A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
Pedagógus-továbbképzés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A pedagógusminősítési rendszer
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere A tanfelügyelet és az önértékelés Készítő/előadó: OH POK munkatársainak szakmai anyaga alapján Bártfai.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Előadás másolata:

A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA

A TANFELÜGYELET JOGSZABÁLYI HÁTTERE, CÉLJA A tanfelügyelet (pedagógiai-szakmai ellenőrzés) rendszerének működtetését a nemzeti köznevelésről szóló év CXC. törvény 78. § (1) bekezdésének f) pontja írja elő, az ellenőrzés kereteit ugyanezen törvény §-a rögzíti. A 87. § (3) bekezdése szerint: „Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés célja a pedagógusok munkájának külső, egységes kritériumok szerinti ellenőrzése és értékelése a minőség javítása érdekében.”

A 20/2012. (VIII. 31.) RENDELET A NEVELÉSI- OKTATÁSI INTÉZMÉNYEK MŰKÖDÉSÉRŐL ÉS A KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEK NÉVHASZNÁLATÁRÓL 145. §-a a tanfelügyeleti ellenőrzés célja intézmény szakmai fejlődéséhez támogatást adjon.”„(…) a nevelési-oktatási intézmények szakmai tevékenységét a pedagógusok munkájának általános pedagógiai szempontok alapján történő értékelésére, az intézményvezetők általános pedagógiai és vezetéselméleti szempontok szerint történő értékelésére és az intézmények saját céljainak megvalósulására alapozva értékelje, és ezzel az intézmény szakmai fejlődéséhez támogatást adjon.”

ÖNÉRTÉKELÉS Jogszabályi háttér: 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet  150. § (4) Az intézményvezető a nyilvános szempontok alapján elkészíti az intézmény – ennek részeként saját – önértékelését, amelyet a nevelőtestület hagy jóvá.  150. § (7) szerint az intézményi önértékelés egyik alapja a tanfelügyeleti ellenőrzésnek.  152. § (1) szerint az önértékelési szempontok egységesek és nyilvánosak.  152. § (2) szerint az önértékelési szempontokat a hivatal dolgozza ki, és az oktatásért felelős miniszter hagyja jóvá.

AZ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS CÉLJAI Az intézményi önértékelés célja:  az intézményi elvárások és az általános szakmai elvárások teljesülésének értékelése  meghatározva a kiemelkedő és fejleszthető területeket  a pedagógus,  a vezető,  intézmény szintjén,  erre építve fejlesztések tervezése  szervezeti tanulási programokat indítása,  újabb önértékelés keretében vizsgálja a változások eredményességét. Az értékelés fókuszában a pedagógus, a vezető és az intézmény: pedagógiai munkájának minősége, az intézmény saját céljainak, az azokhoz kapcsolódó elvárásainak teljesülése áll!

A SZAKTANÁCSADÁS JOGSZABÁLYI HÁTTERE, CÉLJA A szaktanácsadás működtetését a nemzeti köznevelésről szóló év CXC. törvény 61. §-a írja elő. A pedagógusok tevékenységének segítése A pedagógusok munkájának szakirányú (tantárgyi vagy sajátos pedagógiai területen igényelt) segítése, véleményezése, konzultációk, továbbképzések, szakmai fórumok szervezése. Folyamatos Egyenrangú Személyre szabott

A pedagógiai-szakmai szolgáltató rendszer struktúrája, működése

A MEGÚJULÓ KÖZNEVELÉS ÉRTÉKELÉSI KERETRENDSZERE belső Pedagógus, vezető, intézmény belső értékelése saját célok mentén. külső Pedagógus, vezető, intézmény értékelése saját célok és külső elvárások mentén Pedagógus értékelése külső elvárások mentén

Gyakornoki próba minősítő vizsgák bonyolítása HOL TARTUNK ? Intézmények bevonása a Pedagógus Életpálya követő rendszerbe Intézmények bevonása a Pedagógus Életpálya követő rendszerbe Tanfelügyelők, minősítő szakértők mentorok, szaktanácsadók, tantárgygondozók képzése folyamatos Tanfelügyelet, minősítés szaktanácsadói szempontrendszer kidolgozása, beválás vizsgálata Tanfelügyelet, minősítés szaktanácsadói szempontrendszer kidolgozása, beválás vizsgálata Továbbképzési rendszer korszerű informatikai támogatása

Intézményi önértékelés Feladatok összehangolása egymásra építése, összefüggések megláttatása Feladatok összehangolása egymásra építése, összefüggések megláttatása Szaktanácsadói támogatás Szaktanácsadói támogatás Minősítés Tanfelügyelet

KI LEHET SZAKTANÁCSADÓ, TANFELÜGYELŐ MINŐSÍTŐ SZAKÉRTŐ? január 1-jétől Ped I. és Ped. II. fokozatú pedagógus is lehet szaktanácsadó dec. 31-ig órás képzésben részt vevő mesterpedagógus

A KÉPZÉSEK IDŐTARTAMA ÉS JELLEMZŐI SZAKTANÁCSADÁSTANFELÜGYELETMINŐSÍTÉS OFI A képzés időtartama 60 óra  40 óra kontakt (5 képzési nap),  20 óra gyakorlat - szaktanácsadói próbalátogatás egy köznevelési intézményben Az akkreditált képzések jellemzői  Kis csoportok  Távoktatásos felülettel támogatva OH A képzés időtartama 30 óra  16 óra kontakt (2 képzési nap), Az akkreditált képzések jellemzői  csoportos  távoktatásos felülettel támogatva  vizsga OH A képzés időtartama 30 óra  16 óra kontakt (2 képzési nap), Az akkreditált képzések jellemzői  csoportos  távoktatásos felülettel támogatva  minősítés

A PEDAGÓGUS-ÉLETPÁLYA ÉS A SZAKTANÁCSADÁS KAPCSOLATA Gyakornok Pedagógus I. Pedagógus II. Mesterpedagógus / Kutató tanár Minősítő vizsga Minősítés Pedagógiai-szakmai ellenőrzés Oktatási Hivatal OFI Felsőoktatási intézmények Pedagógiai Intézetek Szaktanácsadás, tantárgygondozás

AZ ESZKÖZRENDSZER AZONOSSÁGAI ÉS KÜLÖNBSÉGEI szaktanácsadás DOKUMENTUM ELEMZÉS MEGFIGYELÉS INTERJÚ KÉRDŐÍV tanfelügyelet önértékelés minősítés

EGYMÁSRA ÉPÜLÉS, ÉPÍTÉS SZAKTANÁCSADÁS szaktanácsadói, tantárgygondozói látogatások (tét nélküli) INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (pillanatnyi helyzet felmérése, célok megfogalmazása) TANFELÜGYELET /ped. vez. int./ (erősségek fejlesztendő területek, intézkedési terv) PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉS ( pedagógusra vonatkozó részek) Pedagógus Vezető Intézmény (fejlődés iránya, felkészülés) Fejlesztő célú tantárgy- gondozó látogatás

MIÉRT VAN SZÜKSÉGE A KÖZOKTATÁSNAK A SZAKTANÁCSADÁSRA, ÖNÉRTÉKELÉSRE, TANFELÜGYELETRE, MINŐSÍTÉSRE ? PEDAGÓGUS: saját szakmai kompetenciáinak erősödése, melynek eredménye, hogy:  önmagát és intézményét nagyobb távlatokban tudja értelmezni,  támogatást kap a szakmai fejlődéséről való gondolkodáshoz, annak tervezéséhez és megvalósításához  segítséget kap, kimutatható intézményen belüli szerepe, erősségek, fejlesztendő területek megfogalmazásra kerülnek külső szakembertől, minősítik AZ INTÉZMÉNYVEZETŐ:  támogatást kap vezetői szerepe, belső elemzéssel felmérik az adott időszak állapotát a saját intézményi célokhoz, elvárásokhoz mérten.  sztenderd, külső ellenőrzéssel megfogalmazzák az erősségeket, fejlesztendő területeket, eredményesebb munkavégzéshez,  egyre eredményesebb, tudatosabb a vezetői kompetenciák alkalmazása az intézményvezetés területén AZ INTÉZMÉNY:  részesévé válik egy rendszerelvű fejlesztésnek,  belső és külső ellenőrzés értékelés eredménye a minőségi munka előtérbe helyezése,  kimutathatóvá válik az intézmény szintű fejlődés, azonosításra, meghatározásra kerülnek a fejlesztendő folyamatok megteremtődik a tudatos erősségekre építkezés A KÖZNEVELÉSI RENDSZER FEJLŐDÉSE, ERŐDÖDÉSE, A GYERMEKEK, TANULÓK NEVELÉSE, FEJLESZTÉSE, OKTATÁSA MISŐÉGI JAVULÁS NEMZETI ÖNBECSÜLÉS NEMZETKÖZI SZINTEN ELIMERÉS, MUNKERŐ PIACON VALÓ HELYTÁLLÁS

MIÉRT TUD JÓL MŰKÖDNI A RENDSZER? AZONOSSÁGOK  területek,  szempontok,  módszerek  kompetenciák mentén általános elvárások  érintettek köre  ciklikus ismétlődés KÜLÖNBSÉGEK elvárások értékelő személyek ciklusok időhatárai dokumentáció eljárásrend