyedév 13 973 15 973 5 705 934 408 1- hó össz.: 98 411 105 307 37 251 413 379 354

Új jogszabályi környezet Érintett európai országok: Németország, Franciaország, Olaszország, Ausztria. Szociális dömping elleni intézkedések: a helyi minimálbér kifizetése a járművezetőnek a külföldi fuvarozó vállalkozások esetén is (kb. 1500 €). 2017. 01.01-től: Az Ausztriába belépő és ott munkát végző gépkocsivezetők számára ugyanazokat a juttatásokat kell biztosítani, mint amit az osztrák munkavállalók is megkapnak. Az Ausztria irányába autót indító vállalkozások legnagyobb terhe az osztrák bér megfizetése mellett a dolgozók kötelező bejelentése, melynek elmulasztásáért több tízezer eurós bírságot is kaphatnak. A bejelentés kabotázsra is kötelező, egyedül az osztrák állomás nélküli tranzit mentesül az előírás alól.

Különjárati turistabuszos flottánk

Reklámok a Budapesti Sétajárat járművein

Újsághirdetés

3 October 2017 www.bkv.hu 18 April 2015

www.programturizmus.hu

Önhirdetés – Köszönöm szépen a figyelmet!