A kutatás célja ● Közvetlen cél: A 8-14 éves korosztály megismerése mindennapi életmódjuk, kommunikációs és médiafogyasztási gyakorlatuk, fogyasztói viselkedésük.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Vélemények a tehetségről
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Professzionális iskolai kutatások
A gyerekek médiahasználat szokásai és annak változása Magyarországon
„Alapozni a középiskolás években kell” Hatékony kommunikációs stratégia a célcsoportban Sáfrány Zsuzsanna Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia 2006.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
A magyar háztartások fizetési szokásai
A nevelés stílusa.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Közösségi portálok használata
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
SZEMÉLYZETI MARKETING
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
A legerősebb magyarországi márkák április 1-én A Braun& Partners és a Gfk Hungária által készített országos reprezentatív mintán elvégzett kutatás.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
A tanulói jelentés.
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Marketing információs
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
15-25 évesek a Nemzeti Médiaanalízis tükrében „Minden mérhető” szeptember 24.FISZ Konferencia.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Gui Angéla Egészségkommunikációs Központ vezető Budapest, szeptember 29. Új megközelítés a viselkedésváltoztatáshoz: Egészségstílushoz illesztett.
TÁMOP A-14/ „TIE”-KUTATÁSOK DECEMBER ZALAEGERSZEG.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
– Letölthető változat –
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A kutatási program leírása
Retailtainment.
Top 20 termékosztály – január
Az online marketing legújabb generációja
Az egymillió darabos piac
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Top 20 termékosztály – június
Free Association Research Kft.
Generációk - kultúrák : információszolgáltatás A - Z-ig
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

A kutatás célja ● Közvetlen cél: A 8-14 éves korosztály megismerése mindennapi életmódjuk, kommunikációs és médiafogyasztási gyakorlatuk, fogyasztói viselkedésük mentén. ● Hiánypótlás

Módszertani alapok Kvalitatív szakasz: ●Cél: kérdőíves megkérdezés megalapozása (pl. kérdések, témák relevanciája, szóhasználat) ●Módszer: ●8-10 évesek: 6 páros interjú (közeli barátok) ●11-12 évesek: 8 egyéni mélyinterjú (4 fiú, 4 lány) ●13-14 évesek: 8 egyéni mélyinterjú (4 fiú, 4 lány) Kvantitatív szakasz: ●Célcsoport: 8-14 évesek ●Minta: országos reprezentatív ●Mintanagyság: 2000 fő ●Adatfelvételi módszer: CAPI (laptop) ●Gyerek+szülő kérdőív, kommunikációs napló

Vizsgált témakörök ●Érdeklődési területek ●Kommunikációs csatornák ●Médiafogyasztási szokások, attitűdök ●Kedvenc médiumok ●Szülői kontroll ●Társas kapcsolatok és kommunikáció ●Kommunikációs szegmensek ●Időmérleg, párhuzamos médiafogyasztás ●Kedvenc zenei stílus ●Fogyasztási és vásárlási attitűd, magatartás ●Zsebpénz/havi pénzköltés ●Pénzgyűjtés, megtakarítás ●Részvétel pénzügyi döntésekben ●Reklámattitűd ●Márkaismeret, márkaértékelés ●Pszichografikus jellemzők ●Szocio-demográfiai jellemzők

Eredmények

12-14 évesek 8-11 évesek június 30.6 Releváns témák és információforrások A spontán említett, érdeklődésre számot tartó témák, valamint a releváns információforrások TÉMA Állatok Autók Sport Játék Filmek mobiltelefon INFORMÁCIÓ FORRÁSTÉMAINFORMÁCIÓ FORRÁS „Engem minden játék érdekel, legó robotokat össze kell épiteni minden fajtának van valami képessége. Mindig megkérdezem az Ákost a legjobb haverom.” Szülők Barátok Osztálytársak Könyvek Tévé Iskola Sport Divat Számítógép Celebek ‘Csajozás/pasizás’ Pletykák Zene Filmek „Sztárpletykák érdekelnek a legjobban, a Bravo Girl a kedvenc újságom, abban minden benne van, amire kíváncsi vagyok..” Barátok Osztálytársak Újságok Tévé Internet Könyvek szülők

LapokEmlítések száma Bravo250 Popcorn130 Képes Sport120 IM80 „sportújság”80 RádióállomásEmlítések száma Danubius440 Sláger230 Rádió1150 Juventus90 Roxy50 Kedvenc médiumok TOP 5 WebsiteEmlítések száma startlap380 myvip230 iwiw170 youtube120 google100 TV-csatornaEmlítések száma RTL Klub700 Jetix460 TV2440 Minimax320 Viva300

2017. június 30.8 Médiatípusok megítélése %

2017. június 30.9 Függőség

Példaképek Említések száma Nincs példaképe937 Szülő (apa, anya)446 Sportoló külföldi174 Híresség külföldi161 Családtag egyéb80 Híresség magyar74 Sportoló magyar27 Barát, barátnő, osztálytárs20 Tanár (edző, nevelő, oktató)18 Példaképek Említések száma Christiano Ronaldo37 Ronaldo19 L.L.Junior18 Rihanna16 Ronaldinho15 Avril Lavigne11 50cent (rapper)11 David Beckham8 Vanessa Hudgens6 Shakira6 Kimi Raikonnen6 Példaképek KategóriákKonkrét név

A gyerekek vásárlóereje ●Saját pénzköltés ●Németország, 2008: ●Évi 6 milliárd euro gyerekkézen ●Egyre nagyobb szabadság a pénzköltésben ●Egyre fogékonyabbak a márkák, a státusszimbólumok iránt ●A családi vásárlásokra való hatásuk ●USA, 2006: ●az élelmiszervásárlások 77%-ára ●A gépkocsivásárlások 54-63%-ára És mi a helyzet itthon?

A gyerekek vásárlóereje ●Saját pénzköltés: (Zsebpénz és az a pénz, amit külön kérésre kapnak valamire a szülőtől) ●Havonta fejenként átlagosan Ft ●A teljes populáció létszáma fő ●A 8-14 évesek évente mintegy 33 milliárd Ft felett rendelkeznek! ●Ehhez hozzáadódik a családi vásárlásokba való beleszólás

Márkaismeret GyorséttermekSpontán ismertség Támogatott ismertség Teljes ismertség McDonald’s Burger King Pizza Hut KFC91524 Subway4812

2017. június Vásárlói tudatosság

„A márka a minőséget is jelenti. Egy Nike cipő az minőség, Ha ránézek egy Puma cuccra akkor látszik, hogy az minőség.” „Cipőben fontos a márka. Adidas, Nike. Azért fontos mert ebben nem lesz büdös az ember lába.” „Fontos mert ha kínai márka az könnyen tönkre megy. Azok nem olyan szép ruhák. Nem is érdemes bemenni ezekbe a boltokba. A márkás üzeltekben jó minőséget árulnak..” „Én szeretem a márkás dolgokat, mert az tetszik, meg azt mások is megnézik.” Vásárlói tudatosság