Dr. Szilágyi László (Nyíregyház Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

„Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Verbális kommunikáció
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Primer és szekunder kutatás
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Verbális kommunikáció
A kutatási program rövid bemutatása
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Személyiséglélektan I.
Készítette: Magyar Orsolya
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.
Hajléktalanok és társadalom Hajléktalanok és média Szántó Tamás.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
A SZAKDOLGOZAT.
A pszichológia módszerei
Információ, adat, jel, kód
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Korai tehetségnevelés
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
Tanárok továbbképzése – a feladatlapok készítésének módszertana
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Kutatásmódszertani dilemmák
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
,,Szent László”Római Katólikus Gimnázium Készitette:Kurucz Brigitta Kállai Dóra Kállai Dóra Mateoc Teodor-Dávid Mateoc Teodor-Dávid 2011 Február 16.
Zsidó irányzatok, modern értékek BBN-HEB-341.9, BBN-HEB , BMA-HEBD-322.5, BBV , BMVD , BMA-VALD-452:1, BMA-VALD-518:2 Biró Tamás 2015.
Internet a családban Székely Levente –
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
Nagykanizsa július – HEP munkatalálkozók tapasztalatainak összegzése- a szervezetek szemével Közös fellépési lehetőségek a tapasztalok.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
Bevezetés a tudományos kutatás és írás gyakorlatába 2. alkalom október 7.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
Közösségszervezés BA.
A pszichológiai mérés alapjai
folytatott bibliográfia elemzéséről
Dr. Németh Lajos Oktatási Jogok Biztosának Hivatala
Országos Statisztikai Tanács
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
ISKOLA ÉS POLITIKAI SZOCIALIZÁCIÓ
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
egy kiváló tudós gazdag életművéről
Előadás másolata:

Dr. Szilágyi László (Nyíregyház Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium) KUTATÁSMÓDSZERTAN Dr. Szilágyi László (Nyíregyház Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium)

„Nem vagyok különösebben tehetséges, csak szenvedélyesen kíváncsi „Nem vagyok különösebben tehetséges, csak szenvedélyesen kíváncsi.” (Albert Einstein)

Keresni, kutatni, kíváncsinak lenni és szenvedélyesnek lenni…

Az emberismeret és etika érettségi témája (2017) Mindenki celeb?  Válasszon ki a médiában (nyomtatott, elektronikus stb.) megjelent néhány olyan konkrét esetet, amikor a média a szereplők magánéletével foglalkozik! Mutassa be, hogyan jelenik meg a magánélet a nyilvánosság előtt! Mi a média szerepe ebben?  Mérje fel, hogyan vélekednek osztály- vagy iskolatársai a bulvármédiáról!

Társadalomismeret érettségi (2017) Segíthetsz te is!  Ismertesse a szegénység okait, fajtáit, társadalmi hatásait! Mutassa be az egyén és a közösség cselekvési lehetőségeit a szegénység elleni küzdelemben!  Az önkormányzat vagy más szakirányú intézmény segítségével tárja fel, hogy lakókörnyezetében milyen támogatásra szorulók élnek! Szervezzen számukra adománygyűjtő akciót!

Kutatás módszertani részei 1. Előkészületek: ismerni kell a téma előzményeit, tudnunk kell a legújabb eredményekről, meg kell ismernünk a szaknyelvet. 2. Gondolkodás: a feldolgozás, kétkedés szakasza. Merj ellentmondani! 3. A kutatási kérdés megfogalmazása, a hipotézis megfogalmazása, a kutatási terv elkészítése (Kísérlet? Korrelációs módszer? Megfigyelés? Kérdőívek?) 4. Megvalósítás: pl. a kérdőív összeállítása, felvétele, kiértékelése. 5. Kommunikálás: output szakasz, írás: eredmények közlése, bemutatása.

1. Előkészületek - a kutatás anyagai, forrásai szakirodalom: korábbi eredmények és amire következtethetünk a szakirodalomból. Nézd meg a végét! (Bibliográfia, felhasznált irodalom.) http://scholar.google.hu/). Pl.: A magyar bulvármédia kialakulása és ízlésformáló hatása a tinédzserekre és a fiatalokra. Farkas Eszter (2010) MA/MSc, Szegedi Tudományegyetem. Cigány csillagok – Roma sztárok médiareprezentációja. Munk Veronika, Morvay Judit, Szabó Kitti. adat: primer adatokból valamilyen tény (ilyen a tesztfelvétel eredménye). gondolat: saját rögzített gondolataink, kreativitásunk termékei. 1. Előkészületek - a kutatás anyagai, forrásai

3. Hipotézis Etika – bulvármédia: A celebek ismerete, a bulvármédia nézettsége általános a korosztályban. A szülők médiahasználata valójában jobban befolyásolja a tinédzserek médiaszokásait mint a kortársi hatások. Minél többet nézi valaki a bulvármédiát, celebekről szóló filmet, sorozatot (pl Éjjel-nappal Budapest), annál felszínesebb a műveltsége és annál rosszabbak a tanulmányi eredményei.

Út a válaszhoz - a kutatás lehetséges formája, eszköze Megfigyelés: pl Út a válaszhoz - a kutatás lehetséges formája, eszköze Megfigyelés: pl. Közvetlen megfigyelés vagy kérdőíves eljárások Nézed-e a ………sorozatot/ olvasod e a(z)…………magazint? Milyen gyakran? (A kérdőív rákérdezhet a médiaszokásokra és hatásaira.) Mi a véleményed az…..sorozatról/ bulvármédiáról? A szüleid nézik-e, olvassák-e a …….sorozatot/ magazint? Mit gondolsz, hogyan befolyásolja a……..sorozat/ a lap az emberek értékrendjét, gondolkodását? (Rákérdezhet az adott szokás és az általános értékrend összefüggéseire.) Szerinted akik többet néznek …..sorozatból, olvasnak bulvársajtót ők kevésbé műveltek? (Kitérhet a jelenség és a felételezett következmények összefüggéseire.)

3. Hipotézis - egyszerűen Társadalomismeret – a szegénység okai és adománygyűjtés: „A szegénységről maguk az érintettek tehetnek!” A kérdést alapvetően jól kezelik az önkormányzati szervek. A fiatalokat alapvetően nem érdekli a téma. A hajléktalanok, szegények megközelíthetetlenek, maguk sem kérnek segítséget és nem is szívesen beszélnek magukról.

Út a válaszhoz - a kutatás lehetséges formája, eszköze Interjú szakemberekkel. Interjú a rászorultakkal. Iskolában: a kortársi vélemények megismerése. Milyen segítségi formák a leghatékonyabbak?

A lakosság kezdeményezésére Nyíregyháza is csatlakozott az országos szabad fogas akcióhoz

Tudományosság feltételei 1. Objektivitás: a hipotézis igazolása legyen a tárgya a kutatásnak, nem szabad adatokat elhallgatni! A mérés eredménye független a mérést végző személyektől (rendelkezésre állnak az egyértelmű útmutatók, a pontos javítókulcs és az egyértelmű értékelési utasítás) 2. Érvényesség (validitás): valóban azt vizsgálja, ami a tárgya. 3. Megbízhatóság (reliabilitás): egy vizsgálat akkor megbízható, ha megismételhető és ellenőrizhető (többszöri tesztfelvétel ugyanazt az eredményt adja.)

A KUTATÁS ETIKÁJA Minimális kockázat elve: az elvárható kockázat nem lehet nagyobb, mint a mindennapi életben. Informált hozzájárulás elve: a vizsgálatban, tesztfelvételben, kísérletben önként kell részt vennie a személyeknek (a hozzájárulást vissza lehet vonni) Személyiségi jogok elve: a személyekről gyűjtött információt bizalmasan kell kezelni, ahhoz más nem férhet. Jogtisztaság, pontos idézetek és hivatkozás! Más szellemi értékét eltulajdonítani nem szabad! (Plágium). Forrás: Rita L., Richard C. Atkinson: Pszichológia. Bp., Osiris tankönyvek, 1999. 29-35.