Reflexiók az,,Ország közepe” TAMOP program szociális munkás képzésre gyakorolt hatásáról A szociális szolgáltatások és humán erőforrások fejlesztésének eredményei az "Ország Közepe" kistérségben Dr. Szarvák Tibor PhD SZIE Alkalmazott Bölcsészeti és Pedagógiai Kar Jászberény
Mérföldkövek Tevékenységközpontúság Kompetencia-emelés, tárgybővítés, gyakornoki rendszer Munkaerőpiaci kapcsolódás Diplomás Pályakövető Rendszer
A diplomát szerzett hallgatók területi megoszlása állandó lakóhelyük szerint (N=2131, települések száma 439)
Főfoglalkozású dolgozó és/vagy tanuló Főfoglalkozású diáknak Főfoglalkozású dolgozónak (aki tanul is) ∑ ABK % ÁOK964100% EKI % GTK % GK % GMK % MKK % PK694100% VKK % YBL % %
Társadalmi presztízs megítélése
Javaslatok, konklúzió 1.Tereptanárképzés: opcionális modulrendszerben; a vidék szociális ellátórendszerére jellemző kínálat biztosítása 2.Terep, gyakorlat: BA - MA képzési szintek és üzenetek 3.Terepgyakorlat szervezés: visszacsatolás fontossága Önkéntesség a felsőoktatásban és a szociális alrendszerben!
Köszönöm a figyelmet! Köszönöm Jasper Emesének és Kocza Mihálynak a szakmai-logisztikai segítséget és az intézményeknek a szakmai partnerséget! És további sikeres TAMOP-okat kívánok!