Reflexiók az,,Ország közepe” TAMOP program szociális munkás képzésre gyakorolt hatásáról A szociális szolgáltatások és humán erőforrások fejlesztésének.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
Advertisements

Diplomát adó alapszakjaink:
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Elégedettség a felsőoktatással és a hallgatói szolgáltatásokkal a TÁMOP fejlesztési program első eredményei dr. Székely Mózes elnök Felsőoktatási.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG XI. VÁNDORGYŰLÉSE
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
IPA LOLAMAR ZÁRÓ KONFERENCIA 2014 Baja, február 20. Bódi Ferenc PhD MTA TK PTI Budapest
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Vándorló diplomások, diplomáért vándorlók Frissdiplomások kötetbemutató Budapest, március 7. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Vidékfejlesztés és közösségi munka
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Dr. Tóth Péter (PhD), egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Regionális-tudományi és Közpolitikai Tanszék A magyar társadalom kiemelt csoportjai között.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k. nagy.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
Innovációs programok a Szent István Egyetemen Regionalitás és együttműködés Figler Kálmán, kancellár Dr. Szabó István, külkapcsolati igazgató, dékán.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Innováció-átok vagy lehetőség a felsőoktatásban? Dr. Urbányi Béla Egyetemi tanár.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Kompetenciák tartalmi értékelése : A Természetvédelmi Mérnök és Környezetgazdálkodási Agrármérnök BSc szakok megítélése a munkaadók körében.
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya- tanácsadás területén szeptember 15. WS5 Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Szent István Egyetem Készítsen diamintát a bemutatóhoz! A mintának legyen háttere, formázza meg a címsort és a tartalom sorokat! A láblécben szerepeljen.
Fehér könyv a magyar gyakorlat-orientált felsőoktatás helyzetéről (a felsőfokú szakképesítések nélkül) SZFK/13/2008 Előadó : Dávid János.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése
Aktuális Munkaerő-piaci helyzet a jászságban
Tervezési folyamat.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya-tanácsadás területén
Készítette: Farkasné Veres Edina
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Velünk élő középkor Forrás:
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Előadás másolata:

Reflexiók az,,Ország közepe” TAMOP program szociális munkás képzésre gyakorolt hatásáról A szociális szolgáltatások és humán erőforrások fejlesztésének eredményei az "Ország Közepe" kistérségben Dr. Szarvák Tibor PhD SZIE Alkalmazott Bölcsészeti és Pedagógiai Kar Jászberény

Mérföldkövek Tevékenységközpontúság Kompetencia-emelés, tárgybővítés, gyakornoki rendszer Munkaerőpiaci kapcsolódás Diplomás Pályakövető Rendszer

A diplomát szerzett hallgatók területi megoszlása állandó lakóhelyük szerint (N=2131, települések száma 439)

Főfoglalkozású dolgozó és/vagy tanuló Főfoglalkozású diáknak Főfoglalkozású dolgozónak (aki tanul is) ∑ ABK % ÁOK964100% EKI % GTK % GK % GMK % MKK % PK694100% VKK % YBL % %

Társadalmi presztízs megítélése

Javaslatok, konklúzió 1.Tereptanárképzés: opcionális modulrendszerben; a vidék szociális ellátórendszerére jellemző kínálat biztosítása 2.Terep, gyakorlat: BA - MA képzési szintek és üzenetek 3.Terepgyakorlat szervezés: visszacsatolás fontossága Önkéntesség a felsőoktatásban és a szociális alrendszerben!

Köszönöm a figyelmet! Köszönöm Jasper Emesének és Kocza Mihálynak a szakmai-logisztikai segítséget és az intézményeknek a szakmai partnerséget! És további sikeres TAMOP-okat kívánok!