A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Turisztikai szuksegletek
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Bozzay Andrásné főosztályvezető
A szabadidő fogalma.
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A turizmus rendszer környezete
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Turizmusfejlesztési stratégia
TDM Tanfolyam A TDM lényege
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
1458/18 tétel Kiutazási árualapjának közkedvelt desztinációjában váratlanul olyan politikai zavargások történtek, melyek lehetetlenné teszik további csoportok.
Egészségturizmus fogalma
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Vidékfejlesztés, turizmus és az alkotóházak lehetséges kapcsolata
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Minőségbiztosítás a falusi turizmusban
Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesület
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Idegenforgalmi kommunikáció
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Balaton régió turizmusában
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A kulturális turizmus trendjei és a
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Nem mondunk le senkiről – a Sárospataki kistérségben sem! Komplex felzárkóztató programok készítése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben ÁROP /B.
A KERÉKPÁROS A KERÉKPÁROSTURIZMUSLEHETŐSÉGEI és Balatonkenese rekreációs térséggé válása Balatoni kerékpáros turisztikai fejlesztések jó gyakorlatának.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
Természeti erőforrások hasznosítása a turizmusban – Aktív és sport turizmus 2011/2012-es tanév Kiss Róbert tavasz.
A Falusi és agroturizmus multiplikátor szerepe a vidékfejlesztésben Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár Szatmárnémeti szeptember
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Leader program és helyi termék a turisztikában. Helyi termék 76/2011 VM rendelet alapján: – LEADER Helyi Akciócsoport illetékességi területén megtermelt,
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Desztináció-marketing
A határtérség.
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Előadás másolata:

A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017

Turisztikai termék = kínálati halmaz Kereslet igényét kielégítő szolgáltatások. Tartalma: vonzerő + közlekedés + szállás + étkezés + szórakozás + eü + biztonság + bank + kommunikáció

1996. Országos Középtávú Turisztikai Marketingstratégia 36 terméktípus 4 termékcsoportban (wellness, speciális érdeklődés, vízparti üdülés, üzleti utazás) Ekkor még nincs egységes normákon nyugvó elméleti háttér.

A turisztikai termék mikro- és makroszintű értelmezése 4 A modell: Attraction – vonzerő Access – megközelítés Accommodation – elszállásolás Attitude - hozzáállás

Turisztikai termék mikroszinten: egy-egy idegenforgalmi vállalkozás által nyújtott konkrét szolgáltatás vagy szolgáltatáscsomag. Makroszinten: maga az egész desztináció és a turista igényeit kielégítő szolgáltatások összessége. Turisztikai terméknek nevezzük az egy, esetleg több idegenforgalmi vonzerőre alapozott, a vendég igényeinek összességét kielégítő potenciális szolgáltatáshalmazt.

Kinek a dolga a turisztikai termékfejlesztés? 1. állam: ágazatfejlesztési stratégiák és pályázati kiírások 2. régió/megyei önkormányzat, helyi önkormányzat 3. TDM

A turisztikai termékfejlesztés ajánlott szempontjai az UNWTO szerint UNWTO tényezői A tényező befolyása a konkrét turizmusfejlesztési folyamatra 1. Kínálat mozaikosság Szétszórtan, több szolgáltató tudja biztosítani a hatékony termékfejlesztéshez szükséges szolgáltatásokat, ezért a koordináció és integráció fontos. 2. A szolgáltatások egymástól függenek és egymást kiegészítik A termékfejlesztés több turisztikai szolgáltatót is érint közvetlenül. Közvetett hatása még szélesebb. Együttműködés kiemelten fontos, az együttműködés kultúrája fejlesztendő. 3.Kínálat rugalmassága A kereslet bővülését egyes kínálati elemek nem tudják rögtön követni (pl. szállásfejlesztés időigényes).

UNWTO tényezői A tényező befolyása a konkrét turizmusfejlesztési folyamatra 4. Fejlesztés hosszú időt vesz igénybe Előrelátó, hatékony tervezés kell. 5. Valós keresleti előjelzés Fontos az igényfelmérés, piackutatás. Ez teszi megalapozottá a helyes termékfejlesztési munkát. 6. A szolgáltatás egy része megfoghatatlan A termék fejlesztésénél az élményígéretet kell a középpontba állítani, és jól megkülönböztethető, egyedi terméket kell létrehozni. 7. Kereslet árrugalmassága A turisták különösen ár érzékenyek. Nem rongyrázóak, a jó ár–érték arányt preferálják. 8. Szezonalitás A fenntartható turizmus szellemiségével összhangban a szezon kinyújtása a fő cél. 9. A fogyasztó része a turisztikai terméknek Az egész fogadóterület harmóniájára ügyelni kell. 10. Közvetítők szerepe TDM-ek, utazási irodákkal együtt kell működni.

Turisztikai termékek csoportosítása Termék elnevezése: egyértelműen kapcsolható legyen a jól körülírható turisztikai tevékenységhez (pl. lovas, konferencia-, bevásárlóturizmus), vagy a földrajzilag jól körülírható térhez, amely determinálja a kereslet magatartását (városi, falusi, hegyi turizmus, stb.), vagy Egy-egy csoport specifikus piaci szegmenshez (szenior, ifjúsági turizmus). Problémás elnevezés: rendezvény turizmus, hobby turizmus. Helyes megnevezés: kerékpáros turizmus és aktív turizmus. (Ez már termékek egy csoportja.)

Térspecifikus turisztikai termékek A vonzerő és az infra- és szuprastruktúra nagyon kötődik a térhez. Városi turizmus Falusi turizmus Vízparti turizmus Hegyvidéki turizmus Ökoturizmus (mert fókuszban a természetvédelmi terület áll)

Csoportspecifikus turisztikai termékek Csoport: szociális és üzleti megközelítés Ifjúsági (26 évig) Szenior Ifjúsági 1908. cserkész mozgalom megalakulása 1932-től országos egyesület az ifjúsági turizmus összefogására Ifjúsági Szállások Nemzetközi Szövetsége 1969. Woodstock (450 000 résztvevő)

Tevékenységspecifikus turisztikai termékek A motiváció konkrétan a tevékenységre irányul. Aktív (termék csoport) Lovas Kerékpáros Gyalogos Vadász Horgász Bevásárló Szex turizmus

Egészségturizmus Motiváció az egyén egészségi állapotának a megőrzése, javítása. Komplex termék: Egészség megőrzés (wellness) Betegség megelőzés (prevenció) Gyógyítás (terápia) Utókezelés (rehabilitáció) Két alszektor attól függően, hogy a gyógyulás vagy a megelőzés a motiváció. (gyógyturizmus – wellness)

Kulturális Turizmus Motiváció: kulturális értékek megismerése, kulturális élmények szerzése. Fokozottan erősödő motiváció. Egy desztináción belül felértékelődött a kulturális vonzerő. Nagyon sokszínű termék: Városok, épített örökség Kulturális események Fesztiválok Hagyományőrző népi kultúra Vallási emlékek

Új trendek a termékfejlesztésben A kínálat diverzifikálódása Alternatív turizmus erősödése Piac szegmentálása Piaci rések megkeresése (Nish marketing) (Példák a piac szegmentálódására: Kalandturizmus,Katasztrófaturizmus, Pro-poor turizmus, Melegturizmus stb)

Kalandturizmus Cél az adrenalin fokozása, extra izgalmak nyújtása, impulzus váltás. Off road Rafting Kanyoning Trekking Mountain biking

Köszönöm a figyelmet!