A SELMECBÁNYAI HAGYOMÁNYŐRZÉS, MINT SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS Kovács Nikolett Andragógia III. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZELLEMEK Itt vannak körülöttünk… Nem hiszed???
Advertisements

A küzdősportok, szűkebb értelemben a kyokushin karate szociális kapcsolatokat fejlesztő hatása a gyermekekre
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe el kell tőle búcsúznod?
Érintés.
Vélemények a tehetségről
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A tudatos élet alapelvei
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
A TISZTELET RELÁCIÓI ÉS HATÁSA ÉLETÜNKRE
Párválasztásról alkotott vélemények főiskolás hallgatók körében Konzulens tanár: Szabó Sándorné Dr. Főiskolai Docens Készítette: Cselényi Nikolett Andragógia,
Zsikazsu Emlékkönyve.
Közösségi portálok használata
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
Mit tennél, ha minden egyes alkalommal, amikor szerelmes leszel valakibe... el kellene tőle búcsúznod?
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Az üzleti élet illuzionistái „Csak a cégemet figyeljék, mert csalok!” december 3. Dr. Csorbai Hajnalka – stratégiai igazgató, Opten Informatikai.
Computeres látás építőmérnöki és középiskolás szemmel Magyar Tudomány Ünnepe, Baja, november 16. Computeres látás építőmérnöki és középiskolás.
Fiatalok politikai szocializációja - közösségekben való részvétel Bognár Adrienn PTE - BTK Szociológia Tanszék.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
A tanatológia oktatásának kihívásai
Egyik évben legjobb barátok lehettek,
Nevelés és nevelői attitűdök
TANULÓI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztés keretében án kitöltött tanulói kérdőívek kiértékelése.
Minden lépés, minden szó Legyen tiszta, mint a hó, ahol járok Te legyél az út!
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
1 „Hogy életünk is fenntartható legyen” FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS Dunaújvárosban Környezetvédelmi témájú internetes vetélkedősorozat A Dunaújvárosi Főiskola.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Kutatásmódszertani dilemmák
Társ a tanulásban. Marketingterv létrehozása 1. szakasz: Piaci verseny.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Pedagógus értékelési rendszer
„teljesen elégő áldozat”
A Közösségi munka. Élmények,Tapasztalatok Első benyomások Első benyomások Hogyan tovább? Hogyan tovább? Végösszegzés.
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Győzelem a veszteség fájdalma felett. Amikor az oklahomai bombarobbantás áldozatainak családtagjai azt kérdezték Billy Grahamtől: „Miért hagyta Isten,
A bankok reagálása a válság okozta intézkedésekre, kontra ügyfelek Lábos Nikolett Gabriella Konzulens: Csányi Tamás Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél.
DP - acéllemez ellenállás ponthegesztése Készítette: Rózsahegyi Richárd III. éves gépészmérnök hallgató Konzulens: Dr. Palotás Béla Főiskolai tanár 2014.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
A Cserkészet és a Hagyomány- őrzés Nevelésre Gyakorolt Hatásai.
IBD betegek életminőségét befolyásoló objektív és szubjektív körülmények felmérése Június MCBBE egyesület beteg tagjai között végzett kérdőíves felmérés.
Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” FIATALOKAT ÉRINTŐ GAZDASÁGI-SZOCIÁLIS VÁLTOZÁSOK ÉS PROBLÉMÁK -A legújabb generációk.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Radioaktív sugárzás mindennapjainkban
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
Harmatozzatok égi magasok
Koncz Nikolett Andragógia II. évfolyam Konzulens: dr. Szegál Borisz
Áldozatkész szolgálat János 12,20-26
Agresszív magatartásformák a közoktatási intézményekben
Évközi 26. vasárnap Október 1. – „A” év.
Miért a BME? Sárosi Dávid E26KX5 Sárosi Dávid.
Miért válaszottam a BME-VIK-et?
ÉTELEK A BIBLIA KORÁBAN
SUSANNEK VOLT EGY ÁLMA…
A 8. parancsolat Ne lopj! (2Móz 20,15).
Előadás másolata:

A SELMECBÁNYAI HAGYOMÁNYŐRZÉS, MINT SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS Kovács Nikolett Andragógia III. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

A selmecbányai hagyományőrzésről régen Története Akadémia Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

A selmecbányai hagyományőrzésről régen Beavatás régen bALEK FIRMA viszony kialakulása Testvér intézmények Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

A selmecbányai hagyományőrzésről most Manapság Dunaújvárosban Okítások, Daltanok Beavatás Szakestélyek Valétálás Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

A selmecbányai hagyományőrzésről Beavatás Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

A selmecbányai hagyományőrzésről Beavatás Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

A selmecbányai hagyományőrzésről Valétálás Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Kutatás a hagyományőrzés hatásairól A kérdőíves kutatásomat két csoportra osztottam a vizsgált populáció szerint: -Hagyományőrzők -Nem megkeresztelkedett hallatók (50-50 fő, 17 kérdés) Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Kutatás elemzés 1. kérdőív Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Kutatás elemzés 1.kérdőív Mit nyertél, vesztettél a hagyományőrzéssel? Mit tanultál az elmúlt években, amit bármikor az életben is hasznodra tudsz fordítani? Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Kutatás elemzés 1. kérdőív Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Kutatás elemzés 1. kérdőív Mi az az egy szó, ami az első évtől mostanáig a viselkedésedet meghatározta? Ebből is látható mit gondolnak magukról a hallgatók, miben fejlődtek a minimum két év alatt, amit a főiskolán eltöltöttek, tisztelet, összetartás, kitartás csak, hogy néhányat felsoroljak a leírtakból. Úgy gondolom mindenképp fontos és nem elhanyagolható, hogy egy azon dolog mennyi mindent jelenthet ötven különböző embernek, mennyit tanulunk, fejlődünk egy azon környezetben. Véleményem szerint igen pozitív a főiskolás hagyományőrzés nevelő irányzata Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Kutatás elemzés 2. kérdőív Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Kutatás elemzés 2. kérdőív Ha te megkeresztelkedsz mi változott volna veled véleményed szerint? Ez a kérdés nyitott volt ezért igen sokrétű válasz született. Tizenhét olyan választ kaptam, hogy semmi nem változott volna velük, ha megkeresztelkednek, akkor sem. Többen fejtegették azt, hogy valószínűleg szélesebb kapcsolati hálóval rendelkeznének, és több barátjuk is lenne és sokkal több segítséget kapnának a tanulásban és a feladataik megoldásában is és befogadná őket a közösség. Ilyen fajta választ tizenhat hallgató írt meg. A főiskolán tartandó rendezvényeink hasznosságát és jó hangulatát hiányolják a mostani hallgatói életükből többen, mivel ezek a rendezvények java része nem látogatható csak hagyományőrzőként így úgy gondolták néhányan, hogy az élményeik száma gyarapodott volna, hagyományőrzőként. Egy két hallgató úgy gondolja több önbizalmat és nagyobb magabiztosságot nyert volna, jobb kiállást kapott volna ettől az egésztől. Néhányan úgy gondolják, hogy ők is egy agymosó szekta tagjává váltak volna, ha csatlakoznak és semmi idejük nem maradt volna másra. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Kutatás elemzés 2. kérdőív Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Kutatás elemzés 2. kérdőív Ha észleltél változást a környezetedben lévő hallgató társaid közül mi az az egy szó, amivel jellemeznéd őket? Itt, megtalálhatók azok a válaszok, amiket a hallgatótársaink rólunk hagyományőrzőkről általánosságban gondolnak. Van benne pozitív és negatív dolog is egyaránt, ami véleményem szerint igen fontos és gyakran előforduló az az összetartás, remek dolog hogy a ’’kívülállók’’ meglátása szerint ez a fő ismérvünk. Sajnálatos módon a beképzeltség is igen gyakori megjelenő jellemvonás, amit észrevettek rajtunk, sajnálatos módon a csoportokra osztódás következtében gyakran tűnhetünk beképzeltnek, mert a főiskolai életük a hagyományőrzés köré épül java részt, ők a barátaink, a társaink, a mentoraink, gyakran esünk olyan hibába, hogy a körülöttünk lévő embereket, akik nem tartoznak, közén elfelejtjük, átlépünk rajtuk. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Összegzés Azt gondolom, hogy a kutatásom bizonyítást nyert az az állításom, hogy a Selmecbányai Hagyományőrzésnek van személyiség fejlesztő hatása. Több szempontból is, persze nemcsak pozitív oldala van, hanem negatív hatása is, de összességében azt érzem, saját magunkra nézve pozitív változások mentek végbe a viselkedésünkben. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”

Köszönöm a figyelmet! Jó Szerencsét! Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ”