Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár tanári mesterképzési szak Vörösné Székely Henriett 2016.június 9.
Tanulmányaim Irinyi János Vegyipari Szakközépiskola, Nyergesújfalu Zsámbéki Tanítóképző Főiskola, Zsámbék ELTE - Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai kar Nyelv és beszédfejlesztő pedagógus - szakvizsga
Az élet egyikünk számára sem könnyű, de nincs semmi baj, ha az embernek van kitartása, s főleg önbizalma. Hinnünk kell, hogy tehetségesek vagyunk valamiben, és azt a valamit bármi áron is el kell érnünk. Marie Curie
jelentősége,megújítása, népszerűsítése Célok, motivációk Szakmai fejlődés - megújulás A természettudományi tárgyak oktatásának jelentősége,megújítása, népszerűsítése
Pedagógiai folyamatok Tanári szerep újragondolása Pedagógiai folyamatok tevékenységek önreflexiók irányítás együtt gondolkodás egységes tudás
Színvonalasabb szakmai munka - új elvárások, új módszerek és munkaformák Kompetencia alapú oktatás - középpontban a közvetlen tapasztalatgyűjtés, gondolkodás, önkifejezés, a kreativitás kibontakoztatása és az önmegvalósítás tevékenykedtetés kooperatív technikák projektek interakció vita, fórum
közös alkotás élménye társadalmi aktivitás - együttes tevékenység kommunikáció, társas kapcsolatok javítása egymás megismerése (elfogadás, tolerancia) problémamegoldás
KÉMIA EMBER ÉS TÁRSADALOM
Közös módszertani alapelvek Műveltségi területek • a tevékenykedtetés (cselekvő részvétel) (kísérlet, megfigyelés) középpontba állítása • a szociális kompetenciák sokirányú fejlesztése • a közösségi élethez, a munka világába való belépéshez szükséges képességek és ismeretek • az aktív részvétel, öntevékenység és a kreativitás biztosítása • a médiumok alkotó használata Műveltségi területek 1.Magyar nyelv és irodalom 2.Idegen nyelvek 3.Matematika 4.Ember és társadalom 5.Ember és természet 6. Földünk – környezetünk 7. Művészetek 8. Informatika 9. Életvitel és gyakorlat 10. Testnevelés és sport
Legfontosabb fejlesztési feladatok: Ember és társadalom Természettudományos nevelés A személyiségi és emberi jogok, erkölcsi értékek A nemzettudat és állampolgári ismeretek A társadalmi igazságosság, méltányosság és szolidaritás A társadalmi, gazdasági problémák iránti érzékenység Fenntarthatóság, környezettudatosság Felelősségvállalás másokért Médiatudatosságra nevelés Más kultúrák megismerése és elfogadása A demokratikus intézményrendszer Pályaorientáció egyenlő bánásmód, esélyegyenlőség társadalomtudományi szemlélet és gondolkodás ismeretszerzés, tájékozódás módszerei tudományos megismerés legelemibb eljárásai hipotézisalkotás megfigyelések és kísérletek tervezése problémamegoldás elemi műveletei a mindennapokból ismert mennyiségek tudatos használata,mérés tapasztalatok szóban, írásban való megfogalmazása kapcsolódás a természetes és mesterséges környezethez, a műszaki fejlődéshez , fenntarthatósághoz
Amit kaptam, amiben fejlődtem: szakmai tudás Folyamatos képzés, önképzés, a szakmai fejlődésben való elkötelezettség, önművelés igénye. A tanulásmódszertan terén új ismeretekkel, és szakmai nyelvvel gazdagodtam. Pedagógiai folyamatok tervezése Képesség a tanulási folyamat szervezésére, irányítására.
szemléletmód A tanulók gyakran virtuális világban élnek az emberi kapcsolatok ellaposodnak Szociális kompetenciák fejlesztése Tanár – diák kapcsolat újraformálása tudományos – technikai fejlődés tanulók és a természet között szakadék keletkezik a nevelés során környezetünk megismerésére, védelme
módszertan Pedagógia- pszichológia: – gyakorlatközpontú foglalkozások – kollégák tapasztalatai A legoptimálisabb módszerek és korszerű eszközök megismerése, megválasztása és használata Mikrotanítások tapasztalatai Tanítási gyakorlatok - hospitálások – reflexiók - önreflexiók
Tanítási gyakorlat Az elméleti tudás alkalmazása – óratervek, óravázlatok, hospitálási jegyzőkönyvek, feladatlapok Ismerkedés a középiskolás korosztállyal Tapasztalatszerzés – visszajelzés - értékelés
iskolai tudás tartószerkezete ismeretközvetítés képességfejlesztés tehetséggondozás tantárgyakon belüli és közötti tartalmi összefüggések
SZERETEM , MERT ÉRDEKEL !