Együttműködésen alapuló gazdaság és társadalomfejlesztés Herpainé Márkus Ágnes Társadalmi Összetartozásért Alapítvány SOPRO hálózat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Balatonvilágos november 10.
Advertisements

Tömeges elbocsátások, segélyezési plafon KORÓZS LAJOS ELNÖKSÉGI TAG.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
MTA Regionális Kutatások Központja Vidéki alternatívák – segély és/vagy munka? Dr. Balcsók István tudományos munkatárs MTA RKK ATI Debreceni Osztály.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
1 Foglalkoztatási paktumok helyzete Magyarországon, jó gyakorlatok Örkény június 24.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Construma április 14. Dr. Maráczi Zsolt Otthonteremtési Program Javaslat Társaság a Lakásépítésért Egyesület 1/16.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Siófok szeptember 17.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A SZEGÉNYSÉG ÉS KIREKESZTÉS VÁLTOZÁSA, 2001–2006 Ferge Zsuzsa beszámolója MTA MEH 2006–2007-ben végzett stratégiai kutatások eredményeit bemutató ülésszak.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Segélyezési rendszer átalakítása
GKI Zrt., Az alacsony foglalkoztatási ráta okai, a foglalkoztatás bővítésének gazdaságpolitikai összefüggései Független Szakszervezetek Demokratikus.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A Regionális Munkaügyi Tanácsok foglalkoztatási paktumokban való részvételi lehetőségei Balatonvilágos
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
Szektorok közötti együttműködések
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Modell program a szociális és gyermekjóléti alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására Dunaújvárosban TÁMOP / Kedvezményezett:
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Társadalomszerkezet és gazdasági fejlődés Magyarországon Dr. Pogátsa Zoltán Nyugat-Magyarországi Egyetem.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
„LEGYEN JOBB A GYERMEKEKNEK” NEMZETI STRATÉGIA TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Budapest, június 7.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Óbuda-Békásmegyer évi költségvetése. Adatforrás: III. ker. önkormányzat.
1 A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009 Szűcs Erika július 16. Miskolc.
Társadalmilag felelős működések különböző színterei a nonprofit, forprofit és állami, önkormányzati szektorban Herpainé Márkus Ágnes, igazgató Társadalmi.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Kormányszóvivői Iroda Cselekedni most és mindenkiért Adatok és tények a Medgyessy-kormány egy évéről május 24.
„Honnan jövünk? - Hová megyünk?” - Dunaújváros és a Római városrész
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Fenntartható térség Mi közünk lehet a fenntarthatósághoz
TOP vas megyei aktualitásai
SZEGÉNYSÉG ÉS A SZEGÉNYEKET ÉRINTŐ NÉHÁNY VÁLTOZTATÁS
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
„Út a munkához” program tapasztalatai
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Területi alapú célzás a szociálpolitikában
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Út a munkához program Pécs
A BÁCSALMÁSI ÖNKORMÁNYZATI KÖZSZOLGÁLTATÁSI KÖZHASZNÚ NONPROFIT KFT
Aktivitás, közfoglalkoztatás, esélyek Budapesten Kulinyi Márton
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Töréspont Stratégiai Alapítvány
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

Együttműködésen alapuló gazdaság és társadalomfejlesztés Herpainé Márkus Ágnes Társadalmi Összetartozásért Alapítvány SOPRO hálózat

Tények Minimálbér 2013-ban: 64ezer Ft (bruttó 98) Átlagkereset 2013-ban: 105ezer Ft Létminimum (csak élelmiszer!) 93ezer Ft Medián jövedelem: kb 135ezer Ft Medián jövedelem 60%-a: kb 80ezer Ft Medián jövedelem 60%-a alatt élők száma 2012-ben: 1,7 millió fő

További tények Közmunkás bér: bruttó – Ft, ami megfelel nettó bérként 49 ezer illetve 63 ezer Ft-nak Rendszeres szociális segély: 44ezer Ft/család! Foglalkoztatást helyettesítő támogatás: Ft/hó Családi pótlék: egy gyerek: 12eFt/hó, 3< gyerek: 16eFt/hó/gyerek

Még mindig tények Népesség: 9,98 millió fő (gyerek 1,4m, 60 felett: 2,4m) Száz aktív korúra: 23 gyerek és 37 idős Aktív korú: 6,2 millió fő (14-60 évig) Foglalkoztatottak száma: 3,99 millió fő Regisztrált álláskereső: 0,497 millió fő Ellátatlan állástalanok száma: kb félmillió fő Közmunkások száma: 0,289 millió fő

Adottságok... Ma Magyarországon a szociális szabályozás értelmében csupán 4,5 millió ember él azon a kb. 60 településen, ahol a szociális alapszolgáltatások teljes körét kötelező biztosítani az önkormányzatoknak A szociális szolgáltatások szegregáltak/nak A civil szervezetek pályázatfüggőek, és ezért gyakran nem a problémákra a válaszokat, hanem a pályázati kiírásokat keresik A szociális gazdaságot sokan azonosítják a szociális ágazat bevételeket hozó tevékenységeivel

Csak a gazdaság fejlesztése megoldás? Mítosz: A gazdaság fejlődése, a GDP növekedése csökkenti a szegénységet. Tény: Évtizedek óta nem csökken a szegények leszakadása Európában, miközben a GDP nőtt

A külső fejlesztési források megoldják... Mítosz: Eu-s források és banki hitelek megoldják a gazdaság fejlesztését. Tény: Nem javult a gazdaság helyzete a és as forrásoktól

Miért nem jó irányok? Mert nem veszik figyelembe, hogy közös érdekünk, hogy jobb legyen Mert nem építenek az együttműködésre Mert a piactól várják a megoldást, miközben a piaci szereplők számára a legfontosabb a saját profitjuk

Lehet-e más irány? Közgazdászok is tudják: igen. (90-es évek óta Nobel díjak: jóléti közgazdaságtan, kooperáció és verseny, munkaerőpiac hatékonysága, stb. témákban) A gazdaság és társadalom viszonyának újragondolása...

Miért éri meg? Morális okokból: helyesen cselekszünk Lelki okokból: jobbak vagyunk és jobban érezzük magunkat Gazdasági megfontolásból: szélesebb partneri kör – bővülő piac Stratégiai okokból: külső források

Miért éri meg a szervezetnek piaci kapcsolatokat építeni? Fejlődés, összeszedettebb működés Függetlenedés Ezáltal saját célkitűzés követése Bővülő kapcsolatrendszer Új gondolkodásmód Biztonság és eredményesség fokozódása

Milyen konkrét lehetőségeket kínálunk? Térségi foglalkoztatási paktumok: Átlátható közelségben működő cégek, önkormányzatok, civilek együttműködése SoPro hálózat: közvetítés konkrét közös munkák kapcsán

Paktum és SoPro hálózat összekapcsolása Paktum: stratégiaibb jellegű SoPro: konkrét piacbővítés lehetősége SoPro és Paktum partnerségek: ➔ Szélesebb együttműködői kör ➔ Több potenciális piaci partner ➔ Valódi fejlődési lehetőség térségeknek ➔ Nonprofitok „életre keltése” a piacon

A SoPro és a paktumhálózatok lehetőséget kínálnak ezekre az együttműködésekre. Várjuk Önöket! Köszönöm a figyelmet.