Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Ezt egy életen át kell játszani”
Advertisements

„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Kovács Október Budapest, február.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Pedagógus értékelési rendszer
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár tanári mesterképzési szak Vörösné Székely Henriett 2016.június 9.

Tanulmányaim Irinyi János Vegyipari Szakközépiskola, Nyergesújfalu Zsámbéki Tanítóképző Főiskola, Zsámbék ELTE - Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai kar Nyelv és beszédfejlesztő pedagógus - szakvizsga

Az élet egyikünk számára sem könnyű, de nincs semmi baj, ha az embernek van kitartása, s főleg önbizalma. Hinnünk kell, hogy tehetségesek vagyunk valamiben, és azt a valamit bármi áron is el kell érnünk. Marie Curie

jelentősége,megújítása, népszerűsítése Célok, motivációk Szakmai fejlődés - megújulás A természettudományi tárgyak oktatásának jelentősége,megújítása, népszerűsítése

Pedagógiai folyamatok Tanári szerep újragondolása Pedagógiai folyamatok tevékenységek önreflexiók irányítás együtt gondolkodás egységes tudás

Színvonalasabb szakmai munka - új elvárások, új módszerek és munkaformák Kompetencia alapú oktatás - középpontban a közvetlen tapasztalatgyűjtés, gondolkodás, önkifejezés, a kreativitás kibontakoztatása és az önmegvalósítás tevékenykedtetés kooperatív technikák projektek interakció vita, fórum

közös alkotás élménye társadalmi aktivitás - együttes tevékenység kommunikáció, társas kapcsolatok javítása egymás megismerése (elfogadás, tolerancia) problémamegoldás

KÉMIA EMBER ÉS TÁRSADALOM

Közös módszertani alapelvek Műveltségi területek • a tevékenykedtetés (cselekvő részvétel) (kísérlet, megfigyelés) középpontba állítása • a szociális kompetenciák sokirányú fejlesztése • a közösségi élethez, a munka világába való belépéshez szükséges képességek és ismeretek • az aktív részvétel, öntevékenység és a kreativitás biztosítása • a médiumok alkotó használata Műveltségi területek 1.Magyar nyelv és irodalom 2.Idegen nyelvek 3.Matematika 4.Ember és társadalom 5.Ember és természet 6. Földünk – környezetünk 7. Művészetek 8. Informatika 9. Életvitel és gyakorlat 10. Testnevelés és sport

Legfontosabb fejlesztési feladatok: Ember és társadalom Természettudományos nevelés A személyiségi és emberi jogok, erkölcsi értékek A nemzettudat és állampolgári ismeretek A társadalmi igazságosság, méltányosság és szolidaritás A társadalmi, gazdasági problémák iránti érzékenység Fenntarthatóság, környezettudatosság Felelősségvállalás másokért Médiatudatosságra nevelés Más kultúrák megismerése és elfogadása A demokratikus intézményrendszer Pályaorientáció egyenlő bánásmód, esélyegyenlőség társadalomtudományi szemlélet és gondolkodás ismeretszerzés, tájékozódás módszerei tudományos megismerés legelemibb eljárásai hipotézisalkotás megfigyelések és kísérletek tervezése problémamegoldás elemi műveletei a mindennapokból ismert mennyiségek tudatos használata,mérés tapasztalatok szóban, írásban való megfogalmazása kapcsolódás a természetes és mesterséges környezethez, a műszaki fejlődéshez , fenntarthatósághoz

Amit kaptam, amiben fejlődtem: szakmai tudás Folyamatos képzés, önképzés, a szakmai fejlődésben való elkötelezettség, önművelés igénye. A tanulásmódszertan terén új ismeretekkel, és szakmai nyelvvel gazdagodtam. Pedagógiai folyamatok tervezése Képesség a tanulási folyamat szervezésére, irányítására.

szemléletmód A tanulók gyakran virtuális világban élnek az emberi kapcsolatok ellaposodnak Szociális kompetenciák fejlesztése Tanár – diák kapcsolat újraformálása tudományos – technikai fejlődés tanulók és a természet között szakadék keletkezik a nevelés során környezetünk megismerésére, védelme

módszertan Pedagógia- pszichológia: – gyakorlatközpontú foglalkozások – kollégák tapasztalatai A legoptimálisabb módszerek és korszerű eszközök megismerése, megválasztása és használata Mikrotanítások tapasztalatai Tanítási gyakorlatok - hospitálások – reflexiók - önreflexiók

Tanítási gyakorlat Az elméleti tudás alkalmazása – óratervek, óravázlatok, hospitálási jegyzőkönyvek, feladatlapok Ismerkedés a középiskolás korosztállyal Tapasztalatszerzés – visszajelzés - értékelés

iskolai tudás tartószerkezete ismeretközvetítés képességfejlesztés tehetséggondozás tantárgyakon belüli és közötti tartalmi összefüggések

SZERETEM , MERT ÉRDEKEL !