A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A TELEPÜLÉSI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS MINIMUM KÖVETELMÉNYEI
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Természettudományok fizika, kémia, biológia Céljaink  Szemléletformálás (tanórán és azon kívül is)  Gyakorlatias tudás  Egyéni tehetséggondozás  Felkészítés.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Könyvtárhasználati verseny
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Szimulációs programok a tehetséggondozásban Számítógépes feladatok az Országos Szilárd Leó Fizikaversenyeken.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Tehetségek segítése a természettudományok területén
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Exponenciális és logaritmikus függvények ábrázolása
Számítógépes algebrai problémák a geodéziában
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
A számítástechnika és informatika tárgya
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Hálózati Biológia A sejt funkcionális működésének megértése.
Szeretet, türelem, tolerancia
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Gazdasági ismeretek.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Egytényezős variancia-analízis
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
Kvantitatív módszerek
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Fizikai paraméterek változása a fokhagyma kihajtása során Készítette: Muha Viktória IV. évfolyam SZIE Élelmiszertudományi Kar Konzulensek: Dr. Felföldi.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Várhatóértékre vonatkozó próbák
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Nem minden az aminek látszik…
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
NJSzT Nemes Tihamér Országos Középiskolai Sámítástechnikai Tanulmányi Verseny.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
A Lantegi munkaképesség- mérő módszer Schenk Lászlóné
A verseny helyszíne a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI, Százhalombatta.
„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Érettségi élő idegen nyelv
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Kiváltott agyi jelek informatikai feldolgozása 2016
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
A fizika mint természettudomány
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – HoReCa Téged keresünk, ha rendelkezel:
Az előadás témája: DIGITÁLIA: Ahogy egyre jobban öregszem...
Értékesítési képviselő – HoReCa
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
Készítette: Pető István Szent István Egyetem
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
A statisztika tanításának aktuális kérdései, továbblépési lehetőségek - egy pilot felmérés eredményei Jánvári Zsuzsanna, Szerb Antal Gimnázium Rátz László.
Előadás másolata:

A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad

2004: az ötlet 2005: a fizika nemzetközi éve az első verseny (51 résztvevő, 21 dolgozat) az első verseny (51 résztvevő, 21 dolgozat) 2007: nemzetközi részvétel 2008: bekerül a tanügy-minisztérium versenynaptárába 2009: megjelenik az első könyv 2010: 74 résztvevő, 34 dolgozat, megjelenik a második könyv megjelenik a második könyv A verseny története

Mit tartalmaz a jelen dolgozat ? bemutatja a verseny 6 éve alatt szerzett tapasztalatokat, bemutatja a verseny 6 éve alatt szerzett tapasztalatokat, bemutatja a tételek összeállításánál követett alapelveket, bemutatja a tételek összeállításánál követett alapelveket, a versenyzők eredményeinek statisztikai feldolgozását a versenyzők eredményeinek statisztikai feldolgozását a verseny távlati kilátásait. a verseny távlati kilátásait.

Károly József Irenaeus - született 1854 március 6.-án , a nagyváradi premontrei gimnázium tanára , elsőként küld Morse jeleket. (Marconi 1896) , Nagyvárad első Röntgen berendezése , Nagyvárad első villanytelepe , Nagyvárad első villamoshálózata (4 vonal,13km) feladatos fizika példatár - meghalt 1929 március 13.-án , Nagyvárad díszpolgára

A verseny célkitűzései Fő célkitűzés Fő célkitűzés a tudományos pontosságon alapuló technikai kreativitás fejlesztése. a tudományos pontosságon alapuló technikai kreativitás fejlesztése. Származtatott célkitűzések Származtatott célkitűzések a kreatív gyerekek közelítése a fizika felé a kreatív gyerekek közelítése a fizika felé a kísérletező és számítógép felhasználó készség fejlesztése a kísérletező és számítógép felhasználó készség fejlesztése a csapatmunkára nevelés a csapatmunkára nevelés a fizika nagy személyiségeinek népszerűsítése a fizika nagy személyiségeinek népszerűsítése a sokoldalú fizikus-palánta megjutalmazása a sokoldalú fizikus-palánta megjutalmazása

A verseny próbái I próba: Feladat megoldás I próba: Feladat megoldás II próba: Kísérlet II próba: Kísérlet III próba: Internetes keresés III próba: Internetes keresés IV próba: Általános műveltség IV próba: Általános műveltség V próba: Saját kísérlet bemutatása V próba: Saját kísérlet bemutatása

I próba: Feladatmegoldás Mit értékelünk ? A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizika alapfogalmainak ismeretét A képletek ismeretét A képletek ismeretét A mértékegységek ismeretét A mértékegységek ismeretét A képletek értelmezését A képletek értelmezését Algebrai számítási készséget Algebrai számítási készséget Numerikus számítási készséget Numerikus számítási készséget A képletek összehangolásának képességét A képletek összehangolásának képességét

A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizika alapfogalmainak ismeretét A képletek ismeretét A képletek ismeretét A mértékegységek ismeretét A mértékegységek ismeretét A képletek értelmezését A képletek értelmezését Numerikus számítási készséget Numerikus számítási készséget Az adatok táblázatos ábrázolását Az adatok táblázatos ábrázolását Az adatok grafikus ábrázolását Az adatok grafikus ábrázolását Kísérletező készséget Kísérletező készséget II próba: Kísérlet Mit értékelünk ?

A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizika alapfogalmainak ismeretét A mértékegységek ismeretét A mértékegységek ismeretét A mértékegységek átalakitását A mértékegységek átalakitását Numerikus számítási készséget Numerikus számítási készséget A képletek alkalmazását A képletek alkalmazását Számítástechnikai ismereteket Számítástechnikai ismereteket III próba: Internetes keresés Mit értékelünk ?

A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizika alapfogalmainak ismeretét A képletek ismeretét A képletek ismeretét A képletek értelmezését A képletek értelmezését A képletek alkalmazását A képletek alkalmazását A mértékegységek ismeretét A mértékegységek ismeretét Numerikus számítási készséget Numerikus számítási készséget Fizikatörténeti ismeretekeket Fizikatörténeti ismeretekeket Irenaeus munkásságának ismeretét Irenaeus munkásságának ismeretét A fizikai jelenségek ismeretét A fizikai jelenségek ismeretét A jelenségek gyakorlati alkalmazásának képességét A jelenségek gyakorlati alkalmazásának képességét IV próba: Általámos műveltség Mit értékelünk ?

A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizika alapfogalmainak ismeretét A fizikai jelenségek ismeretét A fizikai jelenségek ismeretét A jelenségek gyakorlati alkalmazásának képességét A jelenségek gyakorlati alkalmazásának képességét Technikai készségeket Technikai készségeket Kreativitást, találékonyságot Kreativitást, találékonyságot Előadókészséget, érvelést Előadókészséget, érvelést V. próba : Saját kísérlet Mit értékelünk ?

2005: Állat-etető berendezés

Roşu CristianSzabó Roland

2006: Maglev

2007: Állóhullámok plazmában

2008: Tesla tekercs

2009: Plotter

2010: Marsjáró

2010: Papírrepülő hajtogató berendezés

2010: RoboArm

Eredmények ItemPP1P2P3EE1E2E3ICL Össz Nehézségi fok (súlyozott átlag) Elérhető pontszám Helyes megoldás (diák) Részleges megoldás (diák) Nincs megoldás (diák) Megoldási arány (pontozás szerint)

A jegyek eloszlása JegyFeladatKisérletInternet Általános műveltség Saját dolgozat Végeredmé ny Média Medián Szórás

A jegyek eloszlása I Feladat V Saját dolgozat III Internet IV Általános műveltség II Kísérlet Végeredmény

Következtetések Pozitívumok: Pozitívumok: Minden, a fizika oktatása során megcélzott készséget tesztelünk, sokkal többet mint az érettségi vagy egyéb versenyek Nem voltak megoldhatatlan feladatok Nem volt olyan versenyző, aki egyetlen egy feladatot sem tudott volna megoldani A fizika összes megcélzott fejezetét lefedtük, különböző nehézségi fokú feladattal nem borult fel az értékrend (az általában eredményes diákok itt is eredményesek voltak) Negatívumok: Negatívumok: A hozott kísérletek értékelése szubjektív a próbák nem kiegyensúlyozottak (nagy az eltérés a különböző próbák átlaga között)